MWC 2015: آغاز کنگره جهانی موبایل 2015

نمایش خبر

تاریخ : 1393/12/12
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC)

واحد خبر mobile.ir : شهر زیبا و مدیترانه‌ای بارسلون در طی چهار روز (از 2 تا 5 مارس 2015 / 11 تا 14 اسفند 1393) بار دیگر میزبان برگزاری بزرگترین رویداد سالانه موبایل جهان است. مطابق هر سال ده‌ها هزار تن از مشتاقان و دست‌اندکاران فناوری‌های حوزه موبایل، گجت‌های پویشدنی، خانه‌های هوشمند، خودروهای دارای فناوری‌های پیشرفته، اینترنت اشیاء و دیگر عرصه‌های مرتبط، در مرکز کاتولونیا گرد هم می‌آیند تا آخرین دستاوردهای فناوری را از نزدیک شاهد باشند.

امسال نیز این رویداد بزرگ جهان فناوری در Fira Gran Via برگزار می‌شود.

MWC 2015

تصویر بالا: Fira Gran Via بارسلون - مکان برگزاری کنگره جهانی موبایل

از میان بخش‌های گوناگون کنگره جهانی موبایل 2015 می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کنفرانسی با حضور بسیاری از افراد سرشناس همراه با سخنرانی‌هایی کلیدی در مورد حال و آینده دنیای فناوری.
  • نمایشگاهی با حضور بیش از 1900 شرکت که در آن محصولات و فناوری‌های گوناگون و جدیدی به نمایش گذاشته می‌شود.
  • App Planet که برای ششمین سال برگزار خواهد شد و همانند سال‌های قبل تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران نرم‌افزارهای موبایل فرصت معرفی محصولات خود و برقراری ارتباط با یکدیگر و سرمایه‌گذاران را خواهند یافت.
  • رویداد 4YFN ("چهار سال از اکنون" / ""4 Years From Now") که در سه روز نخست برگزاری MWC 2015 در Fira Montjuic بارسلون برگزار می‌شود و با حضور بیش از 150 سخنران و برگزاری 44 نشست و 40 کارگاه و بیش از 3,600 مترمربع فضای نمایشگاهی، تمرکز آن بر روی استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های و سرمایه‌گذاران است.
  • جوایز موبایل جهانی (Global Mobile Awards) که امسال بیستمین دوره آن برگزار می‌شود و در 9 بخش زیر و تعداد زیادی زیر-بخش رقابت‌هایی داغ در آن به چشم می‌خورد:
    1. جوایز زندگی متصل
    2. بهترین سرویس‌های موبایل
    3. توسعه اجتماعی و اقتصادی
    4. اپ‌های سال
    5. بهترین گوشی‌ها و دستگاه‌های موبایل
    6. بهترین فناوری موبایل
    7. جوایز دولتی پیشرفت موبایل
    8. جایزه ویژه GSMA Chairsman
    9. جوایز ویژه

Global Mobile Awards

همچون سال‌های گذشته برخی از کمپانی‌ها در روزهای پیش از آغاز رسمی کنگره تعدادی از محصولات جدید خود را معرفی نمودند و برخی نیز در طول کنگره به معرفی این محصولات می‌پردازند.

تعدادی از مطرح‌ترین کمپانی‌های حاضر در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل 2015 عبارتند از: مایکروسافت، اینتل، IBM، سامسونگ، سونی، ال‌جی، لنوو، اچ‌تی‌سی، نوکیا، هواوی، ایسوس، ایسر، کوالکام، ZTE، آلکاتل، یاهو و فایرفاکس. هرچند کمپانی اپل طبق معمول در این کنگره شرکت نکرده و ترجیح می‌دهد تا محصولات خود را در رویدادهای اختصاصی خود معرفی کند، اما آیفون 6 و آیپد ایر 2 که از محصولات این کمپانی هستند جزو نامزدهای دریافت جوایز بهترین موبایل و بهترین تبلت در بخش بهترین گوشی‌ها و دستگاه‌های موبایل از رقابت Global Mobile Awards این کنگره هستند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا