افزایش یک سومی درآمد فروش گوشی‌های هوشمند هواوی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1393/11/4        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir :  کمپانی چینی هواوی در گزارش سالانه داخلی خود از ادامه رشد صعودی فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی در سال 2014 خبر داده است.

به گزارش رویترز، درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند تولید این شرکت چینی -- که تأمین‌کننده تجهیزات مخابراتی نیز هست -- در سال گذشته میلادی حدود 30 درصد رشد داشته و به رقمی بالغ بر 11.8 میلیارد دلار رسیده است. البته گزارش هواوی هنوز به صورت علنی منتشر نشده است و بنا بر اعلام سخنگوی کمپانی، هواوی در خصوص اخبار منتشرشده اظهار نظری نمی‌کند.

براساس آمار ارائه‌شده در این گزارش -- که از سوی برخی خبرگزاری‌ها به صورت غیر رسمی منتشر شده است -- هواوی در میان شمار اندک تولیدکنندگان در حال پیشرفت گوشی تلفن همراه، از جمله شیائومی و ال‌جی، همچنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نرخ رشد آن، بازار این محصولات را به طور جدی تحت‌ تأثیر قرار داده است.

ریچارد یو -- رئیس گروه تجاری بازار مصرفی هواوی -- در نامه‌ پایان سال خود خطاب به کارکنان این شرکت اعلام کرده که فروش گوشی‌های هوشمند در سال جاری با رشدی 40 درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از 75 میلیون گوشی رسیده است. او پیش از این در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال فروش 80 میلیون گوشی هوشمند را به عنوان یکی از اهداف پیش روی این کمپانی اعلام کرده بود که آمار جدید تفاوت اندکی با اهداف اعلامی شرکت را نشان می‌دهد.

Huawei Headquarters

تصویر بالا: مقر اصلی هواوی در شهر شنژن چین

هواوی در سال 2013 میلادی سومین تولیدکننده بزرگ در زمینه فروش اسمارت‌فون بوده وطبق اعلام رسمی حدود 52 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در این سال به فروش رسانده است. این کمپانی در اوایل سال 2014 میلادی، چنین سطح بالایی از فروش را پیش‌بینی کرده بود و نایب رییس ارشد آن، چن لیفانگ، به طور رسمی از اهداف این شرکت در کنفرانس زنده جهانی تکنولوژی WSJD در ماه اکتبر سخن گفته بود.

با این حال گوشی‌های هوشمند هواوی حضور کمرنگی در بازارهای آمریکا دارند؛ اما این کمپانی رشد قابل توجهی در دیگر نقاط جهان به ویژه در بازارهای نوظهور داشته است. هواوی در آمریکا، مدل Ascend Mate 7 را ارائه کرده که گوشی هوشمندی با روکش فلزی، صفحه نمایش 6 اینچی و پردازنده هشت هسته‌ای است. البته در این گزارش عنوان شده که رشد فروش محصولات هواوی در خارج از چین مربوط به خاورمیانه، شمال آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی بوده است. به طور مشخص فروش محصولات هواوی در چین تأمین‌کننده یک سوم درآمد این کمپانی است و عامل اصلی رشد آن محسوب می‌شود.

هواوی اسند میت 7

تصویر بالا: گوشی هوشمند اسند میت 7 هواوی

توسعه کمپانی بیش از هر چیز حاصل تلاش‌های هواوی در طراحی و بهبود گوشی‌های تولیدی خود است که درآمد قابل توجهی را برای شرکت به ارمغان آورده است. به گزارش رسانه‌ها، شرکت هواوی در اکتبر سال 2014 نام خود را به عنوان 94 امین نام در میان صد برند برتر جهان ثبت کرده است و می‌کوشد با بهبود تصویر خود، ذهنیت خریداران را درخصوص محصولات هواوی از تولیدکننده‌ای ارزان قیمت و تابع طرح‌های دیگر شرکت‌ها به شرکتی اصیل و پیشرو تغییر دهد.

این در حالی است که به نظر می‌رسد فروش دیگر شرکت‌های این بازار از رشدی پایین‌تر از هواوی برخوردار بوده است. به عنوان مثال، میزان فروش سامسونگ نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و اپل نیز بنا بر تخمین تحلیلگران، شاهد رشد 20 درصدی پس از عرضه آیفون 6 بوده است.

البته هواوی صرف نظر از رقبای جهانی با دیگر شرکت‌های چینی نیز در حال رقابت است. به گفته آلن چن تحلیلگر Trendforce، هواوی، شیائومی و گروه لنوو -- که به تازگی با خرید موتورولا به بازار گوشی‌های هوشمند پیوسته است -- برای کسب جایگاه برتر در میان تولیدکنندگان چینی در سال 2015 رقابت سختی با یکدیگر خواهند داشت.

چنان که آنت زیمرمان -- مدیر تحقیقات گارتنر-- اشاره کرده است « در طول تعطیلات [سال نوی میلادی]، انتظار عمومی افزایش آمار فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس است، اما نباید برندهای چینی و محلی را دست کم گرفت؛ چرا که فعالان چینی این بازار به گسترش فعالیت‌های خود فراتر از مرزهای چین و بازارهای نوظهور ادامه خواهند داد. »

حال باید دید که واکنش دیگر تولیدکنندگان برتر جهان به رشد خیره‌کننده هواوی چه خواهد بود و چه محصولاتی را در این فرآیند به بازار عرضه خواهند کرد.