مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : کوروش ا
  • تاریخ عضویت : 1391/2/22
  • تعداد نظرهای داده شده : 23

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 23 از مجموع 23 مورد

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/6/28 دوست محترم! ... مگاپیکسل واحد اندازه گیری کیفیت نیست که شما میگی دوربین این گوشی 12 مگاپیکسل نیست و کمتره!!! هیچوقت این حرفو جلوی چند نفر آدم مطلع نزن ...
12 مگاپیکسل یعنی 12 میلیون پیکسل در عکسهای گرفته شده توسط این گوشی وجود داره. و این چیزی نیست که کسی ادعا کنه. چون اندازه عکسهای این گوشی 4000 در 3000 هست که وقتی ضرب کنی به عدد 12 میلیون میرسی. پس مگاپیکسل ربطی به کیفیت نداره و به اندازه عکس و جزئیات (تعداد پیکسلها) بستگی داره.
حالا کاری نداریم که کیفیت دوربین این گوشی چقدر هست (خودم 3 ماهه که دارمش و کیفیتش عالیه، بخصوص کیفیت فیلمبرداریش). اما صد در صد 12 مگاپیکسل هست و شکی در این نیست.

Sony Xperia TX Sony Xperia TX

1391/6/28 شما مطمئن هستی که آرک اس داشتین؟!! من 6 ماه آرک اس داشتم و شارژر اون میکرو یو اس بی هست و یه سوکت استاندارده که همه شارژرهای میکرو یو اس بی بهش میخورن. این گوشی جدید هم همون سوکت رو داره. خیلی تعجب کردم وقتی نظرت رو خوندم.

Sony Xperia U Sony Xperia U

1391/5/7 معمولا باتری گوشی وقتی نو هست خیلی زود خالی میشه (حداقل واسه من که تا حالا چنتا گوشی سونی اریکسون و سونی داشتم اینطوری بوده) اما بعد از چندبار خالی شدن و شارژ شدن خیلی بهتر میشه. اصلا هم به این فکر نکنید که گوشی خالی بشه بعد شارژش کنید (این قضیه برای باتری های قدیمی بود) هروقت فرصت کردین بزنید شارژ، هرچقدر بیشتر توی شارژ باشه بهتر میشه. بعد از یک هفته خودتون تفاوت رو میبینید.
در مورد کیفیت اسپیکر و صدا هم توی سایت های خارجی که بررسی کردن همه از کیفیت بالای صدای این گوشی تعریف کردن.

Sony Xperia P Sony Xperia P

1391/5/7 دلیل اینکه این گوشی بنچمارک ضعیفتری نسبت به گلکسی اس 2 داره اینه که اولا سی پی یوی این گوشی 1 گیگاهرتز هست و سی پی یوی اس 2 اورکلاک شده روی 1.2، دوما رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 540 در 960 هست و نسبت به گلکسی اس 2 که صفحه نمایش 480 در 800 داره معادل 35 درصد پیکسل بیشتر داره در نتیجه فشار بیشتری روی پردازنده گرافیکی هست. پس شک نکنید که قدرت این گوشی کمتر از گلکسی اس 2 نیست. ضمن اینکه قیمت خیلی پایینتری هم داره و طراحی بهتر و بخصوص بدنه آلومینیومی.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/14 امکان ساخت پوشه از اولین نسخه های اندروید وجود داشته، در اندروید 4 هم وجود داره. ولی در لانچر این گوشی گزینه New Folder حذف شده. بهترین و راحت ترین راه برای ساخت فولدر این هست که شما یک آیکون رو بکشید (چند ثانیه لمسش کنید) و بندازید روی آیکون دیگه! با اینکار بلافاصله یک پوشه ساخته میشه و از شما میخواد که اسمی برای اون انتخاب کنید.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/14 دوست عزیز، با توجه به اینکه دو گوشی Xperia S و Galaxy S2 تقریبا به یک قیمت در بازار عرضه میشوند، من به شما توصیه میکنم که گوشی سونی را بخرید، به دلایل زیر:
- صفحه نمایش HD 1280x720 در مقابل صفحه نمایش با رزولوشن پایین تر 800x480
- تراکم پیکسل بسیار بالا (342 ppi بیشترین تراکم پیکسل در بین گوشیها)
- جدیدتر بودن نسبت به گوشی سامسونگ و پشتیبانی بیشتر
- دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت پانورامای سه بعدی در مقابل دوربین 8 مگاپیکسلی
- طراحی بسیار شیک و زیبا
- قابلیت NFC
- و ...

برای بازیهای HD هم گوشی سونی به دلیل داشتن صفحه نمایش HD مناسب تر است.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/13 در مورد Face Unlock فکر کنم خیلی براش وقت نزارید بهتره، چون خیلی کاربردی هم نیست. در ضمن وقتی وی.پی.ان روی گوشی تنظیم میکنید (که به احتمال زیاد در ایران همه نیاز به اینکار دارند)، دیگه نمیشه از قابلیت آنلاک چهره استفاده کرد.
الان شما به جز Face Unlock دیگه چه قابلیتی در گوشیتون ندارین؟!!!

در مورد تغییر اندازه ویجت ها: این امکان وجود داره اما فقط برای ویجت هایی که از این امکان پشتیبانی کنند. متاسفانه بیشتر ویجت های موجود در این گوشی این قابلیت رو ندارن و من همه رو امتحان کردم فقط ویجت های خود گوگل (که همراه سیستم عامل نصب میشن) مثل ویجت تقویم یا ایمیل گوگل قابلیت تغییر اندازه دارن. برای اینکار هم کافیه یکی از این ویجت ها رو اضافه کنید به صفحه و بعد از چند لحظه لمس روی ویحت مشاهده میکنید که چهار نقطه به شکل دایره در چهار طرف ویجت ظاهر میشه که میتونید با کشیدن اونها به اطراف اندازه ویحت رو تغییر بدین.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/13 در تمامی گوشیهای آندرویدی قابلیت مستر ریست وجود داره ولی با اینکار شما نمیتونید به سیستم عامل قبلی برگردید! به غیر از این مورد تمامی تنظیمات و برنامه ها ریست میشود. اگر گوشی را آپدیت کردید، تنها راه برای برگشت به سیستم عامل قبلی استفاده از نرم افزارهای فلش و فلش کردن گوشی با رام قبلی است که اصلا توصیه نمیشود. ضمن اینکه آندروید 4 در این گوشی نسبت به نسخه 2.3 بسیار بهتر و سریعتر است (برخلاف گوشیهای 2011 اکسپریا که کاربرای زیادی از کند شدن گوشی شکایت داشتند).

قابلیت مونیتور کردن ترافیک اینترنت در آندروید 2.3 وجود نداشت و شما باید با استفاده از نرم افزارهای جانبی ترافیک اینترنت رو کنترل میکردین. اما در آندروید 4 این امکان در خود سیستم عامل وجود داره (در قسمت تنظیمات، بخش شبکه ها، زیر بخش Data Usage)
قابلیتهای خیلی خوبی هم داره، از جمله اینکه میتونید یک بازه زمانی تعریف کنید (مثلا وقتی بسته ماهانه اینترنت فعال میکنید)، حتی میتونید یک مقدار تعریف کنید که وقتی مصرف شما به اون حد رسید به شما هشدار بده یا اینترنت رو قطع کنه تا شارژتون تموم نشه. حتی مصرف همه نرم افزارها را بطور مجزا نشون میده و میتونید دسترسی یک یا چند برنامه خاص به اینترنت رو قطع کنید (از این قابلیت میشه برای حذف تبلیغات در برخی از بازیهای رایگان استفاده کرد).

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/13 برای من که مشکلی وجود نداره! نمیدونم چرا برای شما اینطور میشه. اگر به زبان انگلیسی آشنایی دارید این مشکل رو در انجمنهای پشتیبانی سونی موبایل مطرح کنید. اگر خوش شانس باشید یکی از کاربران باتجربه یا حتی مسئولین پشتیبانی سونی جوابتون رو میدن. وگرنه در انجمنهای موبایل داخلی هم میتونید مطرح کنید. مثلا سایت موبایلستان.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/12 بعد از اینکه پایین صفحه نوشت Show your face باید صورت خودتون رو جلوی دوربین بگیرید طوری که تمام صورت شما درون کادر بیضی شکل قرار بگیره، نیازی نیست دکمه شاتر رو بزنید، فقط چند ثانیه صبر کنید تا صورت شما رو ذخیره کنه. اگر صورت شما رو نمیشناسه احتمالا نور محیط کم هست یا دقیقا درون کادر قرار نگرفتید.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/12 اول به بخش درباره (About) برید و مطمئن بشین که نسخه آندروید شما 4.0.4 هست، بعد اگر زبان گوشی شما فارسی هست به:
تنظیمات -> امنیت -> قفل صفحه
و اگر زیان گوشی شما انگلیسی هست به:
Settings -> Security -< ScreenLock
برید و گزینه سوم Face Unlock رو انتخاب کنید.

اگر گزینه ای به این نام وجود داره ولی قابل انتخاب نیست، احتمالا به دلایل امنیتی (مثلا وجود اکانت وی.پی.ان در گوشی) غیرفعال شده.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/12 نرم افزار Album همه تصاویر داخل گوشی (چه با دوربین گرفته باشید چه روی حافظه داخلی) نشون میده، فقط چون به ترتیب تاریخ نشون میده، اول تصاویری که اخیرا با دوربین گرفتید رو میاره. اگر میخواید بصورت فولدر بندی تصاویر رو ببینید، آیکون بالا سمت راست نرم افزار رو بزنید.
در ضمن نیازی نیست خودتون رو محدود به این نرم افزار کنید، چیزی که برای آندروید زیاده نرم افزار گالری جایگزین هست، من به شما QuickPic رو پیشنهاد میکنم که خیلی سبک و سریعه و امکانات زیادی داره.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/12 دوست عزیز، میزان رمی که در مشخصات گوشی نوشته میشه (برای این گوشی 1 گیگابایت) شامل رم گرافیکی هم میشه! مثلا برای این گوشی 635 مگابایت رم اصلی وجود داره و 256 مگابایت رم برای گرافیک هست که مجموعا حدود یک گیگابایت میشه. اون میزان رم که در تنظیمات گوشی نشون میده فقط همون رم اصلی هست که 635 مگابایت هست و گوشی شما مشکلی نداره و خیالتون راحت باشه. من قبل از این گوشی Arc S و X10 داشتم و برای اونها هم همینطور بود. یعنی میزان رم که در تنظیمات نشون میداد کمتر از میزان رم معرفی شده بود، بعد از جستجو متوجه شدم که مشکلی وجود نداره و طبیعیه.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/12 دوربین 3D که در نسخه 2.3 وجود داشت یک نرم افزار نبود و فقط یک میانبر بود! در نسخه 4.0.4 برای دسترسی به دوربین 3D همان دوربین معمولی را اجرا کنید و سپس آیکون بالا سمت چپ را بزنید و از گزینه های نشان داده شده 3D Sweep Panorama یا Sweep Multi Angle را انتخاب کنید. همچنین میشه با انتخاب Front Camera با استفاده از دوربین جلوی گوشی عکس یا فیلم گرفت.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/12 در نسخه جدید آندروید، نرم افزار گالری حذف شده و به جاش نرم افزار Album اومده که دقیقا همون کار رو انجام میده و خیلی هم سریعتر هست.
در مورد روت کردن آندروید 4.0.4 در این گوشی هم بنده هنوز به روش راحتی برخورد نکردم. فعلا فقط با آنلاک کردن و فلش کردن یک رام از پیش روت شده میشه این نسخه رو روت کرد، که من توصیه نمیکنم و کمی هم پیچیده ست و مراحل کار زیاده. احتمالا به زودی یک روش راحت و با یک کلیک (مثل روش روت کردن گوشیهای 2011) توسط سایت XDA منتشر میشه.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/11 این لینک مستقیم دانلود نرم افزار Sony Update Service
http://www-support-downloads.sonymobile.com/Software%20Downloads/Update_Service_Setup-2.11.12.5.exe

از نرم افزار PC Companion برای آپدیت استفاده نکنید، فقط همین نرم افزار که لینک دادم استفاده کنید.

هنگامی که شروع به دانلود آپدیت میکنه، حجمی که باید دانلود بشه در بالا سمت راست مینویسه، اگر حدود 377 مگابایت رو نشون میده، پس مطمئن باشید که آندروید 4.0.4 هست ولی اگر زیر 300 مگابایت نشون میده یعنی هنوز برای شما آپدیت آندروید 4 نیومده، چند روز بعد امتحان کنید.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/11 دوست عزیز مشکل وایفای بعد از آپدیت به آندروید 4 وجود داره ولی برای من اونقدر مشکل وخیمی نیست! تنها مشکلی که تا الان با وایفای داشتم این بوده که بعد از رفتن به حالت Airplane mode و برگشتن به حالت معمولی، وایفای قاطی میکنه و مودم رو نمیشناسه که با خاموش و روشن کردن گوشی مشکل برطرف میشه.
تا اونجایی که میدونم شرکت سونی از این مشکل مطلع هست و به احتمال زیاد در آپدیت بعدی برطرف میشه.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/11 دوست عزیز مشکل زود خالی شدن باتری این گوشی اول از همه به دلیل نو بودن باتری هست و دوم اینکه این گوشی صفحه نمایش HD داره که بیشترین مصرف باتری رو داره. در ضمن شما حتما به آندروید 4 آپدیت کنید (اگر نکردید) و مطمئن باشید بعد از یک مدت که گوشی چندین بار شارژ و دشارژ شد وضعیت باتری بهتر میشه. تقریبا همه گوشیهای سونی اریکسون و سونی که داشتم همینطور بودند! و با گذشت زمان (بخصوص در ماه اول) وضعیت شارژ باتری به مرور بهتر میشد!

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/11 Face Unlock یک نرم افزار نیست که در قسمت برنامه ها ظاهر بشه. برای فعال کردن Face Unlock به تنظیمات برید، از اونجا بخش امنیت (Security) رو انتخاب کنید و اولین گزینه رو برای انتخاب نوع قفل صفحه انتخاب کنید. حالا میتونید نوع قفل رو از بین گزینه های موجود انتخاب کنید که در اینجا گزینه Face Unlock نسبت به آندروید 2.3 اضافه شده.
البته اینو بگم که در شرایطی (مثلا وقتی که روی گوشی وی.پی.ان تنظیم کرده باشید، بخاطر مسائل امنیتی امکان انتخاب Face Unlock رو ندارید!!!)

در مورد زبان فارسی هم، من بصورت رسمی گوشی رو آپدیت کردم و زبان فارسی بطور کامل پشتیبانی میشه، در مورد آپدیت از طریق فلش تولز اطلاعی ندارم.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/11 دوست عزیز نرم افزار نقشه گوگل برای من کار نمیکنه (آندروید 4). البته این مشکل ربطی به نسخه آندروید نداره، بلکه این نرم افزار در نسخه های اخیر از سروری استفاده میکنه که ظاهرا در داخل کشور مسدود شده!!! شما اگر نسخه قبل از 6.5 را استفاده کنید فکر نکنم مشکلی وجود داشته باشه.

Sony Xperia S Sony Xperia S

1391/4/10 حدود یک هفته است که این گوشی رو خریدم و دیروز به آندروید 4.0.4 آپدیت کردم (قبلا آرک اس داشتم). تجربیات خودم رو اینجا مینویسم تا بقیه دوستان هم استفاده کنن:

- اول اینکه حتما آپدیت به آندروید 4 رو انجام بدید چون گوشی از هر لحاظ بهتر از قبل شده. حتی اگر خودتون امکان آپدیت ندارید بدین بیرون براتون آپدیت کنن.
- برای آپدیت حتما مطمئن بشید که گوشیتون حداقل 90 درصد شارژ داشته باشه (خیلی مهمه که وسط آپدیت شارژ تموم نکنه)
- مدت زمان لازم برای آپدیت بسته به سرعت اینترنت شما متفاوت است: از 2 ساعت (با اینترنت 512) تا بیشتر از 7 ساعت (با اینترنت 128). حجم بسته آپدیت هم حدود 375 مگابایت هست. پس حتما قبلش مطمئن بشید که اینترنت شما در این مدت قطع نمیشه یا حجمش تموم نمیشه، همچنین گوشی باید در تمام این مدت خاموش و متصل به کامپیوتر باشه.
- برای آپدیت حتما از نرم افزار Update Service استفاده کنید که میتونید از سایت SonyMobile.com دانلود کنید. این نرم افزار خیلی از PC Companion بهتره و تا حالا مشکلی باهاش نداشتم (7 بار گوشیهای مختلف رو باهاش آپدیت کردم).
- اگر میخواید برنامه ها و داده ها و تنظیمات شما از بین نره، هنگام آپدیت گزینه Recommended رو انتخاب کنید ولی اگر میخواید گوشی همزمان با آپدیت فکتوری ریست هم بشه، گزینه دوم یعنی Factory Reset + Update رو انتخاب کنید.

تفاوتهایی که من بعد از آپدیت به آندروید 4 متوجه شدم:
- بهبود عالی در مصرف باتری و زمان شارژ شدن
- همه امکانات آندروید 4 از جمله Face Unlock (باز شدن قفل گوشی با تشخیص چهره شما)
- اضافه شدن نرم افزار موزیک پلیر واکمن با امکان Visualisation بجای موزیک پلیر قبلی
- ...

نکته مهم:
اگر مشکل زود خالی شدن باتری یا دیر شارژ شدن دارید، این مشکل به دلیل نو بودن باتری است! اگر تازه این گوشی رو خریدید عجله نکنید و به تعمیرکار مراجعه نکنید. سعی کنید تا یک هفته از گوشی استفاده کنید و تا میتونید اون رو به شارژ بزنید. بعد از یک هفته زمان شارژ شدن کامل به کمتر از 2 ساعت میرسه. مخصوصا بعد از آپدیت به آندروید 4 وضعیت باتری خیلی بهتر میشه.

Sony Xperia P Sony Xperia P

1391/3/26 در جواب amir k:

شما که میگی آدم با این قیمت گلکسی اس 2 بگیره بهتره، به این موارد توجه نکردی:
صفحه نمایش اکسپریا پی دارای رزولوشن بیشتر و کیفیت بالاتریه (تراکم پیکسل بیشتر) و از تکنولوژیهای انحصاری سونی مثل white magic و bravia engine بهره میبره.
اکسپریا پی دارای NFC هست.
بدنه اکسپریا پی آلومینیوم یک تکه هست در مقابل بدنه پلاستیکی اس 2.
در ضمن هنوز افت قیمت نکرده وگرنه از گلکسی اس 2 ارزونتره، و تازه چون یک سال بعد از اس 2 به بازار اومده پس جدیدتره و مدت بیشتری پشتیبانی میشه.

Sony Xperia P Sony Xperia P

1391/3/8 این همونیه که من میخواستم، الان آرک اس دارم، صبر میکنم قیمت این متعادل بشه (فکر کنم حدود 750 تومن) حتما میخرمش. همه چیزش عالیه.
موارد 1 تا 23 از مجموع 23 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا