مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : م ب
  • تاریخ عضویت : 1394/11/26
  • تعداد نظرهای داده شده : 33

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 33 از مجموع 33 مورد

Motorola Edge 40 Neo Motorola Edge 40 Neo

1403/2/22 با استفاده‌ی زیاد دوربین عملکردش چطوره؟ داغ میکنه؟

Motorola Edge 40 Neo Motorola Edge 40 Neo

1403/2/22 این گوشی کلا دو سیمه منتها از دو نوع مختلف esim (سیمکارت الکترونیکی) و‌nano sim (سیمکارت فیزیکی) ولی چون ما هنوز تو ایران esim نداریم نمیشه بعنوان دوسیم روش حساب کرد و همون تک سیم باید درنظر بگیری. نوع دیگه‌ای که دوتا سیم فیزیکی بخوره نداره.

Motorola Edge 40 Neo Motorola Edge 40 Neo

1403/2/22 دوستان کسی تست کرده ببینه این گوشی OTG ساپورت میکنه یا نه؟ چون تو مشخصاتش تو gsmarena نزده

Motorola Edge 40 Neo Motorola Edge 40 Neo

1402/8/11 دوستان کسی میدونه این گوشی وارد شده/میشه یا نه؟ امیدی هست که منتظر بمونم؟!
حدود قیمتش چند میشه؟

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/5/18 دوربین A52s از A73 بهتره. A73خیلی نویز داره

Motorola Edge 30 Fusion Motorola Edge 30 Fusion

1402/5/12 سلام. خیلی ممنونم از پاسختون.
بله متوجهم که از نظرهرکس متفاوته برای همینم اگه افراد بیشتری با توقعات و استفاده‌های مختلف نظرشونو بگن خیلی بیشتر کمک میکنه تا برآیند کلیش دستم بیاد.
درکل من فقط میخوام گوشی جدیدم کیفیت قطعاتش از گوشی قدیمیم بالاتر باشه و تا چندین سال برام بمونه و نیازمو رفع کنه. این توقع یا حساسیت زیادیه؟ 🤔 اینم که به قطعات وتعمیرش فکر کنم بنظرم خیلی منطقیه کلی پولشه ووراحت جایگزین نمیشه 😁
برند موتورولاروکه واقعا دوست دارم ولی اولویتم تو انتخاب نیست. بیشتر دلم میخواد گوشی کارایی مدنظرمو داشته باشه. دوربین برام خیلی مهه و این مدل گوشی روبصورت لایو تو فروشگاه دیده بودم که دوربینش جذبم کرد و وضوحش از مدلهای شیائومی و سامسونگ خیلی خیلی بهتر بود.‌ اما فکر اینکه به مشکل بخووره کلا باید بندازم دور خیلی قلقلکم میده. هفت سال پیشم یه مدل موتورولا چشممو گرفت ولی اینقد گفتن لوازمش نیست بیخیال شدم و سامسونگ گرفتم و البته راضی هم بودم. اما الان میبینم میان رده‌های سامسونگ خیلی بی‌کیفیتتر از گوشی قدیمیمن و ضعفهای عجیب‌غریب توشون هست که واقعا تو ذوقم زد. منم نمیخوام بیشتر هزینه کنم و بهترین گوشی‌ایکه تو این رنج قیمت بود همین مدل بود. ولی خواستم از اول بدونم تو استفاده با چه مشکلاتی قراره مواجه شم و با علم به اونها انتخاب کنم نه که مثل خرید اخیرم با خیال خوش بخرم و ضعفهای آزاردهندش یکی یکی ظاهر شه و شدیدا پشیمون شم.

بازم ممنون از توضیحاتتون. فقط میشه لطفا ضبط ویدیو 4k رو هم تست کنید؟ از نظر فریز شدن ابتدا

Motorola Edge 30 Fusion Motorola Edge 30 Fusion

1402/5/10 سلام.
دوستان من قصد خرید این گوشیو دارم ولی مشکلاتشو که تو فروم خود موتورولا و سایتهای دیگه سرچ کردم به مواردی برخوردم که برام مهمه دقیق بدونم عملکردش چطوریه و اگه مشکلی هست درچه حدیه. درنتیجه خواهش میکنم کساییکه این گوشیو دارن و خصوصا اگه مدت زیادی استفاده کردن زحمت بکشن به این سوالات جواب بدن. اگه به ترتیب وبرحسب شماره باشه هم که چه بهتر (میدونم‌ زیاده و وقت گیر ولی برام مهمه و تو انتخابم کمک کنندست):

۱- آیا قسمت خمیده‌ی صفحه‌ نمایش موقع استفاده و تماس تصادفی دست، عملکردی داره؟ اینطوری که هی دستت بخوره و موقع کار اذیت کنه؟
۲- آیا کاور ژله‌ای داخل جعبه، لبه‌ی خمیده رو دورتادور کاملا میپوشونه و محافظت میکنه یا فقط گوشه‌ها و بدنه پشتی رو پوشش میده؟
۳- مقاومت گوشی از نظر ضربه پذیری و آسیب ندیدن صفحه موقع زمین افتادن یا استفاده زیر بارون و ... طبق تجربه‌اتون چطور بوده؟ (میدونم بستگی به خیلی چیزها داره کلا میخوام‌ بدونم حساسیتش تو‌این زمینه نسبت به سایر گوشیهای بدون اج و IPدار چقدره)
۴- داغ شدن گوشی حین شارژ و استفاده -خصوصا کار با دوربین- چقدره؟ یجا گفتن عین جهنم میشه یجا دیگه میگن اصلا داغی خاصی حس نمیشه! نظر وتجربه شما چیه؟
۵- مصرف باتریش بنظر شما چطوره؟ مثلا موقع کار با سوشال مدیا و دوربین درهرساعت چند درصد از شارژ کم میشه؟
۶- تاحالا مشکلی تو اعلام دریافت تماسها داشتید که باهاتون تماس بگیرن ولی گوشی زنگ‌نخوره و میس‌کالم نیفته؟ (اینو چندنفرگفته بودن)
۷- این درسته که موقع فیلمبرداری وقتی ois فعاله اولش همیشه چندثانیه تصویر فریز میشه بعد ضبط انجام میشه؟
۸- عملکرد گوشی وقتی حافظه حدود ۷۰-۸۰درصد پر میشه چطوره؟ ازنظر کندی و هنگی و بسته شدن برنامه‌ها
۹- مشکلی از نظر تامین قطعات درصورت خرابی هست؟ قطعاتش پیدا میشه یا باید دورانداخت؟! و کلا عملکرد گارانتی و خدمات پس از فروشش چطوره؟

در اخر لطفا اگر هر ضعف و کمبود و ایرادی تو این گوشی دیدید -هرچند جزیی و ناچیز و بی‌اهمیت باشه- بگید. من متاسفانه از خرید اخیرم تجربه‌ی خوبی نداشتم و ضرر کردم نمیخوام دوباره اون بلا سرم بیاد.
بنابراین ممنون میشم صادقانه راهنمایی کنید.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/5/2 من همیشه با نور زمینه‌ی کم کار میکنم و تو‌ محیطهای داخلی این خطوط دائما برام واضح و آزاردهنده بود و حتی جاهایی مثلا تشخیص بافت یه پارچه رو برام غیرممکن میکرد. چون هرچی زوم میکردم نمیفهمیدم این خطوط الان مربوط به مشکل صفحه‌است یا تاروپود پارچه.
تو شب و تاریکی اتاق هم زیاد پیش میاد از گوشی استفاده کنم و چون چشمم به نور حساسه تا جای ممکن نورو کم میکنم. اینطور که اگه یه گزینه‌ی دبل اکسترا دیم هم داشت اونم فعال میکردم.
دیگه شما این نوع استفاده رو به من ببخشید.. یا میخواید دستور بفرمایید به بافت پارچه هم دیگه اهمیت ندم و کلا سبک استفادمو شما تعیین کنید.

کد رنگم واسه تست بقیه گذاشتم ولی اینطور نیست که فقط رو همین چندتا کد مشخص بشه. بازه‌ی بزرگی رو دربرمیگیره و حتی رو رنگ زمینه‌ی دارک مود هم کاملا به چشم میاد.

حق با شماست ما همه مریضیم و واسه لجبازی اینجاییم و سامسونگم بیخود این گزینه‌هارو گذاشته

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/5/2 ۳
در جواب کساییم که میگن ما چنین مشکلی ندیدیم پس وجود نداره و دستگاه تو فقط خرابه و....
بازم میگم آدمها باهم فرق دارن و اگر این ضعف برای شما ملموس نبوده دلیل بر نبودش نیست. هرکس یه ضعفی رو میبینه و باهاش مواجه میشه. همونطور‌ که باتری و پردازنده و شبکه و اسپیکر و سنسورها و... تو هر دیوایسی و از نظر هرکسی (نوجوان، جوان، میانسال، کاربر عادی، گیمر، وبگرد، عکاس و...) میتونه ضعیف یا قوی باشه، صفحه نمایشم همینه و کیفیتش از نظر هرکس میتونه متفاوت باشه و بعضی جاها مشکلشو نشون بده و این به کاربری مربوطه.‌

حالا شما مشکلات دیگه‌ای تو‌ این مدل دیدی وگفتی که اینا جزوش نبوده، خب بقیه هم این ضعفهارو دیدن که حتما بوده که دارن میگن!
مگه وقتی شما از داغی گوشی حین بازی یا نگهداری شارژ گوشی میگی کسی میاد بگه نظرات شما اشتباه یا دروغه و مثلا «ضعف باتری وجود نداره» یا «فقط دستگاه شماست که پردازنده یا باتریش مشکل داره» که شما به خودت اجازه میدی به نظرات بقیه اینطور واکنش نشون بدی و نذاری مطرح شه و کسی جدی بگیره؟

این مشکلیه که ماها داشتیم و با جزییات حالت و چگونگی هم مطرح کردیم که افراد با نوع استفاده و حساسیتهاشون بسنجن. حالا شما اگه واقعا مشکلی ندارید خب خوشبحالتون استفاده کنید و لذت ببرید و اگرم مایلید واقعا به بقیه کمک کنید نوع استفاده و سطح توقعتونم بگید که با چه شرایطی و چه استفاده‌ای راضی هستید تا به افراد مشابهتون کمک بشه.
دیگه انکار کردن و دروغ خوندن و اینهمه جبهه‌گیریتون واسه چیه؟

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/5/2 ۲
تجربه منم این بوده که قبلا شرح کاملترشو گفتم:
«ضعف صفحه نمایش که تو محیط نسبتا کم نور و با نور زمینه کمتر از یک‌چهارم مشخص میشه و‌ یسری خطوط موازی رو صفحه میاد. تو محیط کاملا تاریک و نور زمینه‌ی حداقل و دارک مود هم یسری رنگهارو آبرنگی ولکه‌ای نشون میده (عکساشم با توضیح مفصل گذاشتم که بدونید چیه و درچه حدیه). دوربین پشتش هم ازنظر من کیفیت پایینی داره (که ظاهرا همه‌ی میانرده‌های سامسونگ درهمین حدن)» اینا ضعفهایی بود که من تو این گوشی دیدم و باعث شد اصلا و ابدا به کارم نیاد‌ و حتی مشکل خطوط و لکه تو استفاده واقعا اذیتم کنه.
اما «دوربین جلوش برای کسایی که اهل سلفی گرفتنن خوبه» و این جزو نقاط قوت این گوشی بود. با کاربری وبگردی و سوشال مدیا هم نگهداری شارژش برای من راضی کننده بود.

حالا دیگه خودتون بسنجید ببینید مدل مصرفتون چیه.
اگه کیفیت دوربین میانرده‌های سامسونگ رو دیدید و راضی بودید پس اینم براتون خوب خواهد بود چون همشون دریه حدن. اگرنه تو برندای دیگه بگردید. همرده‌های شیاومی دوربینشون کمی بهتره و موتورولا هم بنظر من از هردو بهتره.
واسه مشکل صفحه نمایشم اگه همیشه با نور زمینه کم یا تو تاریکی شب کار میکنید و اگر عکسها و جزییاتشون براتون مهمه، این گوشی براتون آزاردهنده میشه. اما اگر با نور زمینه بیشتر کار میکنید یا اهل فیلم و بازی هستید که تصویر دائما در حال تغییره، به احتمال زیاد مشکلی با صفحه نخواهید داشت و هیچوقت متوجهش نمیشید وبراتون مناسبه.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/5/2 ببینید من نیومدم اینجا با کسی بحث و جدل کنم. دنبال راهنمایی و مشاوره‌ی مغازه‌دار و فروشنده و دلال و بازاری هم نیستم‌ (اگر بودم اینجا نبودم و میرفتم تو همون مغازه‌ها و بازارهای موبایل میگشتم که پر از این فروشنده‌هاست و همه بی‌هیچ دِین ومنتی دنبالتن که همینجوری راهنماییت کنن وجنساشونو بفروشن!)
حق وحقوق قانونی و راه مطالبشم خودم بلدم و تمام این مراحلم قبلا طی کردم و پولمم پس گرفتم. پس شما اقای محترم این رفتار ترحم‌آمیز و صدقه‌ و خیراتتونو واسه خودتون نگهدارید چون من برای گدایی پول اینجا نیستم. کسی هم نمیتونه بگه من کجا نظر بدم و چی بگم و چی نگم!...

اینجا محل اشتراک تجربه‌ی کار با گوشیهاست و منم برای همین اینجام.
چون تا چندماه قبل که داشتم تحقیق میکردم خیلی دلم میخواست نظرات افراد متفاوتی که با نیازها و توقعات مختلف از این گوشی استفاده میکنن بخونم اما همه جا فقط تبلیغ بود و روی اطلاعات کمپانی مانورمیداد و اینجاهم پر از نظرات تکراری از آدمهای تکراری بود (که تازه الان فهمیدم پشت یسری از اون اکانتها هم ینفره که ازاینجا برای تبلیغ جنسهاش استفاده میکنه. هم سوال میکنه و هم خودش جواب میده و هم تایید و تعریف و تمجید میکنه و اینجوری واسه خودش اعتبار میخره و درنهایتم با این مدل کامنتها جلوی انعکاس نظرات متفاوت و بعضا ضعفهارو میگیره.)

درنتیجه اومدم تجربه و نظرمو درباره‌ی این گوشی بگم که کس دیگه‌ای با سطح توقع و نوع استفاده‌ی مشابه من، دچار ضرری که من متحمل شدم نشه. چون وقتی به مشکل میخوری دیگه کسی این پنهان‌کاریها وفریبهارو نمیبینه. همه میگن باید بیشتر تحقیق میکردی‌ چون ایراد ساخت نیست و مدلشه همشون همینن!!

اگرم وقت گذاشتم توضیح دادم یا عکس فرستادم بخاطر این بود که جای ابهامی برای خواننده باقی نمونه و مشخص شه از چی حرف میزنیم نه واسه اثباتش به کساییکه هدفشون انکار و پنهانکاریه.
اثبات این موضوع قبلا برای مراجع مربوطه انجام شده و نپذیرفتنش اینجا ذره‌ای اهمیت نداره. چیزی که مهمه اینه که از الان افراد انتخابی آگاهانه و رضایتبخش داشته باشن و نیازهاشون رفع بشه نه اینکه مجبور به تحمل یه مشکل بشن و آزار ببینن.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/5/1 شما که کلا هدفت انکاره و دیگه شکی توش نیست. تو بحث مسئولیتم صحبتم واضح بود و برای هر کسی که اینکارو میکنه صادقه‌. حالا این دیگه به خود شخص برمیگرده که بخواد با این یارکشیها ومثالها رفتارشو توجیه کنه یا نه. خریدار باید اطلاعات کامل و دقیق بگیره نه فقط اطلاعاتیکه شما مهم و صلاح میدونید!

تو این موردم شما اولش کلا منکر شده بودید. یکم که گذشت گفتید این مشکل هست ولی خیلیییی محوه و به ندرت دیده میشه ولی مهم نیست چون تو کارکردش تاثیر نداره. یکم بعد دوباره گفتید کلا همچین چیزی نیست هرکی میگه عکس بذاره. الانم که عکس گذاشتم میگید تو چند مورد دیدید ولی به بهونه‌ی ادیت بازم منکر میشید! اینهمه رنگ عوض کردن هرچی باشه اسمش راهنمایی نیست.

بعدم من گفتم عکس ادیت شده که واضحتر بشه. نگفتم بردم تو فتوشاپ و مشکلشو تغییر دادم یا خودم خط و خطوط و لکه اضافه کردم! تنها ادیتی که رو عکس انجام شده کم کردن اکسپوژر و حدود ۵-۶واحد افزایش کنتراست بوده که با همین ادیتور گالری انجام شده و گویا نمیدونید این فقط نور تصویرو تنظیم میکنه!
تو شرایط نوری که توضیح دادم چیزی که تو گوشی دیده میشه دقیقا با همین شکل و شدت و اندازست. خطوط همینه و آبرنگی شدن رنگ هم دقیقا همینه.
حالا شما قبول کنید یا نکنید برام اهمیتی نداره. هدف من اطلاعرسانی به بقیه است نه اثباتش به شما که میخوای چشماتو ببندی تا کسی نبینه!

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/5/1 اتفاقا دیجیکالا سود عمده‌اش‌ از درصدیه که از فروش هرجنس گیرش میاد و برای حفظ فروشنده‌ها و کسب این سود خیلی از نظرات منفی رو تایید نمیکنه.

کور و خفن و... برداشت شماست نه حرف من! من از ضعف صفحه نمایش A73 گفتم که مثل همه‌ی چیزهای دیگه تفاوتهای فردی تو استفاده ازش دخیله و گفتم این ضعف در چه حالتی و برای چه افرادی مشخص و مشکل‌ساز میشه. طبق تجربه‌ شخصیم و با صحبتهایی هم که تو مراجعه به گارانتی و اتحادیه داشتم متوجه شدم که این ضعف تو این مدل عمومیت داره. چون هم طبق گفته‌ی گارانتی گزارشهای مشابه زیاد بوده و هم برای خود من با وجود تعویض گوشی همچنان مشکل پابرجا بوده. دیگه مگه چقدر احتمال داره که دو تا دستگاه خراب که با فاصله تولید و وارد شدن با مشکل کاملا یکسان هردو دست ینفر بیفته و هرچی گوشی سالم و بی‌عیبه دست شما و دور و بریاتون؟ خب این یعنی به نوع استفاده و خود شخص برمیگرده نه معیوب بودن دستگاه.
شما هم که نه مصرف منو داری و نه جای منی هیچوقت نمیتونی بگی فقط گوشیهاییکه دست من بوده مشکل داشته و مال شما بی‌ایراده!

گارانتیها کی ضعف و مشکلات مربوط به گوشیهارو علنا منتشر کردن که شما چنین توقعی واسه این مورد داری؟ هرچی هست مردم عادی میگن و اینم مثل خیلی از حقایق دیگه چون به نفع عده‌ای نیست هیچوقت رسانه‌ای نمیشه.
خودتون همینجوری تماس بگیرید با گارانتیها یا برید یقه یه فروشنده رو بگیرید و بگید من فلان گوشیو ازت خریدم که همچین مشکلی داره وخرابه برام تعویض یا مرجوع کنید ببینید چی میگن. هیچکدوم زیربار نمیرن و به شکل هماهنگ شده میگن باگ نرم‌افزاریه!

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/30 شرمنده نمیدونستم‌ مسئول کنترل کیفیت تولیدات گوشی تو کل دنیا شما هستی و فقط باید از مواردی که به تایید شما میرسه حرف زده بشه!

اما عارضم خدمتتون که این ضعفها هیچ ربطی به جنس معیوب و خرید اینترنتی و پک فلان و... نداره. دستگاه وقتی پلمپه و گارانتی داره چه اینترنتی بخری چه حضوری فرقی نداره. من هم اولش اینترنتی خرید کردم و هم بعدش حضوری تو خود فروشگاه گارانتی با یه دستگاه پلمپ دیگه تعویض کردم و هردو همین مشکلو داشت. دلیلشم فقط این بود که من همون آدمم و نوع استفاده‌ام توهردو یکسان بوده! گوشی شمارو هم بدن دست من باز همون مشکلو باهاش خواهم داشت و اونهارو هم بدن به شما بازم نخواهی دید!

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/30 متاسفانه لینکهارو درست نمایش نداد.
خودتون اینهارو کپی کنید

https://uupload.ir/view/a73_lines_394z.jpg
و
https://uupload.ir/view/a73_color_issues_i33j.jpg

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/29 اینم عکس از صفحه نمایش و ضعفی که داره. (لینک تامنیل گذاشتم امیدوارم سایت درست نشون بده- کلیک کنید تا عکسو تو سایز اصلی ببینید)
دوتا مورد هست
یکی این خطوط افقیه که توی محیط کم نور و زمینه‌های روشن یا نیمه روشن با تنمایه خاکستری و درحالتیکه نور صفحه نمایش کمتر از یک چهارمه قابل دیدنه. این خطوط با لمس صفحه واضحتر میشه و گاهی با ضربه زدن به بدنه‌ی پشتی گوشی هم شدتش تغییر میکنه.

a href="https://uupload.ir/view/a73_lines_394z.jpg" target="_blank"img src="https://s8.uupload.ir/files/a73_lines_394z_thumb.jpg" border="0" alt="آپلود عکس" //a

(کساییکه گوشیو دارن و میخوان تست کنن، تو شرایط نوری‌ای که گفتم برید تو سایت https://html-color.codes و کد رنگی مثل #bfbfbf یا #d8d8d8 یا خاکستریهایی تو این مایه‌ها رو بزنید و رو اون رنگ زوم کنید. نیمه‌ی بالای صفحه این خطوط نمایان میشه)
.
.
مشکل دیگه‌ای هم که داره مربوط به دقت نمایش رنگه که تو یه محیط کاملا تاریک و با تنظیمات نوری‌ای که تو عکس گذاشتم (حداقل روشنایی ممکن)، روی تم رنگهای تیره با تنمایه قرمز مشخص میشه و رنگهارو به شکل لکه‌ای تیره‌تر و متفاوت از چیزی که هست نشون میده. جای این لکه هم تو دستگاههای مختلف متفاوته. برای من تو گوشی اول گوشه‌ی بالایی صفحه بود و تو دومی نیمه‌ی راست صفحه نمایش که عکسشو‌گذاشتم:

a href="https://uupload.ir/view/a73_color_issues_i33j.jpg" target="_blank"img src="https://s8.uupload.ir/files/a73_color_issues_i33j_thumb.jpg" border="0" alt="آپلود عکس" //a

(برای تست اینم میتونید تو همون سایت روی کد رنگهای #660066 ، #660033 یا #800000 زوم کنید و صفحه رو از نظر یکنواختی رنگ چک کنید. رنگ باید درتمام صفحه کاملا یکدست و یکسان دیده بشه. شاید لازم باشه اولش گوشی رو کمی افقی‌تر نگه دارید تا متوجهش مکانش بشید اما بعدش دیگه همش به چشمتون میاد.)

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/29 قبول نیست!!؟؟
مگه بچه بازیه که طبق میل خودتون براش شرط و شروط میذارید؟!:))
باعرض پوزش ولی ملاک و معیار تایید و رد این قضیه شما نیستی که واسش قانون بذاری و پذیرش یا عدم پذیرشت تاثیری تو اصل قضیه داشته باشه. الان تمام شرکتهای گارانتی و کارشناسان اتحادیه وجود این ایرادو قبول دارن و همینم برای تایید صحتش کفایت میکنه.حالا شما میخوای قبول کن نمیخوای نکن میل خودته.

عکس هم همونطور که گفتم ادیت شدست چون اولا هر چی چشم میبینه لزوما دوربین گوشی قادر به ثبتش نیست و دوما گرفتن عکس واضح از یه منبع نوری (صفحه نمایش روشن) بخاطر شدت نور و موجی که میندازه راحت نیست و برای وضوح بهتر همیشه نیاز به ادیت هست. منم عکسو واسه کسایی که واقعا براشون سواله میذارم نه کسایی که در تلاش برای انکارن!

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/29 شایدم دلیل اینکه تو سایتهای دیگه نمیبینی این باشه که اونها فروش مستقیم دارن و مدیران اون سایتها واسه از دست ندادن مشتری و فروش جنسشون کامنتهای ناخوشایندشونو تایید نمیکنن! یجوری میگید انگار تازه با دنیای اینترنت آشنا شدید.
ضعفی که اینهمه ادم باهاش مواجه شدن و حتی با وجود تعویض دستگاه همچنان پابرجا بوده، وگارانتیها هم بهش آگاهن و میگن باگ نرم‌افزاریه و کارشناسان اتحادیه هم بعنوان خصوصیت این مدل پذیرفتن یعنی کاملا عمومیت داره و محدود به یکی دو مورد نیست. حالا اگر بعضیها ندیدن دلیل بر نبودش نیست. میتونه بدلیل تفاوت در قدرت بینایی و حساسیت دید افراد و یا نوع استفادشون باشه که باعث شده به چشمشون نیاد. مثل ستاره‌ای که تو دوردست ها برای عده‌ای قابل مشاهدست و برای عده‌ای دیگه نه، و همون ستاره وقتی نور محیط زیاده و اطرافت روشن باشه دیده نمیشه ولی وقتی همه جا تاریک باشه میبینی. درهرحالت آسمون یکیه و ستاره هم وجود داره اما عوامل دیگه‌ای باعث میشه دیده بشه یا نشه. ضعف صفحه نمایش این گوشیم برای افرادی که چشمشون به دیدن جزییات تصاویر عادت داره و حساسترن و با نور صفحه‌ی کم و تو محیط کم‌نور کارمیکنن کاملا ملموستره و پیوسته و آزاردهنده میشه.
حالا شما هی اصرار کنید که اینطور نیست اما دراصل همه چی بستگی به نوع استفاده و حساسیتهای فردی داره. برای همینم باید بهش پرداخته بشه که افراد بتونن با حساسیتها و شرایط و نیازهاشون بسنجن و انتخاب کنن تا بتونن از خرید گوشی جدیدشون لذت ببرن نه اینکه ندونسته بخرن و بعد عذاب بکشن و ببینن پولشونو دور ریختن.
چشم عکسشو میذارم‌.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/29 دقیقااا!! منم خیلی شوکه شدم و تو ذوقم خورد.
حالا منم واقعا با علم به اینکه میانرده قطعا دوربین پرچمدار فعلی رو نداره توقعمو کم کرده بودم و به همون دوربین قدیمم قانع بودم ومیخواستم فقط شارژش زود خالی نشه. ولی با اینهمه تعریف و تبلیغ و ذوقمرگی نقدکننده‌ها از عکسها و فیلمهاش، دیگه انتظار این کیفیتو نداشتم و تصور نمیکردم اینقدر نسبت به نوت۵ قدیمیم ضعیفتر باشه.
بعدشم که با گوشی a52s و شیاومی mi A2 که اونام میانرده مال چند سال قبله مقایسه کردم دیدم با اینهمه مانور تبلیغاتی رو دوربینش کیفیتش با اونام فرقی نداره و بخاطر دوربینش نمیارزه اینقدر هزینه کنی. مشکل خطوط و دقت نمایش رنگهای صفحه‌اش هم که من تا حالا تو هیچ گوشی‌ای ندیده بودم و نوبر بود و حسابی حالمو گرفت!

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/28 من نه عکاسم نه فیلمبردار. نیازی هم‌ به دوربین حرفه‌ای ندارم. نحوه‌ی استفاده‌ی منم به کسی ارتباطی نداره و این شما نیستید که تعیین میکنید از یه گوشی چه استفاده‌ای بشه!

با پیشرفت سریع تکنولوژی و افزایش قیمتها، توقعها هم از کیفیت محصولات طبیعتا بالاتر میره واین اصلا چیز عجیبی نیست. برعکس، اینکه با وجود این پیشرفتها کیفیت محصول از ۷سال پیش پایینتر باشه عجیبه! اینکه این بدیهیات براتون عجیبه، عجیبه! و اینکه توسال ۲۰۲۴ توقعتون از گوشی موبایل در حد نوکیا ۱۱۰۰ و تماس تلفنی باقی مونده و‌ چراغ قوه‌ و دوربین و اپلیکیشن براتون آپشن اضافه محسوب میشه که دیگه عجیب اندر عجیبه و بسیار خنده‌دار!

کمپانیها وقتی برای دوربینها مودهای مختلف و حالتهای پروفشنال درنظر گرفتن و رو کیفیت عکسها مانورمیدن یعنی درصدد تامین حدودی این نیازها درحد پیشرفته‌تر هستن. حالا شما بی توجه به این تلاشها و پیشرفتها، همون سطح توقع پایین خودتونو اصل وملاک قرار دادید و با تعریفهای افراطی و فضایی تلاش میکنید گوشی رو برجسته کنید، بعدم که کسی اعتراض میکنه میگید توقعت زیاده؟ نخیر جناب این شمایید که بهردلیل از غافله عقبید یا به نفعتونه اینطور وانمود کنید.
شما وقتی تو دنیای امروز به اسم حرفه‌ای فعالیت میکنید موظفید دانش و توقعتونم در اونحد بالا ببرید و با اون دید نقد کنید. یااینکه حد کارایی و توقع مد نظرتونو تو نظراتتون ذکرکنید که خواننده بدونه کی با چه‌سطح توقعی داره این تعاریفو میکنه. نه اینکه به اسم حرفه‌ای ولی با نگاه و نیاز یه آماتور الکی تعریف و تمجید کنید!

شما بارها از کیفیت بالای صفحه نمایش این گوشی گفتید، یکی دیگه از دوربینش گفته و...
مساله اینه همه فقط الکی و با کلی اغراق تعریف کردن و ضعفهاش همه انکار و مخفی شدن. درحالیکه درستش این بود بجای انکار بهش پرداخته بشه تا دید متعادلتر و توقع واقعی‌تری ایجاد بشه نه اینکه خواننده گمراه بشه.
چه بپذیرید چه نه، شما در قبال تصویری که از یه محصول تو ذهن افراد ایجاد میکنید مسئولید چون افراد بر اساس این اطلاعات نیازسنجی و انتخاب میکنن.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/28 سلام. نیازی به تکرار شما نیست جناب. هر عقل سلیمی همین کارو میکنه منم همینکارو کردم. ولی وقتی جایی عامدانه و مغرضانه اطلاعات اشتباه یا غلوشده داده میشه وحقیقت پنهان میشه دیگه مقصر خریدار نیست. اگه تا دو سه ماه پیش این بحثها اینجا میشد منم میفهمیدم این گوشی کیفیت مدنظرمو نداره و نمیخریدم اما تا اونموقع همه جا فقط از کیفیت بالای ساخت و صفحه نمایش و باتری و حتی دوربینش برای عکاسی محصول(!) حرف زده بودن و همچنان سعی داشتن ضعفهاشو نادر و محدود به چند دستگاه نشون بدن. اگر من الان اینجام واسه همینه که واقعیتو درمورد این گوشی بگم که بقیه مثل من ضرر نکنن.

توصیه‌ی شما درمورد شورومها درکلام متینه، اما مشکل اینجاست که در عمل همه‌ی گوشیها تو محیط فروشگاهی بصورت لایو وجود ندارن و تعدادشون محدوده، اگرم باشن امکان بررسی چندانی وجود نداره. نه نور محیط قابل تغییره نه میشه عملکردشو تو موقعیتهای مختلف یا با نصب اپهای مختلف سنجید که بررسی همه جانبه باشه. مشکلاتی مثل ضعفهای صفحه نمایش این گوشی هم با نور زمینه زیاد و زیر لامپهای پرنور فروشگاه‌ها اصلا قابل مشاهده نیست. بنابراین بدون آگاهی قبلی از ضعفهای یه گوشی با مراجعه به شوروم فقط میشه یه دید کلی از گوشی پیدا کرد تازه اونم اگه فروشنده هی نیاد گیر بده و به اسم راهنمایی مانعت بشه! (من تو فروشگاه حضوری تکنولایف رفته بودم اینقدر این سیمهاشون قطعی داشت که تا گوشیو میگرفتی دستت صدای بوقش درمیومد وفروشنده میگفت بذار رو استند کار کن! من رو استند چطوری کیفیت دوربینو بسنجم؟:)) هموناهم تو سایتشون مثلا نقد وبررسی گذاشتن و گوشیو دست یه ادم بیسواد دادن که فقط اطلاعات کمپانی رو ذوق‌زده وبا چشمهای گرد شده -انگار به عمرش گوشی ندیده- به خورد مخاطب میده!)
خب دیگه خریدار به کجا باید دخیل ببنده که درباره گوشیهای جدید و نسخه‌هایی که تو ایران میاد اطلاعات بگیره؟ میمونه همین کامنتها که متاسفانه اونم از سواستفاده‌ی افراد سودجو در امان نمونده.

هدف از بخش نظرات اینه که مردمی که اون محصول رو خریدن و«استفاده کردن» بیان تجربه استفادشونو بگن. حالا یکی مثل شما که قبلا گفتی در شرف بازنشستگی هستی و نه فروشنده‌ای و نه حتی خودت این گوشی رو داری وباهاش کار کردی، میای و به اسم آزادی بیان اینهمه کامنت میذاری و اصرار داری عیبهاشو مخفی کنی یا بی‌اهمیت جلوه بدی و گوشی رو برجسته کنی؟!!! بله اینجا مکانی برای اظهارنظر ازادانه‌است اما وقتی نظری خلاف واقعیت باشه یا افراد رو گمراه کنه و به اشتباه بندازه اسمش میشه فریب و این چیزی جز بی‌اخلاقی نیست. اونی هم که بخاطر سود شخصی کلاغ رو‌ با ویژگیهای قناری معرفی کنه کلاهبرداره! حالا اگر شرایط طوریه که خریدارِ از همه جا بیخبر مجبور میشه تاوان این بی‌اخلاقیهارو بده به معنی مقصر بودنش نیست. مشکل از جای دیگست.

درآخر، من نظرمو به کسی تحمیل نکردم. جاییم نگفتم بقیه نظر ندن! گفتم اگه مشکلی مطرح میشه که شما باهاش مواجه نشدید حق ندارید منکر بشید و اینقدر روی دروغ بودنش اصرار کنید!! چون شاید چشم شما قادر به دیدنش نیست. فقط میتونید بگید:
«««من چنین مشکلیو رو گوشیم ندیدم»»»

و بله من چون واقعا تجربه‌ی کار با گوشی رو داشتم هم مصارف مناسب و هم نامناسبشو گفتم هرچند شما بازم درنقش تبلیغاتچی صحبتمو گلچین کردید!

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/21 اگه چشم شما چیزی رو نمیبینه دلیل بر عدم وجودش نیست که دروغ میخونید. شاید دقت بینایی شما کمتره و به چشمتون نمیاد! چشم عقاب ندارید که! شما فقط میتونید بگید من همچین مشکلی رو نمیبینم نه اینکه با اصرار بیجا و دروغ خوندنش مردمو گمراه کنید و باعث بشید پولی که با کلی زحمت بدست اوردن خرج چیزی کنن که بجای رفع نیاز و لذت بردن ازش با استفادش عذاب بکشن!

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/21 تعویض نکنید ازشون بخواید مرجوع کنند. درست میگن تمام گوشیهای این مدل همین وضعیتو داره با تعویض مشکل حل نمیشه.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/21 اگه درست دیده باشم شماره‌ای که شماره‌ای که دادید مربوط به گارانتی همراه سرویس خاورمیانه بود، اما اونها هم‌کاری نمیکنن و میگن مشکل نرم‌افزاریه و منتظر باشید تا سامسونگ اپدیت بده شاید حل شه!

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/21 من از این وضعیت عکس دارم.فقط نمیدونم چطور میشه فرستاد اینجا گزینه‌ای ندیدم. البته تو عکس کمی اغراق شدست ولی هدف نمایش مشکله که کاملا واضح میکنه.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/21 ادام کامنت قبل:

درباره دوربینشم بگم این گوشی برخلاف ادعاهایی که میشه اصلاااا مناسب عکسبرداری حتی نیمه‌حرفه‌ای یا محصول نیست. دوربین پشتش دراصل یه دوربین ۱۲مگاپیکسله که تمام عکس و فیلمهارو با اون میگیره و کیفیتشم طوریه که برای بزرگ کردن عکس با تداخل رنگها مرزهارو از بین میبره و یه تصویر تخت و بدون عمق بهت میده. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلیشم فقط تو یه حالت عکسبرداری قابل فعالسازیه نه فیلمبرداری و همونم حتی قابلیت زوم نداره وهرچی توکادر میبینی باید ثبت کنی! من متعجبم که هیچ جا به این اشاره نشده!! عکسیم که تو حالت ۱۰۸مگ گرفته میشه تنها تفاوتی که با حالت معمولیش داره اینه که ابعاد تصویرش بزرگتره وگرنه تو کیفیت و ثبت جزییات و رنگ هیچ فرقی باهم ندارن! یه گزینه‌ی enhance اضافه تر داره که اونم تنها کاری که میکنه اینه که کنتراست و وضوح تصویر رو بصورت دیجیتالی افزایش میده که اینکارو یه اپ ساده هم انجام میده! ویدیوهاییم که این گوشی میگیره با همون دوربین ۱۲ مگه و خصوصا تو محیطهای داخلی به شدت نویز داره و محیط اگه تاریکم باشه که دیگه فاجعست. گوشی قدیمی من Note5 که مال ۷-۸سال پیشه با دوربین ۱۶مگاپیکسلیش، هم تو فیلمبرداری وهم عکسبرداری ماکرو و واید خیلی خیلی خیلی عملکرد بهتری داره و شاتی که موقع فیلمبرداری با اون میشه گرفت از شاتی که a73 میگیره وضوح بیشتری داره و تصویر تمیزتری ثبت میکنه. تو a73 حتی فوکوس خودکارشم باید صدبار بزنی تا فوکوس کنه و اونم یجاهایی نمیتونه وباید اطراف جاییکه میخوای فوکوس شه بزنی تاقسمت مورد نظرتم واضحتر شه وگرنه نمیتونه درست تشخیص بده‌ و تار میکنه. من تاقبل این فکرمیکردم دیگه هرگوشی‌ای بگیرم از گوشی ۷سال پیش باکیفیتتره ولی درکمال تعجب اصلا اینطور نبود. یه چرخیم که تو بازار موبایل زدم دیدم دوربین اکثر گوشیهای جدید سامسونگ همینطورن. بنابراین فریب اعداد و ارقام دوربینهارو نخورید. فقط ابعاد تصاویر و اعداد رو گنده کرده و همون عدد بزرگو واسه تبلیغاتش معرفی میکنه و هیچکسم از این جزییاتش چیزی نمیگه. من اگه گوشیم مشکل باتری و اندروید پایین نداشت اصلا عوضش نمیکردم اینقدر که بی ادعا و با همون یدونه لنز باکیفیت بیشتری کار کرده درحالیکه اینها با سه چهارتا لنز نه تنها کیفیت بهتری ندارن، که واسه هر حالت عکس برداری باید هی مود عوض کنی و تو یسری مودها هم محدودیتهایی مثل زوم هست!
ازنظر دوربین گوشی های شیاومی ردمی نوت ۱۲پرو، شیاومی ۱۲ لایت، و ۱۳ لایت رو من تو بازار موبایل دیدم که کیفیت عکس وفیلم اونها از a73 بهتر بودن ولی اونها هم کمی تداخل رنگ رو داشتن. ولی یه گوشی موتورولا هم اونجا بود مدل اج سی فیوژن که دوربینش از همه اینا خیلی خیلی بهتر بود و بااینکه قیمتش کمی بالاتره داره ولی شدیدا به خرید ترغیبم کرد اینقدر که اینا ناامیدم کردن.

بنابراین بطور خلاصه اگه اهل عکاسی جدی هستید و دوربین پشت و دقت ثبت جزییات براتون مهمه، اگه طراحید و دقت نمایش بافتها و رنگها براتون مهمه، و اگه عادت دارید با نور زمینه‌ی کم یا تو تاریکی شب کار کنید، اصلا و‌ابدا سمت این گوشی نرید که کاملا ناامید میشید.
اما اگه فقط اهل بازی و فیلم دیدن هستید یا اگه اهل سلفی گرفتن از خودتونید و نور صفحه رو هم همیشه بیشتر از یک‌چهارم تنظیم میکنید، این گوشی براتون مناسبه و احتمالا راضیتون میکنه.
البته با اون ضعف صفحه نمایش بنظر من یکم ریسکه چون شاید از نظر مقاومتم صفحه نمایشش نسبت به بقیه مدلها ضعیفتر باشه و با یه ضربه نابود شه ولی خب شایدم اینطور نباشه و فقط دقت نمایشش کم باشه.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1402/4/21 سلام. اول از همه من از تمام کسانیکه ایرادات این گوشی رو میگن ممنونم و شخصا نمیبخشم کسایی رو که با تعریفات دروغین و افراطی باعث شدن من ۲۰ تومن پول بابت گوشی‌ای بدم که نه تنها نیازمو رفع نکرد که موجب آزار و اعصاب خردیمم شد و منو دوماه تو دردسر شکایت به اتحادیه و ... انداخت!
الانم به همه کساییکه میخوان این گوشی رو بخرن توصیه میکنم این توضیحاتو درنظر بگیرن تا انتخاب اگاهانه و برحسب نیازشون بکنن نه اینکه بازیچه‌ی یسری ادمی بشن که معلوم نیست با چه قصد و نیتی اینجا فعالیت دارن و فقط درتلاش برای خودنمایین. با چندتا اکانت فعالن و خودشونو فروشنده و حرفه‌ای معرفی میکنند و با مایه گذاشتن از رفقای خیالیشون که ادعاشونو تایید کرده، برای خودشون اعتبار و حقانیت جمع میکنن!!
توضیحاتم زیاده و بنابراین بقیشو ریپلای میکنم.

من بعنوان کسی که اصلا دنبال بازی نیستم و بیشتر با عکس سروکار دارم و با سوشال مدیاهایی مثل پینترست و اینستا و ... کار میکنم و کیفیت دوربین و دقت ثبت جزییات ورنگ و نمایشش برام خیلی مهمه، اصلا و ابدا این گوشی رو پیشنهاد نمیکنم.‌
اولا که طبق گفته‌ی خیلی از دوستان صفحه نمایش این گوشی واقعا ضعیفه و اینو همه باید بدونن تا درست انتخاب کنن. اینم چیزی نیست که فقط مربوط به یکی دو مورد باشه و با تعمیر یا تعویض رفع شه. من حتی تعویضم کردم ولی گوشی جدیدم دقیقا همونطور بود. حتی خود شرکتهای گارانتی هم دیگه این رو بعنوان ویژگی این مدل گوشی دونستن نه ایرادفنی و با وعده‌هایی مثل رفع باگ نرم‌افزاری از سر خودشون بازمیکنن ومیگن شامل گارانتی نمیشه. پس بجای انکار و تبلیغ دروغ اطلاعات درست بدید اگرنه لطفا سکوت کنید تا بقیه تکمیل کننده باشن. اگه شما متوجه ایرادی نشدید دلیل بر عدم وجودش نیست که منکر میشی!
همونطور که گفتم صفحه نمایش این گوشی مشکل داره و این مشکل و ضعف رو هم فقط کسایی متوجه میشن که با نور زمینه‌ی خیلی کم و تو محیط کم نور کار میکنن. اینطوریکه نه تنها یسری خطوط راه راه افقی بالای صفحه قابل مشاهدست، بلکه تو محیط تاریک هم یسری پیکسلهاش بعضی رنگهارو تیره‌تر نشون میدن. یعنی اگه تصویر یک کد رنگی واحد رو روی صفحه ببینی قسمتهاییش به شکل لکه‌ی تیره‌ای دیده میشه با اینکه باید تمام صفحه یکرنگ باشه! این مشکل هم روی کد رنگهایی مثل #660066 ، #660033 یا #800000 به وضوح بیشتری قابل مشاهدست. یا اون راه‌راه افقی روی کد رنگ #bfbfbf نمایانتره. اما میگم اینو هرکسی متوجه نمیشه وموقع استفاده برای کساییکه کابری بازی یا فیلم دیدن دارن احتمالا اصلا مشخص نمیشه و اذیتشون نمیکنه چون تصویر شلوغه و مدامدهم تغییر میکنه. ولی کساییکه دقت رنگ وجزییات تصویر براشون مهمه و با گوشی هم همیشه با نور کم کار میکنن این خیلی براشون ازاردهنده و مشکلساز میشه.
(ادامه تو ریپلای اول)

Samsung Galaxy Note5 Samsung Galaxy Note5

1395/5/3 نوت 5 به هیچ وجه sd نمیخوره. سامسونگ تو سری A همچین امکانی رو قرار داده. بنابراین اگه 32 براتون کمه 64 بگیرید.
از نظر شارژدهی که من اولش که خریدم به اندروید 6 اپدیت کردم و فرمت کردم و باهاش کارکردم و عالی بود. حداقل یکروز دوام میاورد( با استفاده معمولی و البته مداوم)
ولی چند سری اپدیت بعدا براش اومد که یکم مصرف شارژ رو بالا برده البته بیشتر درحالت استندبای. که اونم احتمالا با اپدیتهای بعدی بهتر میشه.
درکل من خیلی راضیم از این گوشی. با اینکه همیشه 80% رم پره ولی من تا الان هنگی ازش ندیدم.

Samsung Galaxy Note5 Samsung Galaxy Note5

1395/5/1 ممنونم از راهنماییتون
فقط اینکه من این مشکل دیر شارژ شدن رو فقط در حالت شارژ عادی دارم. یعنی وقتی رو حالت شارژ سریعه مثل قبل تو یکساعت و ده دقیقه این حدودا فول شارژ میشه ولی روحالت عادی ۴ساعت و نیم طول میکشه. تازه اگه گوشی خاموش باشه اینقدر! با اینحال بازم بنظرتون کابل شارژم مشکل داره؟
یعنی خیالم راحت باشه از خود گوشی و باتری و شارژر نیست؟
و یه سوال دیگه موقع خرید کابل ازکجا مطمئن باشم اصلیه و قلابی نیست؟ یعنی به گوشی صدمه نمیزنه؟ همینکه فست شارژ رو تست کنم جواب بده کافیه؟
من تجربه خوبی از خراب شدن باتری و شارژر ندارم نمیخوام واسه این گوشی که سه ماهه خریدم هم این دردسرارو بکشم :(

Samsung Galaxy Note5 Samsung Galaxy Note5

1395/4/24 ممنون از راهنماییتون
وقتی رو حالت فست شارژه اوکیه و یکساعته فول شارژ میشه فقط در حالت شارژ عادی اینطوریه. یعنی بازم مشکل از کابل شارژه؟

Samsung Galaxy Note5 Samsung Galaxy Note5

1395/4/22 دوستان من سه ماهه نسخه 64گیگ این گوشی رو خریدم و همون اول اپدیت به اندروید 6 کردم و فرمت کردم وبعد باهاش کار کردم و بعد از اون هم البته هرچی اپدیت اومده گرفتم ولی فقط وایپ کش کردم. (فرمت کلی نکردم چون نمیخوستم اطلاعاتم پاک شه) .ولی جدیدا حس میکنم موقع شارژ معمولی خیلی خیلی گوشیم دیر شارژ میشه. مثلا وقتی 15% میذارم به شارژ بعد یکساعت و نیم تازه میرسه به 37-38% یعنی رسما 4-5 ساعت طول میکشه تا درحالت شارژ عادی فول شارژ شه و خیلی اذیت کننده شد برام. قبلا اینطوری نبود و نهایت 2ساعت و نیمه شارژ میشد. یا حداقل تا یکساعت اول سرعت شارژش خیلی بیشتر بود و تا 60 میرفت و بعدا کندتر میشد. نمیدونم چیکار کنم و مشکل از چیه. میشه لطفا راهنمایی کنید؟ یعنی باطری یا شارژر یا گوشیم خراب شده به این زودی؟ :(

Samsung Galaxy Note5 Samsung Galaxy Note5

1395/4/22 منم این بوی سوختگی رو حس میکنم ولی فکر میکردم شاید چون داخل گوشی بوده و داخل گوشی هم دماش بالاتره طبیعیه. یعنی اینطور نیست؟

Motorola Moto X Style Motorola Moto X Style

1394/11/27 با سلام
دوستان من میخوام یه گوشی بگیرم که تا چندسال برام بمونه. انتخابم از خانواده نکسوسها بود ولی متاسفانه امسال با 5x و 6p کلا ناامید شدم و تصمیم گرفتم نکسوس 6 بخرم ولی ولی متاسفانه هیچ جا پیدا نکردم و هیچ جا دیگه نیست و البته ایرادی هم که داره اینه که بزرگ و سنگینه. واسه جایگزین نوت 5 و اچ تی سی ام 9 رو انتخاب کردم که ام 9 صفحه ش کوچیکه و نوت 5 ام 64گیگ با گارانتیش پیدا نمیشه و دوربین سلفیشم افتضاحه! بجاش فروشنده ها موتو ایکس استایل و ایکس پلی رو بهم پیشنهاد دادن که اولش بخاطر برند موتورولا و اینکه نمایندگی نداره مقاومت کردم. شخصا هم از پلی خوشم نیومد بخاطر صفحه کوچیکش ولی الان با مشخصاتی که از استایل خوندم بهش علاقمند شدم. اما از اونجایی که من تا الان از برند موتورولا گوشی نداشتم و چون گارانتی و نمایندگی نداره یه ترسی دارم و نمیدونم چطور میتونم اعتماد کنم و خیالم بابت همه چیش راحت باشه. اصلا نمیدونم مشکلاتش چیه و ویژگیهای خاص گوشی های این برند چیه. هرچند خودم فکر میکنم باید مثل بقیه اندرویدیها باشه ولی محض اطمینان بیشتر میپرسم ممنون میشم راهنمایی کنید.

1-ایا مثل ایفون برای اتصال به لپتاپ به یه برنامه خاص نیاز داره؟ یا مثل همه اندرویدیها راحت به شکل usb وصل میشه؟ انواع فلش و هندزفری بهش میخوره؟ یا مثل آیفون بازی درمیاره؟

2-سنسور تنظیم اتوماتیک نور صفحه رو تو فضای روشن و تاریک داره؟ سنسور تنظیم روشنایی عکس چطور؟

3-با توجه به اینکه اینجا گارانتی و نمایندگی و خدمات پس از فروش نداره ایا درصورت خرابی و مشکل میشه راحت تعمیر کرد؟ لوازم جانبی مثل قاب و شارژر و کابل و .... براش راحت پیدا میشه؟

4-از کجا میتونم مطمئن باشم که گوشی اصل و آکبند میخرم و موقع خرید چه ویژگیهایی رو باید چک کنم؟ و با توجه به اینکه گفتید مدل xt1572 بهتره، من به فروشنده چی بگم که متوجه بشه چی میخوام؟ ایا همین مدل رو بگم کافیه؟ بگم ورژن اروپایی تک سیم باشه؟ و اینکه رو جعبه نوشته شده این مدل؟

5- و یه سوال دیگه اینکه. یه فروشنده بهم گفت این گوشی رو من الان با اندروید 6 بهت میدم! گفتم یعنی از جعبه دراوردید اپدیت کردید بعد میفروشید؟ گفت نه 6 رو خودش هست! من متوجه نشدم با توجه به اینکه این گوشی با اندروید 5.1 به بازار اومده چطور الان با اندروید 6 میفروشن؟ ایا فروشنده راست گفته؟ یا گوشی اکبند یا اصل نیست؟

شرمنده اگه سوالاتم بعضا ابتداییه ولی اینقدر دنبال گوشی گشتم وسواس عجیبی پیدا کردم و میخوام خیالم راحت باشه.
پیشاپیش ممنون از راهنماییتون
اگه مورد خاص دیگه ای هم درمورد
موارد 1 تا 33 از مجموع 33 مورد
ایسام