معرفی گوشی های گلکسی فیم و گلکسی یانگ سامسونگ همراه با نسخه دو سیم کارته این گوشی ها

نمایش خبر

تاریخ : 1391/11/19
برچسب‌ها : اندروید Android ، جلی بین Jelly Bean ، دو سیم کارته Dual SIM ، Samsung Galaxy Fame S6810 ، Samsung Galaxy Young S6310 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ نه تنها درآمد بسیار زیادی را از فروش اسمارت فون های سطح بالای خود -- نظیر گوشی گلکسی اس 3 -- به دست می آورد، بلکه همواره با پوشش دادن بخش های مختلف بازار سعی بر بهره برداری از حداکثر ظرفیت کل بازار اسمارت فون ها نموده است. از این رو اسمارت فون هایی را برای سطوح میانی و پائین بازار نیز تولید می نماید.

در همین راستا سامسونگ در روز 5 فوریه 2013 (17 بهمن 1391) دو اسمارت فون رده پائین جدید را که می توان گفت بازار جوانان را هدف قرار داده اند به خانواده گوشی های گلکسی خود اضافه نمود. این اسمارت فون ها گلکسی فیم (GALAXY Fame) و گلکسی یانگ (GALAXY Young) نام دارند و می توانید جدول مقایسه ویژگی های آنها را در اینجا مشاهده نمائید.

گلکسی فیم از ابعاد و وزن بالاتر، صفحه نمایش بزرگتر، دوربین اصلی بهتر، دوربین ثانویه، امکان ارتباطات NFC و نسخه بلوتوث بالاتر نسبت به گلکسی یانگ برخوردار است ولی RMA کمتری دارد.

هر دوی این گوشی ها به نسخه 4.1 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به آبنبات ژله ای یا Gelly Bean -- مجهزند. برخورداری از پردازنده تک هسته ای یک گیگاهزتری و باطری 1300 میلی آمپرساعتی از دیگر مشخصات مشترک این گوشی ها است.

Samsung Galaxy Young vs. Samsung Galaxy Fame

تصویر بالا: گوشی GALAXY Young (سمت راست) در کنار گوشی GALAXY Fame (سمت چپ)

GALAXY Fame

گوشی گلکسی فیم از یک صفحه نمایش 3.5 اینچی با رزولوشن 320 پیکسل در 480 پیکسل (HVGA) -- که دانسیته 165 پیکسل بر اینچ را به دست می دهد -- برخوردار است (تقریباً نصف دانسیته 326 پیکسل بر اینچ صفحه نمایش آیفون 5).

4 گیگابایت حافظه داخلی همراه با 512 مگابایت RAM به همراه پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 64 گیگابایت برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

دوربین اصلی گلکسی فیم 5 مگاپیکسلی بوده و از قابلیت فوکوس خودکار همراه با فلش LED و قابلیت فیلمبرداری VGA با سرعت 25 فریم بر ثانیه بهره می برد. یک دوربین ثانویه نیز با رزولوشن VGA برای مکالمات تصویری بر روی این گوشی قرار گرفته.

گوشی گلکسی فیم از قابلیت های ارتباطی مناسبی -- نظیر وای-فای، نسخه 4 بلوتوث و نسخه 2.0 یو اس بی -- برخوردار است. در کنار اینها قابلیت ارتباطات نزدیک برد (NFC) نیز به صورت اختیاری (Optional) برای این گوشی در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب این گوشی با استفاده از S Beam سامسونگ و تماس پشت به پشت با دیگر گوشی های سامسونگ مجهز به NFC می تواند اطلاعات را با آنها رد و بدل نموده و از دیگر مزایای ارتباطی NFC نیز بهره برد. A-GPS نیز برای این گوشی به کار گرفته شده است.

Samsung Galaxy Fame

تصویر بالا: گوشی GALAXY Fame

GALAXY Young

پیش از این گوشی های خانواده Galaxy Y را برخی با نام گلکسی یانگ می شناختند، اما اکنون سامسونگ گوشی دیگری را با نام یانگ معرفی نموده. گوشی گلکسی یانگ از یک صفحه نمایش 3.27 اینچی با رزولوشن 320 پیکسل در 480 پیکسل (HVGA) بهره می برد. کوچکتر بودن صفحه نمایش این گوشی در مقابل گوشی گلکسی فیم در حالی که رزولوشن صفحه نمایش این دو گوشی یکسان است به معنای دانسیته پیکسل بالاتر برای گلکسی یانگ است (176 پیکسل بر اینچ در مقابل 165 پیکسل بر اینچ.)

این گوشی دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی همراه با 768 مگابایت RAM بوده و از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 64 گیگابایت پشتیبانی می کند.

دوربین اصلی گوشی گلکسی یانگ 3 مگاپیکسلی بوده و دارای قابلیت فیلمبرداری VGA با سرعت 24 فریم بر ثانیه است. این گوشی فاقد فلش و دوربین ثانویه است.

قابلیت های ارتباطی وای-فای، نسخه 3 بلوتوث و نسخه 2.0 یو اس بی، به همراه A-GPS برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

Samsung Galaxy Young

تصویر بالا: گوشی GALAXY Young

نسخه های دو سیم کارته

نسخه های دو سیم کارته (DUOS) هر دوی این گوشی ها نیز برای برخی بازارها در نظر گرفته شده است. در نسخه دو سیم کارته امکان فوروارد نمودن تماس ها به طور خودکار از یک شماره به شماره دیگر وجود دارد. همچنین امکان استفاده به صورت هایبرید -- که دریافت داده 3G را بر روی یک سیم کارت و تماس را بر روی سیم کارت دیگر میسر می سازد -- در نظر گرفته شده است.

Samsung Galaxy Young - Dual Sim

عرضه به بازار

هر دو گوشی گلکسی فیم و گلکسی یانگ در سه ماهه نخست سال 2013 به بازار عرضه می شوند. رنگ سفید برای این گوشی ها در نظر گرفته شده و در زمان نگارش این مطلب اطلاعات رسمی در مورد قیمت این گوشی ها منتشر نشده است.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی یانگ اس 6310 در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy Young S6310 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy Young S6310 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا