20 گوشی پربازدید سال 2012 در سایت mobile.ir

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/10/13
برچسب‌ها : آمار Statistics ، ایران Iran ، Sony Ericsson Xperia arc S ، Samsung I9300 Galaxy S III ، Apple iPhone 4S ، HTC One X ، Nokia N8 ، Samsung I9100 Galaxy S II ، Sony Xperia S ، Samsung Galaxy Note ، Sony Ericsson Xperia ray ، Apple iPhone 5 ، Sony Ericsson Live with Walkman ، Samsung Galaxy Ace S5830 ، Sony Ericsson Xperia mini ، Sony Xperia U ، Sony Xperia P ، Sony Xperia sola ، Sony Ericsson Xperia neo V ، Samsung Galaxy Note II N7100 ، Sony Ericsson XPERIA X10 ، Apple iPhone 4

واحد خبر mobile.ir : سال 2012 همانند سال های گذشته سال پر رقابتی برای سازندگان گوشی های موبایل بود و شاهد نبرد سخت کمپانی های گوناگون برای کسب سهم بیشتری از بازار اسمارت فون ها و فیچرفون ها بودیم. بازار موبایل در ایران نیز مثل همیشه شاهد تنوع گسترده سلیقه خریداران بود.

در این میان با توجه به آنکه تعداد زیادی از کاربران اینترنت در ایران از طریق سایت mobile.ir به کسب اطلاعات برای خرید گوشی های موبایل می پردازند، آمار بازدید از صفحات گوشی های مختلف در این سایت می تواند تا حد زیادی منعکس کننده تنوع علاقه کاربران ایرانی به گوشی های گوناگون باشد.

در زیر به معرفی فهرست پربازدید ترین گوشی های موبایل در سایت mobile.ir در طول سال 2012 می پردازیم. لازم به ذکر است که همواره در بخشی از سایت mobile.ir می توانید فهرست پربازدیدترین گوشی های موبایل در سایت را مشاهده نمائید، اما آمار مورد استفاده در بخش یاد شده در حال حاضر بر اساس کل بازدید هر گوشی از ابتدای راه اندازی سایت است و بدیهیست که با آمار محدود شده به سال 2012 که فهرست زیر بر اساس آن به دست آمده متفاوت خواهد بود.

1 Sony Ericsson Xperia arc S
2 Samsung I9300 Galaxy S III
3 Apple iPhone 4S
4 HTC One X
5 Nokia N8
6 Samsung I9100 Galaxy S II
7 Sony Xperia S
8 Samsung Galaxy Note
9 Sony Ericsson Xperia ray
10 Apple iPhone 5
11 Apple iPhone 4
12 Sony Ericsson Live with Walkman
13 Samsung Galaxy Ace S5830
14 Sony Ericsson Xperia mini
15 Sony Xperia U
16 Sony Xperia P
17 Sony Xperia sola
18 Sony Ericsson Xperia neo V
19 Samsung Galaxy Note II N7100
20 Sony Ericsson XPERIA X10

لازم به ذکر است که با توجه به شرایط خاص بازار موبایل در کشور -- نظیر عدم وجود پشتبانی رسمی برای بسیاری از برندهای موبایل در ایران، محدودیت های زیر ساختی و محدودیت های اپراتوری مرتبط با استفاده از برخی امکانات گوشی ها در ایران، محدودیت های فروشگاه های رسمی نرم افزارهای برخی از پلتفرم های موبایل برای کاربران ایرانی و عدم عرضه گوشی ها توسط اپراتورها (بجز مواردی بسیار محدود) -- و نیز عوامل متعدد دیگری که شرایط بازار منطقه و کشور را از شرایط بازار جهانی متمایز می سازد، نمی توان انتظار داشت که فهرست فوق و گوشی های پرطرفدار در ایران همخوانی کاملی با فهرست گوشی های پرطرفدار جهانی یا فهرست مربوط به دیگر کشورها داشته باشد.

نکته قابل ذکر دیگر مساوی نبودن فرصت برای گوشی های مختلف است. طبیعیست که گوشی هایی که مدت زیادی از عرضه آنها نگذشته (همانند گوشی آیفون 5 که در زمان تهیه این مطلب تنها سه ماه و اندی از عرضه آن به بازار می گذرد) فرصت کافی را برای رساندن خود به جایگاه های بالای جدول نداشته اند و از این رو به عنوان مثال آیفون 5 را در رده دهم جدول مشاهده می کنید.