پیش‌نمایش Galaxy Ring حلقه هوشمند سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1402/12/7        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ که چندی پیش در جریان رویداد Galaxy Unpacked و معرفی گوشی‌های سری Galaxy S24 تصویر حلقه Galaxy Ring را به‌نمایش گذاشت حالا همزمان با روز نخست از کنگره جهانی موبایل یا MWC 2024 اطلاعات بیش‌تری را در رابطه با این محصول ارائه کرده است. Galaxy Ring که جای پای محصولات شناخته شده این حوزه و در صدر آن‌ها Oura Ring می‌گذارد ابزاری پوشیدنی متمرکز بر سلامتی (wellness-oriented wearable) است که مطابق نام آن درون انگشت قرار می‌گیرد و با تکیه بر سنسورهای مختلف، داده‌های متنوعی را از وضعیت فعالیت و سلامت افراد استخراج می‌کند. سامسونگ البته هنوز جزییات کامل و داده‌های تکمیلی Galaxy Ring را ارائه نکرده و به ذکر برخی کلیات بسنده کرده است.

اطلاعات ارائه شده سامسونگ از Galaxy Ring در جریان رویداد Unpacked تنها شامل یک عکس و یک نام بود اما اینک جزییات بیش‌تری از آن که دسته‌بندی جدیدی را در محصولات سامسونگ تعریف می‌کند در دسترس قرار گرفته است؛ گلکسی رینگ به دیگر محصولات ارائه شده در این کلاس شباهت داشته و با وجود آن‌که طبق انتظار به‌دلیل سنسورها و باتری داخلی حجم نسبتاً بالاتری در مقایسه با یک حلقه عادی دارد اما به‌گفته The Verge «بسیار سبک» است. این حلقه در سه رنگ نقره‌ای پلاتینی، طلایی و مشکی سرامیکی در سایزهای مختلف از 5 تا 13 ارائه می‌شود که اندازه‌های کوچک (S) تا بسیار بزرگ (XL) را در بر می‌گیرد. ظرفیت باتری این حلقه نیز متناسب با اندازه آن تغییر کرده و از 14.5 میلی آمپر ساعت در کوچک‌ترین سایز به 21.5 میلی آمپر ساعت می‌رسد. سامسونگ اشاره‌ای به دوام باتری این حلقه نکرده اما برای مقایسه بد نیست بدانیم که دوام باتری رقیب اصلی سامسونگ یعنی Oura با یک بار شارژ حداکثر به 7 روز می‌رسد.

سامسونگ اطلاعات چندانی در این نوبت در مورد نوع حسگرهای داخلی این حلقه ارائه نکرده اما هون پاک (Hon Pak) معاونت بخش سلامت دیجیتال سامسونگ از سیستم جامع بررسی خواب در Galaxy Ring با توجه به ضربان قلب، حرکت بدن و شاخص‌های تنفسی سخن گفته است. به‌گفته پاک، همکاری سامسونگ با مجموعه Natural Cycles (که پیش از این امکان ردیابی چرخه پریودی و باروری را در ساعت‌های گلکسی واچ این شرکت فراهم کرده است) در این محصول نیز ادامه پیدا کرده و بدین‌‌ترتیب رقابت تنگاتنگ و مستقیمی با Oura شکل می‌گیرد.

Hon Pak معاونت بخش سلامت دیجیتال سامسونگ

سامسونگ قرار است به‌زودی با تکیه بر Galaxy Ring شاخص سلامتی جدیدی را به نام امتیاز انرژی و سرزندگی من (My Vitality Score) در اپلیکیشن Health این شرکت ارائه کند که براساس مدلی از دانشگاه جورجیا استوار بوده و چهار فاکتور خواب، فعالیت، زمان استراحت قلب و تغییرات ضربان قلب را برای محاسبه این امتیاز به‌کار می‌گیرد. شاخص سر زندگی طبیعتا در ساعت‌های Galaxy Watch نیز ارائه می‌شود و در ادامه سال جاری برای اولین بار در ساعت‌های Watch 6 در دسترس قرار می‌گیرد. محاسبه این شاخص البته در حال حاضر به گوشی‌های سری Galaxy S24 نیاز خواهد داشت. کاربران Galaxy Ring علاوه بر امتیاز فوق امکان تنظیم برخی اهداف شخصی سلامتی را نیز خواهند داشت که پس از آن نکاتی مرتبط با این اهداف از سوی Ring در قالب گزینه‌ای به‌نام Booster Cards در اپ Galaxy Health ارائه می‌شود.

هون پاک در جریان ارائه جزییات بیش‌تر در رابطه با Galaxy Ring ‌از آن با عنوان قدمی رو به جلو برای ساخت یک اکوسیستم بزرگ‌تر از سنجش محیط (ambient sensing) یاد کرد که به ایجاد «مراقبت‌های متصل و متمرکز در اطراف خانه» (connected care centered around the home) می‌انجامد. پاک در گسترش این مفهوم به‌جای متکی بودن بر یک دستگاه منفرد، به امکان دریافت اطلاعات از ابزارهای مختلف در سرتاسر خانه اشاره می‌کند و برای مثال حلقه، ساعت هوشمند و یخچال خانه، شما در یک هارمونی منظم اطلاعاتی را مورد نوع خوراکی‌های شما ارائه می‌کنند.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد در حال حاضر اطلاعات تکمیلی Galaxy Ring ‌از جمله نوع حسگرها، دوام باتری و از همه مهم‌تر قیمت دستگاه از سوی سامسونگ ارائه نشده اما به‌احتمال قریب به یقین در طی هفته‌ها و ماه‌های آینده جزییات کامل‌تری از این محصول در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا