معرفی Moto G04 و Moto G24‌ ارزان‌قیمت‌های موتورولا با صفحه‌نمایش‌های 6.6 اینچی 90 هرتزی

نمایش خبر

تاریخ : 1402/11/3        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 85 Helio G85 ، Motorola Moto G24 ، Motorola Moto G04 ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : شرکت موتورولا به‌تازگی بی ‌سر و صدا از دو گوشی جدید در سری Moto G با نام‌های Moto G04 و Moto G24 رونمایی کرده که هر دو در دسته پایین‌رده‌های ساده و ابتدایی قرار داشته و امکانات محدود و البته قیمت پایینی را عرضه می‌کنند. صفحه‌‌نمایش‌های هر دو گوشی یک‌اندازه و 6.6 اینچی بوده و هر دو نیز به باتری‌های 5 هزار میلی آمپر ساعتی و پردازنده‌های 12 نانومتری مجهز شده‌اند که این دومی به‌خوبی از کلاس کاری و رده قیمتی موتو جی‌های جدید شرکت موتورولا خبر می‌دهد. این دو مدل البته برخلاف انتظار از اندروید Go بهره نمی‌برند و با نسخه کامل آخرین ورژن اندروید به بازار ارائه می‌شوند. دوربین اصلی و پردازنده تفاوت‌های اصلی این مدل‌ها را تشکیل می‌دهند.

Moto G04

موتورولا موتو G04 برخلاف انتظار از این کلاس با طراحی قابل‌قبول و نسبتاً چشم‌نواری روانه بازار شده و با وجود آن‌که مواردی مثل بدنه پلاستیکی و حاشیه ضخیم زیر صفحه‌نمایش خبر از رده قیمتی آن می‌دهند اما رنگ‌آمیزی جالب توجه مشکی، آبی، سبز و نارنجی و مات بودن بدنه در بخش پشتی از یک سو و دوربین پانچی بالای صفحه‌نمایش و طراحی یک‌پارچه محل لنزهای دوربین از استاندارد نانوشته این رده فاصله گرفته‌اند.

G04 به یک صفحه‌نمایش نسبتاً بزرگ 6.6 اینچی LCD با وضوح اچ‌دی پلاس مجهز شده که از نرخ رفرش 90 هرتزی بهره می‌برد و در این زمینه نیز گزینه برجسته‌ای در این کلاس به‌حساب می‌آید. بالای این پنل دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی گوشی قرار دارد و سنسور اثر انگشت نیز به کناره دستگاه منتقل شده است. تنها دوربین بخش پشتی یک نمونه 16 مگاپیکسلی‌ست و در زیر آن نیز به فلش LED‌ بر می‌خوریم.

ظرفیت باتری گوشی 5 هزار میلی آمپر ساعت است و یک شارژر 10 واتی نیز برای تغذیه آن در نظر گرفته شده که طبیعتاً قدرت چندانی در شارژ سریع نخواهد داشت. وظیفه پردازش در این گوشی به پروسسور نسبتاً ضعیف UNISOC T606 با دو هسته A75 و شش هسته A55 همراه با گرافیک Mali-G52 محول شده که نگفته پیداست از 5G نیز پشتیبانی نمی‌کند. رم 4 گیگابایتی گوشی ظاهراً از نوع LPDDR4X بوده و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد.

Motorola Moto G04 با سیستم‌عامل اندروید 14 و پوسته MyUX موتورولا به بازار عرضه شده و در بازارهای اروپایی تنها 119 یورو قیمت دارد. این گوشی سپس در بازارهای منتخبی در آمریکای لاتین، خاورمیانه و منطقه آسیا-اقیانوسیه نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

Moto G24

موتو G24 گوشی پیشرفته‌تر این دوگانه است که در طراحی به مدل قبلی شباهت دارد و همان موارد پیشین طراحی G04 در هر دو سمت مثبت و منفی ماجرا از حاشیه‌های ضخیم دورتادور صفحه‌نمایش گرفته تا دوربین سلفی پانچی و محوطه دوربین‌های برآمده از کف در این‌جا نیز تکرار شده است. میزان برآمدگی محوطه دوربین‌های بخش پشتی در G24 کمی بیش‌تر بوده و به‌ جای یک دوربین، دو لنز دوربین در این قسمت به‌چشم می‌خورند. G24 در چهار رنگ مشکی، سبز، آبی و یاسی عرضه شده که البته ظاهراً تمامی این رنگ‌ها در همه مناطق جغرافیایی در دسترس نحواهند بود.

صفحه‌نمایش گوشی مثل قبل یک 6.6 اینچی +HD با نرخ رفرش 90 هرتزی‌ست که دورتادور آن را حاشیه‌های ضخیمی در بر گرفته‌اند و لبه‌های صاف و تختی را ارائه می‌کند حداکثر روشنایی نقطه‌ای این پنل 537 نیت اعلام شده است. دوربین سلفی بالای این پنل 8 مگاپیکسلی‌ست و بار دیگر سنسور اثر انگشت با توجه به LCD بودن این پنل در کناره دستگاه حضور دارد. دوربین اصلی گوشی یک نمونه 50 مگاپیکسلی‌ست که تقریباً هنوز هیچ اطلاعاتی از آن در دست نیست اما با توجه به پروسسور دستگاه می‌توان از 1080p بودن حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین اطمینان داشت. دومین دوربین حاضر در بخش پشتی نیز یک 2 مگاپیکسلی با لنز ماکروست که برای برداشت عکس از فاصله نزدیک به‌کار می‌رود.

موتورولا برای پردازش در این گوشی به‌سراغ پروسسور 12 نانومتری Helio G85 مدیاتک با دو هسته A75 و شش هسته A55 رفته و 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء را برای آن در نظر گرفته است. باتری گوشی همچنان 5 هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد اما توان شارژر آن به 15 وات ارتقاء یافته است. جک 3.5 میلی‌متری هدست، اسپیکرهای استریو و استاندارد مقاومت IP52 سایر موارد قابل ذکر در مورد موتو G24 را تشکیل می‌دهند.

Motorola Moto G24 با سیستم‌عامل اندروید 14 و پوسته MyUX موتورولا با قیمت پایه 129 یورویی به بازار اروپا عرضه می‌شود و سپس در بازارهای منتخبی در آمریکای لاتین، خاورمیانه و منطقه آسیا-اقیانوسیه نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.


به روزرسانی - قیمت موتورولا موتو جی 04 در بازار ایران

گوشی موتورولا Moto G04 به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی موتورولا Moto G04 در ایران از 4,515,000 تومان تا 4,515,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی موتورولا Moto G04 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا