معرفی گلکسی Tab A9 – تبلت ارزان‌قیمت سامسونگ با پنل 8.7 اینچی و پردازنده Helio G99

نمایش خبر

تاریخ : 1402/7/16        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، هلیو جی 99 Helio G99 ، Samsung Galaxy Tab A9 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ تقریباً همزمان با رونمایی از تبلت‌های جدید سری FE شامل Tab S9 FE و +Tab S9 FE بی‌سروصدا یک تبلت رده پایین‌تر از سری Tab A این شرکت را نیز به‌نمایش گذاشته است؛ Galaxy Tab A9 جدید سامسونگ که بدون اعلان قبلی در وب‌سایت گواتمالایی سامسونگ و فروشگاه آمازون امارات متحده عربی قرار گرفته ظاهراً قرار است با یک تبلت بزرگ‌تر 11 اینچی با نام +Tab A9 نیز همراه شود اما هنوز اطلاعاتی در مورد این نسخه پلاس منتشر نشده است؛ اکثر تبلت‌های اخیر سری Galaxy Tab A در چند سال گذشته با نمایشگرهای بزرگ‌تر از 10 اینچ ارائه شده‌اند و ظاهراً آخرین بار زمان معرفی Galaxy Tab A 8.0 در سال 2019 بود که مدلی با صفحه‌نمایش 8 اینچی در این کلاس رونمایی شد.

گلکسی Tab A9 طبق انتظار از یک تبلت کوچک با طراحی عمودی همراه شده و دوربین سلفی دستگاه نیز در موقعیت عمودی بر بالای صفحه‌نمایش جای گرفته است. حاشیه بالا و پایین تبلت نسبتاً ضخیم و قابل توجه بوده اما در کناره‌های چپ و راست پنل حاشیه کم‌تری به چشم می‌خورد. تب A9 که ظاهراً از بدنه فلزی مات و مقاوم در برابر اثرات انگشت برخوردار است به‌جز رنگ خاکستری کلاسیک در دو رنگ نقره‌ای و آبی تیره نیز ارائه می‌شود هرچند تمامی این رنگ‌ها در همه بازارها در دسترس نخواهند بود. این تبلت از ابعاد 8×124.7×210.9 میلی‌متری برخوردار بوده و 333 گرم وزن دارد. در لابه‌لای مشخصات A9 به ضخامت 6.9 میلی‌متری +A9 نیز اشاره شد که نشان از کلاس بالاتر این تبلت دارد.

صفحه‌نمایش دستگاه یک نمونه 8.7 اینچی IPS LCD با وضوح احتمالی 800×1340 پیکسل است که از نرخ رفرش بالا در آن خبری نبوده و حداکثر با همان 60 هرتز عادی به‌روزرسانی می‌شود این رقم در +A9 البته به 90 هرتز ارتقاء پیدا کرده است. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد مشخصات دوربین اصلی و سلفی گوشی منتشر نشده اما با توجه به کلاس کاری دستگاه طبیعتاً انتظار چندانی از آن‌ها نمی‌رود.

پردازش در Tab A9 با پروسسور Helio G99 شرکت مدیاتک انجام می‌شود که با وجود آن‌که دو هسته A76 و شش هسته A55 آن چنگی به دل نمی‌زنند اما در عوض از لیتوگرافی 6 نانومتری برخوردار است که روی کاغذ در مصرف بهینه انرژی دستگاه کارآمد خواهد بود. 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برای نسخه پایه این تبلت در نظر گرفته شده اما ظاهراً امکان سفارش این مدل با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز وجود دارد. درگاه حافظه microSD نیز در این مدل فراموش نشده و با کمک آن می‌توان حافظه داخلی را تا مقادیر بالاتر ارتقاء داد. با حضور پروسسور Helio G99 طبیعتاً خبری از اتصال 5G در این تبلت نبوده و ارتباطات سیم‌کارتی در آن حداکثر تحت شبکه 4G LTE انجام می‌شود. در +Tab A9 اما امکان دسترسی به شبکه 5G در نظر گرفته شده است.

Tab A9 از دو اسپیکر (هریک با توان 1 وات) برخوردار است که صدایی استریو را برای این تبلت به همراه می‌آورند. تعداد این اسپیکرها در نسخه پلاس این تبلت به چهار عدد افزایش پیدا کرده و توان هریک نیز به 1.2 وات می‌رسد. هر دو مدل Tab A9 و +Tab A9 از صدای دالبی آتموس پشتیبانی می‌کنند.

سامسونگ گلکسی تب A9 در فروشگاه آمازون 699 درهم امارات قیمت‌گذاری شده که با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 190 دلار آمریکا خواهد بود. از قیمت و حضور احتمالی این مدل در سایر بازارها هنوز خبری در دست نیست اما احتمالاً به‌زودی اطلاعاتی بیش‌تری از سوی سامسونگ در این زمینه منتشر می‌شود.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی تب آ 9 در بازار ایران

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A9 به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت تبلت سامسونگ Galaxy Tab A9 در ایران از 10,750,000 تومان تا 17,580,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت تبلت سامسونگ Galaxy Tab A9 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا