معرفی Apple Watch Ultra 2 با تراشه S9 و صفحه‌نمایش خیره‌کننده 3,000 نیتی

نمایش خبر

تاریخ : 1402/6/21        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، واچ او اس watchOS ، Apple Watch Ultra 2 ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپل در روز سه‌شنبه 12 سپتامبر سال جاری میلادی (21 شهریور 1402) در کنار معرفی سری آیفون 15 شامل آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس و اپل واچ سری 9، نسخه جدید ساعت پیشرفته‌تر این شرکت موسوم به Apple Watch Ultra 2 را نیز به نمایش گذاشته است. غول کوپرتینوئی نسل اول این ساعت را سال گذشته با ظاهری متمایز شامل بدنه 49 میلی‌متری، یک صفحه‌نمایش بزرگ و باتری حجیم با قیمت 799 دلار در اختیار علاقمندان قرار داد. بارزترین تفاوت محصول جدید با نمونه سال گذشته را باید در حضور تراشه جدید S9 و افزایش 50 درصدی روشنایی صفحه‌نمایش جست‌وجو کرد، اما قیمت آن تفاوتی با Ultra ندارد.

اگر چه Watch Ultra 2 از نظر ظاهری فرم فاکتور 49 میلی‌متری حاضر در Ultra را حفظ کرده، اما اپل به‌روزرسانی‌هایی را نیز همراه با این ساعت ارائه کرده است. در حالی که حداکثر روشنایی نمایشگر Ultra رقم خیره‌کننده 2,000 نیت بود، روشنایی محصول جدید 50 درصد بهبود یافته و Ultra 2 با حداکثر روشنایی نقطه‌ای 3,000 نیت ارائه می‌شود. به این ترتیب، خواندن اطلاعات روی صفحه‌نمایش در شرایط نوری متفاوت به آسانی انجام خواهد شد. به علاوه، امکان کاهش نور صفحه تا 1 نیت نیز برای نمایشگر این ساعت در نظر گرفته شده تا کاربر بتواند در تاریکی شب نیز به راحتی با آن کار کند.

اپل در معرفی این ساعت ضمن اشاره به برنامه خود برای تولید محصولات بدون آلودگی گازهای کربنی یا در اصطلاح carbon neutral تا سال 2030، اعلام کرده که در ساخت بدنه آن دسته از ساعت‌های هوشمند Ultra 2 که با دو بند Alpine Loop و Trail Loop عرضه می‌شوند، از 95 درصد تیتانیوم بازیافتی استفاده کرده و 30 درصد ماده تشکیل‌دهنده این دو بند نیز از مواد بازیافتی تأمین شده است. ناگفته نماند رنگ‌های تازه‌ای به بندهای این ساعت افزوده شده که از میان آن‌ها می‌توان به رنگ‌های آبی، نیلی و سبز زیتونی در بند Alpine Loop، رنگ‌های ترکیبی نارنجی/بژ، سبز/طوسی و آبی/مشکی در Trail Loop و آبی و نارنجی در Ocean Band اشاره کرد.

به گفته اپل، بدنه Ultra 2 از نظر مقاومت برای استفاده در اعماق 500 متری زیر سطح دریا تا ارتفاع 9 هزار متری برای صعود به بلندترین قله‌های جهان طراحی شده است. نمایشگر تخت، دکمه چرخان، دکمه جانبی و سه میکروفن Ultra بدون تغییر به محصول جدید هم منتقل شده است. صفحه‌نمایش بزرگ 1.92 اینچی این ساعت با فناوری LTPO OLED ساخته شده است.

Ultra 2 در کنار ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری 9 از جمله نخستین ساعت‌های اپل به شمار می‌روند که به تراشه جدید S9 SiP مجهز شده‌اند؛ چیپی که اپل آن را قدرتمندترین تراشه مخصوص ساعت هوشمند می‌داند و نه تنها تعداد ترانزیستورهای آن در مقایسه با نسل قبلی 60 درصد افزایش یافته، بلکه سرعت گرافیک آن 30 درصد بهبود پیدا کرده است و از واحد پردازش عصبی 4 هسته‌ای بهره می‌برد. به لطف حضور این مغز متفکر، قابلیتی موسوم به double tap به این ساعت‌ اضافه شده است که به گفته منابع خبری، به نحوه کار با هدست Apple Vision Pro شباهت دارد و بر اساس آن کاربر با دو بار ضربه زدن سریع نوک انگشت‌های اشاره و شست دستی که ساعت به آن بسته شده است، می‌تواند برخی کارها از جمله برقراری و پاسخ به تماس‌ها، برداشت عکس با استفاده از اپلیکیشن Camera Remote، به تعویق انداختن آلارم، پخش یا متوقف کردن موسیقی و اسکرول کردن در ویجت‌ها را انجام دهد. این کار با استفاده از حسگرهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ انجام می‌شود که تغییر در جریان خون و حرکت مچ دست را به ساعت منتقل می‌کنند.

همچنین با تکیه بر موتور عصبی جدید تراشه S9، پردازش‌های دستیار هوشمند Siri حالا به صورت مستقل روی خودِ دستگاه انجام می‌شود و می‌تواند برای درخواست‌هایی مانند آغاز تمرین ورزشی جدید یا تنظیم تایمر که نیاز به اتصال به اینترنت ندارد، با سرعت بیشتری به درخواست‌های کاربر پاسخ دهد. همچنین این دستیار هوشمند می‌تواند با دسترسی به اطلاعات اپلیکیشن Health، بررسی و ردیابی شاخص‌های مرتبط با سلامتی کاربر را ساده‌تر کند.

از سوی دیگر، تراشه UWB جدید حاضر در این ساعت می‌تواند ردیابی موقعیت مکانی را به طور دقیق انجام دهد و به طور مثال، گوشی‌های آیفون را با دقت قابل توجهی بیابد و هنگامی که کاربر به اسپیکرهای HomePod نزدیک باشد، پیشنهادهایی برای پخش موسیقی ارائه کند.

Ultra 2 همانند نسل اول به یک باتری قدرتمند مجهز شده که دوام قابل توجهی را ارائه می‌دهد. اگر چه اپل طبق رویه پیشین در خصوص ظرفیت باتری این اسمارت‌واچ سکوت کرده، اما به دوام 36 ساعته باتری دستگاه با یک بار شارژ در صورت استفاده معمول همانند Ultra اشاره کرده است. همچنین مطابق اعلام شرکت سازنده، عمر باتری ساعت در صورت فعال بودن وضعیت کم‌مصرف یا low-power می‌تواند تا 72 ساعت افزایش یابد که در مقایسه با زمان 60 ساعته دوام نمونه سال گذشته در این حالت، با ارتقاء نسبی روبه‌رو شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Ultra امکان استفاده از آن در آب‌های عمیق و فعالیت‌های زیر آب بود و حالا خبر خوش برای علاقمندان به این قابلیت آن است که اپلیکیشن Depth می‌تواند به صورت خودکار غواصی‌های گذشته را ذخیره کند و آمار دقیقی از پیشرفت کاربر برای رفتن به عمق بیشتر را در خودِ ساعت یا به کمک برنامه Fitness در گوشی آیفون ارائه دهد. همچنین واچ‌فیس جدیدی به مجموعه واچ‌فیس‌های این ساعت هوشمند اضافه شده که Modular Ultra نام دارد و در آن حتی از لبه بیرونی نمایشگر هم برای ارائه بیشترین اطلاعات لحظه‌ای به کاربر مانند عمق و ارتفاع استفاده شده است.

سیستم‌عامل این ساعت WatchOS 10 است که نه تنها از واچ‌فیس‌های جدیدی بهره می‌برد، بلکه امکان اتصال تجهیزات جانبی ورزشی از طریق بلوتوث نیز برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین نقشه‌های توپوگرافی جدید در اپلیکیشن Maps، افزوده شدن ابزارهایی در اپ Mindfulness، امکان اندازه‌گیری زمان سپری‌شده در نور روز با استفاده از حسگر نور محیطی و مواردی از این دست از جمله دیگر امکانات سیستم‌عامل تازه محسوب می‌شود.

سفارش اولیه این ساعت هوشمند از روز معرفی آغاز شده و از جمعه 22 سپتامبر (31 شهریور) با قیمت 799 دلار به فروش خواهد رسید.


به روزرسانی - قیمت اپل واچ آلترا 2 در بازار ایران

ساعت هوشمند اپل Watch Ultra 2 به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت ساعت هوشمند اپل Watch Ultra 2 در ایران از 46,200,000 تومان تا 51,000,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت ساعت هوشمند اپل Watch Ultra 2 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Apple


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا