معرفی Moto G53j – میان‌رده جدید موتورولا با اسنپ‌دراگون 480 پلاس و دوربین 50 مگاپیکسلی

نمایش خبر

تاریخ : 1402/3/21        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 480 پلاس 5 جی Snapdragon 480 Plus 5G ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : اواخر ژانویه 2023 بود که موتورولا از یک گوشی هوشمند میان‌رده با نام Moto G53 رونمایی کرد. حال، پس از گذشت بیش از چهار ماه، کمپانی موتورولا تصمیم گرفته این دیوایس را برای بازار ژاپن نیز عرضه کند. از این رو، موتورولا روز جمعه 9 ژوئن 2023 (19 خرداد 1402) از اسمارت‌فونی با نام Moto G53j رونمایی کرد. ناگفته پیداست که پسوند j در آخر نام این گوشی ظاهراً حرف اول Japan است. نمایشگر ال‌سی‌دی +HD، تراشه +Snapdragon 480، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات نسل پنجم، از جمله مهم‌ترین مشخصات این دیوایس به شمار می‌روند. در ادامه، قصد داریم شما را بیشتر با مشخصات و امکانات این محصول آشنا کنیم.

گوشی هوشمند Moto G53j دارای بدنه‌ای پلاستیکی است که طبق ادعای شرکت سازنده، با احراز درجه حفاظت IP52، تا حدی در برابر آب و گرد و خاک مقاومت می‌کند. لبه‌های تخت، حاشیه نسبتا زیاد (مخصوصا در چانه گوشی)، ماژول مستطیل‌شکل با دو لنز دوربین و لوگوی موتورولا در قسمت پشتی، از جمله مهم‌ترین المان‌های ظاهری Moto G53j هستند. ناگفته نماند، این گوشی در ابعاد 8.19×74.66×162.7 میلی‌متر طراحی شده و 183 گرم وزن دارد.

نمایشگر گوشی از پنل ال‌سی‌دی تشکیل شده و قطر آن به 6.5 اینچ می‌رسد. رزولوشن نمایشگر +HD (معادل 720×1600 پیکسل) بوده که تراکم آن را به 269 پیکسل در اینچ می‌رساند. نسبت تصویر این نمایشگر 20:9 است و در هر ثانیه 120 بار خود را به‌روزرسانی می‌کند. لازم به ذکر است، به گفته شرکت سازنده، این نمایشگر 89.47 درصد از سطح رویی بدنه را پوشش می‌دهد، اما با توجه به حاشیه‌های نسبتا زیاد، به نظر می‌رسد نسبت صفحه به بدنه کمتر از آنچه اعلام شده باشد.

چیپ‌ست +Snapdragon 480 در قلب این گوشی کار گذاشته شده است. این چیپ‌ست 8 نانومتری دارای دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 619 است. حافظه RAM دستگاه 8 گیگابایت بوده و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به آن اختصاص یافته است. گفتنی‌ست، با توجه به پشتیبانی از میکرو اس‌دی، می‌توان فضای ذخیره‌سازی را تا 1 ترابایت دیگر نیز ارتقا داد.

ماژول دوربینی که در پشت گوشی به چشم می‌خورد، دو لنز دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی را در خود جای داده است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است. این دوربین به تکنولوژی Quad Pixel (ترکیب 4 پیکسل در یکی) مجهز بوده و از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: حالت شب، زوم دیجیتال تا 8 برابر، فیلترهای متنوع، پانوراما، حالت حرفه‌ای، استیکرهای هوش مصنوعی، HDR و نهایتا ضبط ویدئوی FHD با سرعت 30 فریم در ثانیه. ناگفته نماند، یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی (f/2.4) در پشت و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (f/2.0) در جلو، مجموعه اپتیک Moto G53j را کامل می‌کنند.

انرژی گوشی از طریق باتری بزرگی به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود. این باتری از استاندارد شارژ 30 واتی – موسوم به TurboPower – پشتیبانی می‌کند، اما نکته ناامیدکننده در آنجاست که شارژری به همراه گوشی فروخته نشده و کاربر باید شارژر را جداگانه خریداری کند. دو اسپیکر استریو (مجهز به صدای دالبی-آتموس) و دو میکروفن، سیستم صوتی گوشی را تشکیل می‌دهند. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری Moto G53j می‌توان به حسگر اثر انگشت روی لبه دستگاه اشاره کرد. البته علاوه بر این سنسور، امکان قفل‌گشایی گوشی از طریق قابلیت تشخیص چهره نیز پیش‌بینی شده است.

بخش نرم‌افزاری گوشی از رابط کاربری اختصاصی My UX تشکیل شده که بر مبنای اندروید 13 توسعه یافته است. Moto G53j تنها یک سیم‌کارت نانو پذیرفته و همان طور که گفته شد، از ارتباطات 5G بهره می‌برد. بلوتوث 5.1، پورت USB-C، جک هدفون، NFC و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای از دیگر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس محسوب می‌شوند.

گوشی هوشمند Moto G53j در رنگ‌های مشکی (Ink Black) و نقره‌ای (Arctic Silver) به تولید رسیده و به‌زودی با قیمت 34,800 ین ژاپن وارد بازار این کشور می‌شود که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 249 دلار آمریکا. ناگفته نماند، یک ورژن دیگر از این گوشی با نام Moto G53y نیز از 29 ژوئن (8 تیر) وارد بازار ژاپن خواهد شد. این نسخه – که قرار است توسط اپراتور ژاپنی Y! Mobile عرضه شود – تفاوت محسوسی با Moto G53j ندارد، جز اینکه حافظه RAM آن 4 گیگابایت بوده و علاوه بر رنگ‌های ذکر شده، در طیف روشنی از رنگ صورتی (Pale Pink) نیز به تولید می‌رسد. قیمت Moto G53y هنوز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا