پدفون ایسوس - گوشی هوشمندی در دل یک تبلت

نمایش خبر

تاریخ : 1390/3/9
برچسب‌ها : Asus PadFone ، ایسوس Asus

واحد خبر mobile.ir : دنیای گوشی های هوشمند و تبلت ها هر روز شاهد نوآوری هایی از طرف شرکت های تولید کننده این محصولات است که امیدوارند بتوانند با ایجاد یک تحول و با عرضه محصولی متفاوت با دیگران بخشی از این بازار پرازدحام را به خود اختصاص دهند. شرکت چند ملیتی ایسوس -- که مرکز آن در تایپه، پایتخت تایوان قرار دارد -- نیز در تلاش برای ایجاد فرصت هایی جدید در بازاری که غول هایی چون اپل، نوکیا و سامسونگ بر آن خیمه زده اند دست به ابتکاری جالب زده است.

این ابتکار ایسوس که به طور رسمی در نمایشگاه Computex 2011 از ماکت آن رونمایی شد پدفون (Padfone) نام دارد. پدفون را می توان یک وسیله دو رگه نامید چرا که از یک گوشی هوشمند تشکیل شده که می تواند در داخل یک قاب با صفحه نمایش بزرگتر قرار گیرد و نقش یک تبلت را بازی نماید. قاب یاد شده -- که می توان یک داک چند منظوره تلقی نمود -- نه تنها صفحه نمایش بزرگتری را در اختیار کاربر قرار می دهد بلکه اسپیکرها و باطری بزرگ تر و مجموعه ای از خروجی ها و ورودی ها را نیز برای استفاده مهیا می سازد.

ارتباط میان گوشی و قاب تبلت از طریق پورت های microHMDI و microUSB انجام می پذیرد و بدین ترتیب گوشی علاوه بر این که  می تواند تصاویر خروجی خود را به صفحه نمایش بزرگتر ارسال نماید هنگام قرار گرفتن در داخل قاب تبلت نیز می تواند شارژ شود. در کل کاربر قادر خواهد بود بسته به نیاز خود از این وسیله به عنوان یک گوشی هوشمند و یا به عنوان تبلت استفاده نماید.

Asus Padfone

مشخصات نهایی پدفون هنوز اعلام نشده اما به احتمال زیاد گوشی هوشمند داخلی از یک صفحه نمایش 4.3 اینچی برخوردار بوده و تبلت مورد اشاره نیز صفحه نمایشی 10.1 اینچی خواهد داشت. در پشت گوشی هوشمند داخلی یک دوربین که احتمالاً 5 مگاپیکسلی است قرار گرفته و هنگام قرار گرفتن گوشی در داخل قاب تبلت این دوربین از طریق روزنه ای که در درب پشتی قاب تبلت تعبیه شده قابل استفاده خواهد بود.

Asus Padfone

این وسیله دورگه به سیستم عامل اندروید گوگل مجهز خواهد بود و هرچند اشاره دقیقی به نسخه اندروید که قرار است در پدفون مورد استفاده قرار گیرد نشده، اما از صحبت های صورت گرفته می توان چنین برداشت نمود که پدفون ایسوس به نسخه Ice Cream Sandwich (یا ساندویچ بستنی) اندروید مجهز خواهد شد. Ice Cream Sandwich نسخه ای از اندروید است که از تلفیق نسخه Honeycomb (که برای تبلت ها بهینه شده) و نسخه Gingerbread (که بیشتر در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد) ساخته شده و بدین ترتیب هم برای استفاده در تبلت ها مناسب است و هم برای استفاده در گوشی های هوشمند. این نسخه از سیستم عامل اندروید قرار است که در سه ماهه چهارم سال 2011 به بازار عرضه شود.

Asus Padfone

بنا بر اظهارات ایسوس این کمپانی نقشه های گسترده ای برای پدفون در سر دارد و قاب تبلت یاد شده عملکردهای اضافه دیگری را نیز به ارمغان می آورد.

هنوز از زمان دقیق عرضه و قیمت پدفون ایسوس اطلاعاتی منتشر نشده است.

Asus Padfone

لازم به ذکر است که پدفون ایسوس نخستین گوشی هوشمند با قابلیت ارتباط با یک داک مجهز به صفحه نمایش بزرگتر نیست. به عنوان مثال پیش از این کمپانی موتورولا گوشی Atrix 4G را عرضه نموده که قابلیت اتصال به یک داک لپ تاپ ویژه (و انواع دیگری از داک ها که بصورت جداگانه عرضه می شوند) را دارد و می تواند با چند کاربری متفاوت مورد استفاده قرار گیرد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به اینجا مراجعه نمائید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا