مایکروسافت گوشی های Kin One و Kin Two را رسماً معرفی نمود

نمایش خبر

تاریخ : 1389/1/24
برچسب‌ها : وریزون وایرلس Verizon Wireless ، Microsoft Kin One ، Microsoft Kin Two ، شارپ Sharp ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : پس از مدت ها گمانه زنی در مورد ورود مایکروسافت به بازار پر رقابت گوشی موبایل، این کمپانی در روز دوشنبه 12 آوریل از دو گوشی خود به نام های Kin One و Kin Two رونمائی نمود. پیش از این تصاویر و مشخصات غیر دقیق این گوشی ها با اسم رمز Pure و Turtle توسط برخی از منابع خبری فاش شده بود (به این خبر مراجعه نمائید).

گوشی های Kin One و Kin Two قرار است در ماه می (اردیبهشت یا خرداد) توسط اپراتور وریزون وایرلس در آمریکا و در پائیز نیز توسط اپراتور وودافون در اروپا عرضه شوند. سخت افزار این گوشی ها توسط کمپانی شارپ ساخته شده است و هر دوی این گوشی ها از نسخه ویژه ای از سیستم عامل ویندوز فون، مشابه ویندوز فون 7 استفاده می کنند اما دارای واسط کاربری جدیدی هستند که بطور ویژه برای تسهیل اشتراک گذاری تصاویر و فیلم ها، پخش موسیقی و جستجوی محلی ساخته شده است. بسیاری از کارهایی را که می توان با سیستم عامل ویندوز فون 7 انجام داد با سیستم عامل گوشی های Kin امکان پذیر نیست.

گوشی Kin One تقریباً مربع شکل بوده و دارای صفحه کلید کشویی است که بطور عمودی از سمت پائین گوشی باز می شود. صفحه نمایش لمسی این گوشی کوچکتر از گوشی Kin Two بوده و دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به فلاش و 4 گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین امکان فیلمبرداری SD توسط گوشی Kin One وجود دارد اما قابلیت فیلمبرداری HD برای این گوشی در نظر گرفته نشده است.

Microsoft Kin One

 

گوشی Kin Two با صفحه نمایش لمسی بزرگتر، دارای صفحه کلید کشویی است که بطور افقی از پهلوی گوشی باز می شود. این گوشی دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز به فلاش و 8 گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین امکان فیلمبرداری HD توسط گوشی Kin Two وجود دارد.

Microsoft Kin 2

 گوشی های Kin One و Kin Two دارای صفحه خانگی به نام Kin Loop هستند که وضعیت دوستان شما و بروزرسانی های انجام شده توسط آنها را نمایش می دهد. شما نیز می توانید وضعیت خود را به سادگی و با یک اشاره بطور همزمان در چند سایت بروزرسانی نمایید. این ویژگی گوشی های Kin مشابه سرویس Motoblur موتورولا برای گوشی های اندروید است.

Microsoft Kin Loop

Kin Loop

برای به اشتراک گذاری اطلاعات، تصاویر و فیلم ها دایره سبز رنگ کوچکی به نام Kin Spot در پائین صفحه نمایش قرار دارد. شما می توانید تصاویر، ویدیوها و صفحات وب را به داخل این دایره کشیده و رها نمائید و پس از آن اطلاعات تماس افراد (Contact ها) را به داخل این دایره بکشید. گوشی Kin بطور خودکار این اطلاعات را با افراد مورد نظر به اشتراک می گذارد.

گوشی های Kin نخستین گوشی هایی هستند که بجای مدیاپلیر ویندوز از پلیر Zune برای نمایش فیلم و پخش موسیقی و فایل های صوتی استفاده می کنند. همچنین امکان مرور Zune Marketplace از طریق گوشی ها وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی های برجسته و جالب این گوشی ها Kin Studio است. Kin Studio  نسخه ای پشتیبان از اطلاعات را بصورت سازماندهی شده در یک خط زمانی (timeline) همراه با برچسب زمانی بر روی سرورهای مایکروسافت ذخیره می کند. این اطلاعات شامل پیام ها، تصاویر، اطلاعات تماس و ویدیوها است و از طریق صفحه اختصاصی شما در سایت Kin.com برای شما قابل دسترسی خواهد بود. بدین ترتیب اگر گوشی خود را از گم نمائید اطلاعات شما از بین نخواهد رفت. همچنین کلیه تصاویر توسط اطلاعات جغرافیایی برچسب گذاری می شوند.

Microsoft Kin Studio

Kin Studio

یکی از نقاط ضعف این گوشی ها فقدان پشتیبانی از فلش و سیلورلایت در مرورگر آنها است. همچنین امکان ارسال تصاویر و ویدیوها به توئیتر وجود ندارد. علاوه بر این نرم افزارهای ویژه ویرایش عکس و فیلم در این گوشی های تعبیه نشده و حافظه آنها نیز قابل افزایش نیست. همچنین مایکروسافت برنامه ای برای عرضه کیت توسعه نرم افزاری برای گوشی های Kin در دست ندارد.

در مورد قیمت این گوشی ها هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا