معرفی رسمی Mate 9 و Mate 9 Porsche Design– پرچمداران جدید هواوی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/8/14        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Huawei Mate 9 ، Huawei Mate 9 Porsche Design ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی در سوم نوامبر 2016 (13 آبان 95) از جدیدترین پرچمداران خود در کلاس Mate در شهر مونیخ آلمان رونمایی کرد. Huawei Mate 9 با برخورداری از صفحه‌نمایشی بزرگ و جدیدترین و پیشرفته‌ترین چیپ‌ست ساخته شده توسط هواوی تا به امروز به طور مشخص کاربران حرفه‌ای‌تر کلاس اندروید را هدف قرار داده و با ارائه مجموعه دوربینی متفاوت پرچمداران بزرگ بازار را به مبارزه‌ای رو در رو دعوت کرده است. طراحی مدرن و دوام بالای باتری از دیگر نکات مثبت این گوشی به شمار می‌روند که در صورت تعیین قیمتی مناسب می‌تواند بازاری تضمین شده را برای این برند به همراه داشته باشد. نسخه دیگری از این گوشی با عنوان پورشه دیزاین نیز توسط هواوی به صورت همزمان معرفی شد.

introducing huawei mate 9 and huawei mate 9 porsche design

هواوی Mate 9

برای اسمارت‌فونی با صفحه‌نمایش بسیار بزرگ 5.9 اینچی مطمئنا نخستین نکته قابل اشاره در بخش طراحی به ابعاد دستگاه تعلق دارد؛ طول و عرض به ترتیب 156.9 و 79 میلیمتری Mate 9 چندان بزرگ و غیر عادی به نظر نرسیده و حتی در مقایسه با نمونه مهمی چون iPhone 7 Plus با 0.4 اینچ صفحه‌نمایش کوچک‌تر نیز هنوز بیش از 1 میلیمتر کوتاه‌تر است. بدنه گوشی به طور کامل از فلز ساخته شده و در پشت آن انحنای اندکی دیده می‌شود. Mate 9 با وجود کوچک‌تر شدن صفحه‌نمایش و ابعاد کلی دستگاه هنوز چند گرمی از مدل قبلی این خانواده یعنی Mate 8 سنگین‌تر است که این اختلاف را می‌توان به حضور سخت‌افزارهای جدید حاضر در دستگاه به خصوص دوربین‌های دوگانه بخش پشتی مرتبط دانست.

introducing huawei mate 9 and huawei mate 9 porsche design

صفحه‌نمایش گوشی با 0.1 اینچ کاهش نسبت به Mate 8 به 5.9 اینچ رسیده اما وضوح آن بدون تغییر همچنان فول اچ‌دی یا 1920×1080 پیکسل در نظر گرفته شده است. ارتقا نیافتن رزولوشن صفحه‌نمایش در Mate 9 به QHD را می‌توان یکی از نقاط منفی مهم این مدل قلمداد کرد چرا که در حال حاضر تقریبا تمامی پرچمداران بازار در اکثر برندهای معتبر به این وضوح بالاتر مهاجرت کرده‌اند. فناوری ساخت این پنل نیز تغییر خاصی با گذشته نداشته و همچنان از نوع IPS TFT LCD است.

introducing huawei mate 9 and huawei mate 9 porsche design

بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین المان حاضر در Mate 9 در پشت گوشی و در مجموعه دوربین‌‌های این قسمت قرار دارد. هواوی در اوائل سال جاری در مدل‌های P9 و P9 Plus از ترکیب دو دوربین در بخش پشتی با همکاری کمپانی آلمانی لایکا استفاده کرد. دو دوربین حاضر در سری P9 هر دو 12 مگاپیکسلی بوده و یکی برای عکاسی سیاه و سفید و دیگری برای برداشت تصویر به صورت عادی رنگی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در Mate 9 به گفته شرکت سازنده نسل دوم دوربین دوگانه لایکا متولد شده و با ثابت ماندن وضوح 12 مگاپیکسلی دوربین رنگی، رزولوشن دوربین سیاه و سفید به 20 مگاپیکسلی ارتقا یافته است.

introducing huawei mate 9 and huawei mate 9 porsche design

این البته تنها تغییر رخ داده در این مجموعه نیست و گزینه‌های دیگری نظیر فوکوس ترکیبی چهارگانه (تشخیص کنتراست،‌ تشخیص فاز، فوکوس لیزری و تشخیص عمق) و امکان زوم در تصویر بدون از دست رفتن کیفیت تصویر نیز در آن حضور خواهند داشت. امکان تغییر فوکوس پس از گرفتن تصاویر بخشی دیگر از امکانات این مجموعه به حساب می‌آید که البته پیش از این نیز در این کلاس به کار گرفته شده بود. فیلم‌برداری این مجموعه حداکثر با وضوح 2160p یا 4K انجام می‌شود که با وجود آنکه پیش از این در گوشی‌های دیگری از هواوی همچون سری جدید nova و G9 Plus به کار گرفته شده بود اما هیچگاه در یک گوشی پرچمدار از سری P‌ یا Mate حضور نیافته بود.

دوربین سلفی گوشی همانند Mate 8 هشت مگاپیکسلی با امکان تصویربرداری فول اچ‌دی است اما دو نکته مهم آن را نسبت به گذشته متفاوت می‌کند؛ این دوربین از فوکوس خودکار پشتیبانی کرده و مطمئنا تفاوت بزرگی را با دوربین‌های فیکس‌فوکوس این رده ارائه می‌دهد از سوی دیگر با گشودگی بیشتر دیافراگم تا f/1.8 میزان نورگیری این دوربین افزایش یافته و در محیط‌های با نور کمتر روی کاغذ تصاویر بهتری را ثبت می‌کند.

introducing huawei mate 9 and huawei mate 9 porsche design

همانطور که انتظار می‌رفت هواوی برای ساختار پردازشی Mate 9‌ از جدیدترین دستاورد خود در این زمینه یعنی پروسسور Kirin 960 بهره گرفته است؛ این چیپ‌ست که نزدیک به دو هفته پیش در چین رونمایی شد نه‌تنها در زمینه پردازشی با ارائه چهار هسته ARM A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی ARM A53 نسبت به نسل قبلی خود یعنی Kirin 950 بهبود یافته بلکه در بخش گرافیکی نیز اتفاق مهمی در آن رخ داده و تقریبا برای اولین بار از گرافیکی ارزشمند در سطح بزرگان این کلاس در یک چیپ‌ست ساخت هواوی استفاده شده است.

Huawei announced Kirin 960 soc

گرافیک Mali-G71‌ که خرداد امسال در نمایشگاه Computex 2016 در تایوان رونمایی شد نسل جدید گرافیک‌های شرکت ARM با معماری نوین Bifrost به حساب می‌آید که با پشتیبانی از حداکثر 32 هسته سایه‌زن تا 40 درصد در بهروری مساحت اجرا، تا 20 درصد در پهنای باند و تا 20 درصد در مصرف انرژی نسبت به نسل‌های گذشته با ارتقا روبرو شده است.

arm mali g71 and arm cortex a73

رم دستگاه 4 گیگابایت از نوع LPDDR4 بوده و حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن نیز از نوع پر سرعت UFS 2.1 در نظر گرفته شده است. اسلات حافظه در نسخه تک سیم‌کارت گوشی به صورت جداگانه و در نسخه دو سیم‌کارت در جایگاه سیم‌کارت دوم قرار گرفته و تا 256 گیگابایت دیگر امکان افزایش حجم حافظه را فراهم می‌‌کنند.

introducing huawei mate 9 and huawei mate 9 porsche design

حضور Kirin 960 در میت 9 نه‌تنها در زمینه گرافیکی و ارتقا وضوح فیلم‌برداری به 2160p موثر بوده بلکه مودم نسل چهارم آن با پشتیبانی از LTE Cat.12 نیز امکان دانلود موبایلی با سرعت 600Mbps را در این مدل فراهم می‌آورد.

باتری گوشی دارای ظرفیت 4000mAh است که تغییری نسبت به Mate 8 نکرده اما شارژر آن اینک بسیار قوی‌تر شده و با تکیه بر پورت USB Type-C قادر به انتقال توان بسیار بالای 22.5 واتی (4.5 ولتی و 5 آمپری) به این مجموعه خواهد بود. شارژ سریع هواوی یا SuperCharge به گفته شرکت سازنده تا 50 درصد سریع‌تر از فرایند شارژ در Mate 8 بوده و 5 لایه کنترلی نیز کوچک‌ترین تغییرات ولتاژ، جریان و حرارت را به منظور اطمینان از ایجاد نشدن مشکل بررسی می‌کنند.

introducing huawei mate 9 and huawei mate 9 porsche design

در بخش نرم‌افزاری این گوشی از سیستم‌عامل اندروید 7 و رابط کاربری جدید EMUI 5 استفاده شده است.

introducing huawei mate 9 and huawei mate 9 porsche design

هواوی میت 9 در شش رنگ سفید، خاکستری، نقره‌ای، مشکی، قهوه‌ای و طلایی با قیمتی حوالی 700 یورو در بازار عرضه می‌شود.

هواوی Mate 9 Porsche Design

شرکت هواوی علاوه بر نسخه معمولی Mate 9 از یک اسمارت‌فون دیگر این خانواده با نام Mate 9 Porsche Design نیز پرده برداشت که علاوه بر یکی دو مورد مهم سخت‌افزاری در زمینه طراحی نیز تفاوت‌هایی با Mate 9 دارد. همکاری با شرکت پورشه در طراحی گوشی و حضور لایکا در بخش دوربین‌های دستگاه که هر دو شرکت‌های آلمانی محسوب می‌شوند شاید دلیل اصلی برگزاری مراسم رونمایی از سری Mate 9 در کشور آلمان باشد به عنوان مهم‌ترین نکته بد نیست بدانید که این ورژن تقریبا دو برابر Mate 9 اصلی یعنی با قیمت 1,395 یورو عرضه می‌شود که با وجود تمامی نکات مثبت و بهبودهای صورت گرفته در آن شاید برای یک گوشی در این سطح بیش از اندازه گران به نظر برسد.

introducing huawei mate 9 porsche design

میت 9 پورشه دیزاین تنها در یک رنگ (مشکی) ارائه شده و عنوان پورشه‌دیزاین بالای صفحه‌نمایش همراه با لوگوی آن در پشت دستگاه و البته انتقال سنسور اثر انگشت از پشت دستگاه به زیر صفحه‌نمایش تفاوت‌های ظاهری مهمی آن را با میت 9 اصلی تشکیل می‌دهند؛ کناره‌های صفحه‌نمایش نیز با خمیدگی ملایمی طراحی شده‌اند که البته تفاوت‌ خاص و بزرگی را در عمل ارائه نمی‌دهند.

صفحه‌نمایش گوشی از 5.9 اینچ فول اچ‌دی با فناوری IPS در Mate 9 معمولی اینک به 5.5 اینچ QHD (یا 2560×1440 پیکسل) با فناوری AMOLED تغییر یافته که هر سه مورد در ارتقا کیفیت این بخش بسیار موثر بوده‌اند.

introducing huawei mate 9 porsche design

مجموعه دوربین‌های پشت و جلوی دستگاه در این مدل تغییری نداشته و در زمینه ساختار پردازشی نیز همچنان از همان چیپ‌ست Kirin 960 استفاده شده است. یک تغییر مهم در این بخش که حضور آن در Mate 9 می‌توانست جذابیت بسیار بالاتری را به همراه داشته باشد ارتقا رم از 4 به 6 گیگابایت و افزایش حافظه داخلی به 256 گیگابایت است. البته این گوشی دارای اسلات حافظه خارجی نیست.

introducing huawei mate 9 porsche design

سایر گزینه‌های قابل اشاره این مدل از جمله باتری 4000mAh، شارژر سریع 5 آمپری، پورت USB Type-C، گزینه‌های ارتباطی و اندروید 7 در این مدل تغییری نسبت به Mate 9 نداشته‌اند. هواوی ظاهرا این گوشی را به صورت محدود در برخی کشورها و بازارهای منتخب ارائه می‌کند.  


به روزرسانی - قیمت هواوی میت 9 در بازار ایران

گوشی هواوی Mate 9 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی هواوی Mate 9 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.