معرفی مایکروسافت بند 2 - گجت پوشیدنی جدید مایکروسافت

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1394/8/4        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : مایکروسافت بند 2 Microsoft Band 2 ، پوشیدنی Wearable ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : در سال گذشته شرکت مایکروسافت گجت پوشیدنی خود که مخصوص ردیابی فعالیت‌های ورزشی طراحی شده بود را با نام Microsoft Band به بازار عرضه کرد. این دستبند اما برخلاف تصور شرکت سازنده، با استقبال خوبی مواجه نشد. به تازگی شرکت مایکروسافت نسل تازه‌ای از گجت پوشیدنی Microsoft Band را با نام Microsoft Band 2 معرفی کرده است که در آن شرکت سازنده سعی کرده ایرادات دستگاه قبلی را تا حد ز یادی در این مدل برطرف سازد.

مانند Band اول Microsoft Band 2 نیز تماما مشکی است و با یک قفل سگکی دور مچ دست بسته می‌شود. اما برخلاف دستگاه اول نمایشگر آن خمیده و دارای ضخامت کمتری است. مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه مجهز بودن به فشارسنج برای اطلاع از ارتفاع در مواردی همچون هنگام بالا رفتن از پله و نمایشگر AMOLED خمیده ( با رزولوشن 320×128 پیکسل) آن است که با شیشه مقاوم Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود. بنا به ادعای مایکروسافت کار کردن با این صفحه‌نمایش با انگشتان عرق کرده راحت‌تر شده است. شیشه محافظ جدید این قسمت همچنین به احتمال فراوان یکی از مشکلات اصلی نسل اول Band یعنی خراشیده شدن صفحه‌نمایش را نیز برطرف خواهد ساخت. بند این دستگاه نیز از ماده‌ای به نام TPSiV (thermal plastic elastomer silicone vulcanate) ساخته شده است.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

یکی دیگر از تفاوت‌های Microsoft Band 2 در مقایسه با مدل قبلی مکان قرارگیری باتری آن است که به قسمت بسته شدن بند منتقل شده است. به گفته منابع مختلف این تغییر به نرمی و راحتی بند دستگاه در هنگام استفاده می‌افزاید.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

اما زمان دوام شارژ باتری این گجت مایکروسافت تغییری نداشته است و در کمتر از 1.5 ساعت شارژ آن تکمیل شده و تا 48 ساعت دوام می‌آورد. البته در هنگام استفاده از GPS این زمان به میزان چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

مهم‌ترین خصوصیت مدل جدید این دستگاه پوشیدنی مجهز بودن آن به سنسورهای متعدد است که تعداد آن‌ها در Band 2 به 11 رسیده است. سنسور جدید افزوده شده به این مدل نسبت به نسل قبلی، بارومتر یا فشار سنج است و سایر موارد از جمله سنسور ضربان قلب اپتیکال، GPS، سنسور UV برای اندازه‌گیری و نمایش اشعه خطرناک فرابنفش، شتاب‌سنج 3 محور، ژیرومتر، سنسور دمای پوست، سنسور GSR (Galvanic Skin Response) و ... پیش از این در نسخه اول Band نیز حضور داشتند و در زمان‌‌های مختلف هنگام انجام فعالیت‌های روزانه و یا خواب و استراحت اطلاعات مختلف را جمع‌ آوری می‌کنند.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

مانند نسل اول Microsoft Band، مدل جدید آن نیز قابلیت هماهنگی با سیستم عامل‌های iOS (نسخه 8.1.2 و بالاتر)، اندروید (نسخه 4.3 و بالاتر) و Windows Phone (نسخه 8.1 و بالاتر) را دارد. همچنین اطلاعات به دست آمده از سنسورهای مختلف دستگاه در هنگام خواب، تمرینات ورزشی و... در برنامه Microsoft Health -- که در گوشی کاربر نصب و همگام‌سازی می‌شود -- به نمایش در می‌آیند. برنامه Microsoft Health قابلیت همگام‌سازی با بسیاری از برنام‌های توسعه داده شده توسط دیگر شرکت‌ها به جز مایکروسافت مانند MapMyRun ،LoseIt ،Strava ،MyFitnessPal و بسیاری از برنامه‌های دیگر را دارد.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

علاوه بر این Microsoft Band 2 از Cortana پشتیبانی کرده و برای کاربر امکان استفاده از فرمان صوتی (voicecommand) را فراهم می‌کند.

مایکروسافت در تلاش است تا با ارتقا نرم‌افزارها و سرویس‌های cloud به توسعه Band کمک کند که این می‌تواند برای کاربران Microsoft Band قدیمی خبر خوبی باشد.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

پیش‌فروش Microsoft Band 2 از مدتی پیش آغاز شده است و طبق اخبار منتشر شده از تاریخ 30 اکتبر (8 آبان 1394) در بازار آمریکا و 19 نوامبر (28 آبان 1394) در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. قیمت این محصول در آمریکا 249 دلار و در انگلستان 200 پوند اعلام شده است که 50 دلار یا 30 پوندنسبت به مدل قبلی افزایش داشته است.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2