عرضه اپلیکیشن‌های Shape CC ،Brush CC ،Photoshop Mix و Color CC برای اندروید

نمایش خبر

تاریخ : 1394/4/12        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ادوبی Adobe ، Adobe Photoshop Mix ، Adobe Color CC ، Adobe Brush CC ، Adobe Shape CC ، اندروید Android

واحد خبر mobile.ir : کمپانی ادوبی در روز 16 ژوئن 2015 (26 خرداد 1394) -- کمی جلوتر از جدول زمانی شرکت -- اقدام به عرضه 4 اپلیکیشن اندرویدی جدید نمود. ادوبی سابقه‌ای نسبتا طولانی در عرضه اپلیکیشن‌های محبوب خود -- نظیر فتوشاپ، Lightroom و ... -- برای پلتفرم iOS دارد، ولی به طور کلی این سرویس‌ها را برای اندروید فراهم نمی‌کرد. اما هم‌اکنون مشترکین Creative Cloud می‌توانند از 4 برنامه Shape CC ،Brush CC ،Photoshop Mix و Color CC بر روی اندروید نیز استفاده کنند.

لازم به ذکر است که Adobe Creative Cloud مجموعه‌ای نرم‌افزاری (software suite) بوده و بر اساس مدل SaaS (نرم‌افزار به‌عنوان خدمت) طراحی شده، به این شکل که کاربران برای استفاده از نرم‌افزار‌های این مجموعه باید به‌طور ماهانه یا سالانه حق عضویت بپردازند تا بتوانند سرویس‌های این مجموعه را به صورت ترکیب خدمات آفلاین و آنلاین دریافت کنند.

همانطور که گفته شد Creative Cloud -- که به طور رسمی از سپتامبر 2014 (شهریور 1393) فعال شد -- بر اساس مدل نرم‌افزاری SaaS طراحی شده است. گفتنی است این مدل به‌سرعت در حال رشد بوده و به گفته شرکت تحقیقاتی "گارتنر"، بازار SaaS در سال میلادی جاری به 22.1 میلیارد دلار خواهد رسید. البته اتخاذ این سیاست جدید از سوی ادوبی با انتقاداتی نیز مواجه گشته است. به‌عنوان مثال درصورتی‌که کاربران نتوانند حق عضویت ماهانه خود را بپردازند، علاوه بر محرومیت از دسترسی به نرم‌افزار، دسترسی به پروژه‌های ذخیره‌ شده در قالب "فرمت‌ انحصاری" را نیز از دست خواهند داد.

به گفته اسکات موریس (Scott Morris)، مدیر ارشد بازاریابی ادوبی در بخش Creative Cloud، این شرکت شاهد تقاضا‌های گسترده برای برنامه‌های اندرویدی بوده و از این‌رو تصمیم به ارائه این 4 اپلیکیشن برای پلتفرم گوگل نموده است. برای این منظور تیم طراحان ادوبی مجبور بود Creative SDK (یا به عبارتی کیت توسعه نرم‌افزار مجموعه Creative Suite) را به اندروید پورت کند، لذا عرضه این برنامه‌های جدید کمی زمان برده است.

موریس هم‌چنین با اشاره به گستردگی و تنوع دستگاه‌های اندرویدی در بازار، متذکر شد که توسعه نرم‌افزار برای اندروید کار دشوارتری است. به‌طور کلی استراتژی شرکت ادوبی در‌قبال اپلیکیشن‌های موبایل، مدت‌هاست که به‌جای عرضه نسخه‌های موبایل مجموعه اپلیکیشن‌های Creative Cloud، معطوف به عرضه اپلیکیشن‌های تک‌منظوره (single-purpose) بوده است.

موریس در ادامه خاطرنشان کرد که تمام امکانات این 4 برنامه اندرویدی مشابه همتایانشان در iOS هستند و چیزی از آنها کم ندارند. با هم بخشی از ویژگی‌های این 4 برنامه را مرور می‌کنیم:

Adobe Photoshop Mix Adobe Photoshop Mix

در این برنامه می‌توانید:

- بخش‌هایی از تصویر را ببرید یا حذف کنید و یا چندین عکس را با هم ادغام کنید.

- رنگ‌ها و کنتراست را تنظیم کرده و یا برای عکس‌ها از افکت‌های رنگی پیش‌فرض -- موسوم به Look -- استفاده کنید. تغییرات مذکور را می‌توانید در تمام عکس اعمال کرده، و یا با لمس انگشت تنها قسمتی از آن را تغییر دهید.

- با ادغام عکس‌ها با هم، تصاویر بامزه و یا سورئال (فراواقعی) درست کنید.

- حاصل کار خود را به‌راحتی و به سرعت از طریق شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید.

ویرایش غیرمخرب نیز در این برنامه فعال است؛ به این معنی که پس از اعمال ویرایش‌های موردنظر، تصاویر اصلی شما بکر و دست‌نخورده باقی خواهند ماند.

اگر به عکاسی علاقه‌مندید بد نیست به طرح عکاسی Creative Cloud نگاهی بیندازید. این طرح امکان استفاد از قوی‌ترین ابزار‌های ویرایشی، مانند برنامه‌های Lightroom و Photoshop را به شما می‌دهد. با استفاده از Creative Cloud می‌توانید فایل‌های Photoshop را در Mix باز کرده و ویرایش نمایید و هم‌چنین پروژه‌های خود را برای ویرایش بیشتر -- از قبیل افزودن لایه، ماسک و ... -- به Photoshop CC بفرستید.

Adobe Photoshop Mix

Adobe Brush CC Adobe Brush CC

با استفاده از این برنامه می‌توانید عکس‌ها و تصاویر خود را به قلم‌مو یا در اصطلاح "براش"‌های باکیفیت تبدیل کرده و آنها را در Adobe Photoshop CC یا Illustrator CC به کار گیرید. این برنامه بسیار کاربرپسند است به‌طوری‌که مبتدیان می‌توانند با روشی آموزش-محور قلم‌مو‌های خود را درست کنند و افراد حرفه‌ای نیز می‌توانند به شکل پیشرفته‌تری قلم‌مو‌های خود را تغییر داده و آنها را کامل‌تر کنند. بسته به اینکه قلم‌مو را به چه منظوری استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را در حالات مختلف تنظیم کنید. این تنظیمات عبارتند از: قلم‌مو‌های روبان‌شکل، افشان و برداری، رنگ، اندازه و تکرار. در بالای صفحه نیز یک پنجره پیش‌نمایش دیده می‌شود که تغییرات اعمال شده بر روی قلم‌مو در این قسمت نشان داده می‌شود.

مجموعه قلم‌مو‌های شما به‌طور خودکار در حسابی که در Creative Cloud دارید همگام‌سازی می‌شود و درنتیجه از طریق اپلیکیشن‌های سازگار نیز می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

Adobe Brush CC

Adobe Shape CC Adobe Shape CC

با استفاده از برنامه Shape CC می‌توانید تصاویر خود را به "گرافیک برداری" تبدیل کرده و از آن در برنامه‌های Adobe Illustrator CC و Adobe Photoshop CC نیز استفاده کنید. لازم به ذکر است که گرافیک برداری (vector graphics) نقطه مقابل گرافیک شطرنجی (raster graphics) بوده و هنگام بزرگ نمودن تصویر برداری، کیفیت آن کاهش نمی‌یابد.

فرقی نمی‌کند که تصاویر با دوربین دستگاه شما گرفته شده باشند، از گالری انتخاب شوند و یا یکی از فایل‌های موجود در Creative Cloud باشند؛ در هر صورت می‌توان تغییرات دلخواه را روی آنها اعمال کرد. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده از کنترل لغزشی (slide control) به جزییات شکلی که می‌خواهید به آن برسید افزوده، یا از جزییات آن کم کنید. کم و زیاد کردن کنتراست و تغییر پس‌زمینه نیز در این برنامه پیش‌بینی شده است.

پس از ضبطِ (capture) شکل موردنظر خود، تنها با ضربه زدن به صفحه گوشی می‌توانید به‌سادگی نویز و خطوط اضافی را حذف کنید. چنانچه خطوط را بیش از حد حذف کردید جای نگرانی نیست، چون با استفاده از سویچ +/- می‌توانید خطوط حذف شده را برگردانده و یا دوباره آنها را حذف کنید (عمل undo و redo).

اگر در تنظیمات قسمت حریم خصوصی، اجازه دسترسی را فعال کنید، عکس‌های گرفته‌شده با Adobe Shape به طور خودکار در گالری گوشی ذخیره می‌شوند. فایده این کار این است که پردازش یک شکل یکسان به شیوه‌های متعدد راحت‌تر خواهد شد.

Adobe Shape CC

Adobe Color CC Adobe Color CC

این برنامه -- که با نام Kuler نیز شناخته می‌شود -- از برنامه‌های جالب و کاربردی ادوبی محسوب می‌گردد. با استفاده از این برنامه می‌توانید از رنگ‌هایی که در اطراف خود مشاهده می‌کنید نمونه‌برداری کرده و آنها را در دیگر برنامه‌های ادوبی، نظیر Illustrator ،InDesign و Photoshop به کار گیرید. طریقه کار با آن بسیار ساده است؛ کافی است از صفحه دستگاه خود به عنوان منظره‌یاب استفاده کنید. دستگاه را در مقابل رنگ دلخواه خود بگیرید و به صفحه ضربه بزنید. با این کار Adobe Color رنگ موردنظر شما را استخراج و ذخیره می‌کند. عکس‌های گرفته‌شده با Adobe Color به طور خودکار در گالری ذخیره می‌شوند و درنتیجه استخراج چند تِم از یک تصویر آسان‌تر خواهد شد.

دو قابلیت چرخه رنگ (color wheel) و نوار‌های کشویی RGB (متشکل از رنگ‌های قرمز، سبز و آبی) امکان تنظیم رنگ‌ها را فراهم کرده‌اند. گزینه‌های از‌پیش‌تنظیم‌شده‌ای نیز -- بر اساس نظریه رنگ‌ها -- وجود دارند که می‌توانند برای افراد مبتدی بسیار کارآمد باشند.

در Adobe Color CC این امکان پیش‌بینی شده است که کاربر بتواند تِم‌های رنگی خود را از طریق فیس‌بوک، توییتر یا ای‌میل با دیگران به اشتراک بگذارد. هم‌چنین کاربران می‌توانند تم‌های رنگی خود را در وبگاه color.adobe.com نیز منتشر کنند.

تم‌های رنگی شما به‌طور خودکار در حسابی که در Creative Cloud دارید همگام‌سازی می‌شود. این کار باعث می‌شود شما بتوانید از طریق اپلیکیشن‌های سازگار -- چه دسکتاپ و چه موبایل -- به فایل‌های موردنظر خود دسترسی داشته باشید.

Adobe Color CC



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا