آغاز طرح آزمایشی خدمات نسل 3 ایرانسل در برخی از دانشگاه‌ها و ارگان‌ها و تنظیمات مربوط به استفاده از این خدمات

نمایش خبر

تاریخ : 1393/5/16
برچسب‌ها : ایرانسل Irancell ، ایران Iran ، نسل سوم 3G

واحد خبر mobile.ir : همانگونه که پیشتر به اطلاعتان رساندیم در روز 13 مرداد 1393 مراسم اعطای مجوز عرضه خدمات نسل سوم و بالاتر به اپراتور دوم (ایرانسل) برگزار گردید و بدین ترتیب قفل انحصاری که پیش از این در دست رایتل بود رسماً شکسته شد. ایرانسل اکنون طرح آزمایشی نسل‌های بالاتر اینترنت همراه خود را عملیاتی کرده است و بنا به گفته دکتر عمیدیان -- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی -- بعد از ارزیابی فنی و مالی، یکم شهریورماه ، همزمان با هفته دولت، اجازه ارتقاء سرویس به ایرانسل داده خواهد شد.

بنا به اعلام ایرانسل مشترکین این اپراتور برای استفاده از خدمات یاد شده نیازی به تغییر سیم‌کارت‌های خود ندارند و این سرویس به صورت رایگان برای تمام مشترکین فعال خواهد شد. بدین ترتیب مشترکین در صورت حضور در مناطق تحت پوشش، می‌توانند کیفیتی متفاوت را در مورد اینترنت همراه تجربه کنند.

این سرویس در حال حاضر به صورت آزمایشی در برخی مناطق در دسترس است و به مرور توسعه می‌یابد. علامت های +H ،H یا 3G روی نمایشگر تلفن همراه نشان می‌دهد که مشترکین در شبکه اینترنت همراه پرسرعت قرار دارند.

این طرح پایلوت فعلاً در چندین دانشگاه (ازجمله دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، بهشتی و علامه طباطبایی) و چند ساختمان دولتی (از جمله مجموعه نهاد ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) اجرا خواهد شد و مشترکان می‌توانند با قرار گرفتن در این مناطق به شبکه نسل 3 ایرانسل متصل شوند.

Irancell 3G

تنظیمات لازم برای استفاده از نسل سوم اینترنت

اکثر گوشی‌های استاندارد موجود در بازار ایران بدون نیاز به انجام تنظیمات دستی قابلیت اتصال به شبکه اینترنت همراه ایرانسل GPRS را دارند، و مشترکین برای استفاده از سرویس 3G تنها کافی است گزینه مربوط به فعال سازی سرویس WCDMA) 3G) را در تلفن همراه خود فعال نمایند (برای اطلاع از روش فعال‌سازی به قسمت تنظیمات دستی که در ادامه می آید، مراجعه نمایید). درصورتی که تلفن همراه شما به صورت خودکار به شبکه اینترنت متصل نشد، لازم است تنظیمات زیر به صورت دستی انجام شود.

تنظیمات خودکار سرویس 3G

برای دریافت تنظیمات به صورت خودکار ابتدا به وب سایت ایرانسل مراجعه نمایید، از طریق منوی "تلفن همراه> راهنمایی> گوشی‌هایی با قابلیت GPRS"، اطمینان حاصل کنید که گوشی تلفن همراه تان قابلیت دسترسی به اینترنت را دارا است. همچنین می‌توانید با کلیک بر وری لینک موجود، تنظیمات مورد نظر خود را دریافت کنید و یا با شماره گیری کد #6*3*130* برای ارسال تنظیمات درخواست کنید. پس از چند لحظه این تنظیمات برای شما ارسال خواهد شد و کافیست آن را در گوشی خود ذخیره کنید.

لازم به ذکر است که تمام گوشی‌هایی که تنظیمات GPRS بر روی آنها انجام شده است، قابلیت کارکرد در شبکه 3G را دارا هستند و نیازی به انجام مجدد تنظیمات نیست و فقط میبایست گوشی از نظر فنی قابلیت پشتیبانی از نسل سوم را داشته باشد. دارا بودن این قابلیت را می‌توانید در صفحه مشخصات گوشی خود در سایت mobile.ir مشاهده نمائید

تنظیمات دستی سرویس 3G

برای استفاده از سرویس 3G، صرف نظر از سیستم عامل گوشی (Android-iOS) مورد نظر، لازم است تا مراحل زیر انجام شوند:

  1. انجام تنظیمات مربوط به 3G
  2. فعال سازی سرویس 3G بر روی گوشی موبایل

تنظیمات برای گوشی هایی با سیستم عامل اندروید

جزئیات مربوط به دسترسی به این تنظیمات می‌تواند با توجه به مدل گوشی قدری متفاوت باشد

مرحله اول: مراجعه به

Setting>More>Mobile network>Access Point Name>New APN

و وارد کردن اطلاعات زیر:

(این تنظیمات را می‌توان با استفاده از تنظیماتی که در ادامه متن آمده به صورت اتوماتیک نیز بر روی گوشی فعال نمود)

Connection Name Irancell-3G
APN  mtnirancell
WAP 1.0 Proxy 10.131.26.138
Port  9201
WAP 2.0 Proxy 10.131.26.138
Port  8080


مرحله دوم: مراجعه به

Setting>More>Mobile network>3G service>Network Mode>GSM/WCDMA (auto mode)

و قرار دادن Network Mode بر روی auto mode


تنظیمات برای گوشی هایی با سیستم عامل iOS

برای انجام فعال سازی سرویس 3G برروی تلفن همراه خود به روش زیر عمل نمایید:

به Setting>Cellular>cellular Data & Enable 3G مراجعه کنید.

cellular Data و Enable 3G را در حالت ON قرار دهید.

Irancell 3G Settings - iOS



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا