معرفی گوشی های گلکسی مگا 6.3 و گلکسی مگا 5.8 سامسونگ با صفحه نمایش های غول پیکر

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1392/1/27
برچسب‌ها : جلی بین Jelly Bean ، فبلت Phablet ، اندروید Android ، Samsung Galaxy Mega 6.3 I9200 ، Samsung Galaxy Mega 5.8 I9150 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : اگر به دنبال اسمارت فونی با صفحه نمایش بسیار بزرگ هستید و حتی صفحه نمایش 5.5 اینچی گلکسی نوت 2 به اندازه کافی برایتان بزرگ نیست، سامسونگ دو پیشنهاد جدید برایتان دارد: گلکسی مگا 5.8 و گلکسی مگا 6.3.

وقتی سامسونگ نسل نخست گلکسی نوت را با صفحه نمایش 5.3 اینچی در سپتامبر 2011 معرفی نمود بسیاری از کارشناسان آنرا یک اسمارت فون بدقواره و مضحک قلمداد کردند. کارشناس سایت bgr آنرا «بی مصرف ترین گوشی که تا به حال مورد استفاده قرار داده» نامید و اضافه نمود که «این گوشی انقدر بزرگ است که در دست گرفتن آن شما را احمق جلوه می دهد و مردم به شما خواهند خندید و در نهایت از خرید آن پشیمان خواهید شد.» کارشناس سایت Gizmodo هم نظری مشابه داشت: «نمی گوییم که گلکسی نوت طراحی ضعیفی دارد بلکه به سختی می توان گفت که این گوشی برای انسان طراحی شده. در اصل شواهد زیادی وجود دارد که این گوشی برای فیل های وحشی طراحی شده است!» اما سامسونگ با فروش 10 میلیون گلکسی نوت در سال 2012 خط بطلانی بر پیش بینی این کارشناسان در مورد عدم استقبال مشتریان از گلکسی نوت کشید.

بدین ترتیب خانواده جدیدی از محصولات الکترونیکی که در اصل چیزی ما بین گوشی هوشمند و تبلت بودند و به فبلت (فون/تبلت) شهرت یافتند خلق شد. فروش فوق العاده گلکسی نوت 2 با صفحه نمایش 5.5 اینچی و عرضه محصولات مشابه توسط کمپانی های دیگر (نظیر فبلت اپتیموس جی پرو ال جی با صفحه نمایش 5.5 اینچی و اسند میت هواوی با صفحه نمایش 6.1 اینچی) مهر تأیید دیگری بر دید روشن سامسونگ نسبت به بازار بود. موفقیت این رده از محصولات تا جایی پیش رفت که در ماه ژانویه IHS iSuppli پیش بینی نمود که در سال 2013 فروش اسمارت فون های دارای صفحه نمایش بزرگتر از 5 اینچ رشدی 136 درصدی را تجربه کند و از رقم 25.6 میلیون دستگاه در سال 2012 به 60.4 میلیون دستگاه در سال 2013 برسد.

iSuppli Large Display Smartphones Prediction

پیش بینی IHS iSuppli از رشد فروش اسمارت فون های دارای صفحه نمایش بزرگتر از 5 اینچ

اکنون سامسونگ با معرفی گلکسی مگا 5.8 و گلکسی مگا 6.3 یک گام دیگر در ارائه محصولاتی با صفحه نمایش بزرگ برداشته و هرچند این دو محصول جدید باز هم با برخی انتقادات کارشناسان مواجه شده، اما به نظر می رسد که تاریخ بار دیگر تکرار می شود و خانواده مگا هم به سهولت مشتریان خاص خود را پیدا خواهند کرد.

فبلت های گلکسی مگا بر خلاف فبلت های گلکسی نوت فاقد قلم هستند. همچنین صرف نظر از ابعاد بزرگ صفحه نمایش، گلکسی مگا 5.8 و گلکسی مگا 6.3 از نظر مجموعه مشخصات در حد اسمارت فون های شاخص -- نظیر گلکسی اس 4 -- نیستند و حتی در مورد کیفیت صفحه نمایش نیز توان رقابت با آنها را ندارند. بدین ترتیب می توان گفت که سامسونگ میانه بازار را با آنها نشانه رفته است. (به مقایسه مشخصات گلکسی مگا 5.8، گلکسی مگا 6.3، گلکسی نوت 2 و گلکسی اس 4 در قالبت یک جدول مراجعه نمائید.)

Galaxy Mega 6.3, Galaxy Mega 5.8, Galaxy Mega Note II, Galaxy-S 4 Comparision

مقایسه ابعاد چهار محصول سامسونگ - نسبت ابعاد بصورت صحیح رعایت شده است

صفحه نمایش 6.3 اینچی گلکسی مگا 6.3 از نوع TFT بوده و رزولوشنی برابر 720x1280 پیکسل (HD) و در نتیجه تراکمی در حدود 233 پیکسل بر اینچ دارد. صفحه نمایش 5.8 اینچی گلکسی مگا 5.8 نیز از نوع TFT است و با رزولوشن 540x960 پیکسل (QHD) تراکمی در حدود 190 پیکسل بر اینچ را بدست می دهد. بدین ترتیب نمی توان انتظار صفحه نمایشی کاملاً شارپ را از این فبلت ها -- خصوصاً فبلت کوچکتر -- داشت و احتمالاً اگر صفحه نمایش این فبلت ها دقت کنید پیکسل ها را می توانید از یکدیگر تمیز دهید.

ابعاد فبلت بزرگتر 167.6x88x8 میلیمتر و ابعاد فبلت کوچکتر 162.6x82.4x9 میلیمتر است و بدین ترتیب هرچند گلکسی مگا 6.3 سطح بزرگتری دارد، اما از ضخامت کمتری برخوردار است. البته هردو گوشی در مقایسه با گلکسی نوت 2 از ضخامت کمتر و سطح بزرگتری برخوردارند. وزن این فبلت ها نیز به ترتیب 199 و 182 گرم است و اختلاف چندان زیادی با وزن گلکسی نوت 2 (180 گرم) ندارد.

گلکسی مگا 6.3 به چیپ ست Exynos 5 Dual یا همان Exynos 5250 (مشتمل بر پردازنده دو هسته ای 1.7 گیگاهزتری Arm Cortex-A15 و واحد پردازش گرافیکی Mali T604) مجهز است و از 1.5 گیگابایت RAM و 8 یا 16 گیگابایت حافظه داخلی گیگابایتی بهره می برد. پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت نیز برای این فبلت در نظر گرفته شده است.

Samsung GALAXY Mega 6.3 - سامسونگ گلکسی مگا 6.3

تصویر بالا: سامسونگ گلکسی مگا 6.3

گلکسی مگا 5.8 با مجهز بودن به پردازنده دو هسته ای 1.4 گیگاهرتزی توان پردازشی کمتری نسبت به برادر بزرگتر خود دارد. 1.5 گیگابایت RAM و حافظه داخلی 8 گیگابایتی همراه با امکان توسعه حافظه توسط کارت حافظه microSD تا ظرفیت 64 گیگابایت برای گلکسی مگا 5.8 لحاظ شده است.

Samsung GALAXY Mega 5.8 - سامسونگ گلکسی مگا 5.8

تصویر بالا: سامسونگ گلکسی مگا 5.8 

از ویژگی های مشترک این فبلت ها می توان به مجهز بودن به دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلش LED و دوربین ثانویه 1.9 مگاپیکسلی (برای مکالمات تصویری) اشاره نمود. مجموعه ای از قابیت ها منجمله Drama Shot (تلفیق تصاویر پشت سر هم یک سوژه متحرک)، Sound & Shot (همراه سازی 9 ثانیه صوت با تصویر گرفته شده) برای دوربین این فبلت ها در نظر گرفته شده است.

وای فای، بلوتوث (نسخه 4) و میکرو یو اس بی (نسخه 2)، GPS و GLONASS از امکانات ارتباطی مشترک گلکسی مگا 6.3 و گلکسی مگا 5.8 است. البته گلکسی مگا 6.3 به قابلیت ارتباطات نزدیک برد (NFC) نیز مجهز است.

هر دو فبلت جدید سامسونگ به نسخه 4.2.2 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به جلی بین -- مجهزند. واسط کاربر TouchWiz سامسونگ نیز قابلیت هایی نظیر قابلیت چند پنجره ای (Multi-Window) برای تقسیم نمودن واسط کاربر به منظور دسترسی بهینه به چند برنامه و Air View که می تواند انگشت کاربر را در فاصله یک اینچی صفحه نمایش تشخیص داده و پیش نمایشی از برخی موارد را به کاربر نشان دهد به سیستم عامل اندروید افزوده است.

Samsung GALAXY Mega 5.8 - سامسونگ گلکسی مگا 5.8

تصویر بالا: سامسونگ گلکسی مگا 5.8 

امکانات متنوع دیگری نیز برای فبلت های گلکسی مگا در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Grouo Play که به وسیله آن می توان به اشتراک محتوا بر روی حداکثر 8 دستگاه قرار گرفته بر روی یک شبکه وای فای پرداخت.
  • Samsung WatchON که گوشی کاربر را به یک دستگاه ریموت کنترل مادون قرمز برای کنترل تلویزیون، گیرنده دیجیتال، دی وی دی پلیر و ... تبدیل می کند.
  • Samsung Link که می توان از آن برای استریم نمودن عکس، ویدیو، موسیقی و ... به تلویزیون، تبلت یا کامپیوتر استفاده نمود.
  • S Translator که قابلیت ترجمه متنی و صوتی را برای برنامه هایی نظیر ایمیل و ChatOn دارد.
  • ChatON که به وسیله آن کاربر می تواند آنچه بر روی صفحه نمایش دستگاهش قرار دارد را با دوستانش به اشتراک گذارد و ارتباطات بهتری را با آنها برقرار سازد.
  • S Travel که اطلاعات مناسب برای سفر و راهنمای محلی مکان های گوناگون را برای کاربر فراهم می آورد.
  • Story Album که امکان ساخت آلبوم هایی از وقایع روزانه را ایجاد کرده و امکان چاپ آلبوم ها را برای کاربر فراهم می آورد.

طبق گفته سامسونگ فبلت های گلکسی مگا از ماه می 2013 (اواسط اردیبهشت 1392 به بعد) در اروپا و روسیه در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه می شوند. پس از آن عرضه گسترده تر جهانی این محصولات را نیز شاهد خواهیم بود.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی مگا 6.3 آی 9200 و سامسونگ گلکسی مگا 5.8 آی 9150 در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy Mega 6.3 I9200 به بازار ایران راه یافته.

گوشی سامسونگ Galaxy Mega 5.8 I9150 نیز در بازار ایران موجود است.

شما می توانید با مراجعه به صفحات فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy Mega 6.3 I9200 و فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy Mega 5.8 I9150 از قیمت عرضه این گوشی ها در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا