معرفی تبلت فون پد ایسوس با قابلیت تماس تلفنی

نمایش خبر

تاریخ : 1391/12/19
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، Asus Fonepad ، ایسوس Asus

واحد خبر mobile.ir : یکی از محصولاتی که کمپانی ایسوس چندی پیش در کنگره جهانی موبایل 2013 (MWC 2013) معرفی نمود تبلتی 7 اینچی با نام فون پد بود.

شاید نحوه نام گذاری این محصول برای برخی از کاربران قدری سردرگم کننده باشد، چرا که ایسوس پیش از این خانواده ای از محصولات را با نام پدفون روانه بازار نموده که دستگاه هایی ترکیبی مشتمل بر یک گوشی هوشمند و یک پد هستند و با قرارگیری گوشی در داخل پد، دستگاه نقش یک تبلت را ایفا خواهد نمود. عضو جدید این خانواده نیز با نام پدفون اینفینیتی در کنار فون پد در MWC 2013 معرفی گردید. اما فون پد -- که اسمی تقریباً مشابه پدفون دارد -- یک محصول ترکیبی نیست، بلکه یک تبلت است که قابلیت تماس تلفنی را نیز داراست (همانند برخی دیگر از تبلت های موجود در بازار.)

پس از انتخاب کمپانی ایسوس توسط گوگل برای ساخت تبلت نکسوس 7، کاربران بیش از پیش به برند ایسوس و تبلت های عرضه شده توسط این کمپانی اعتماد پیدا کردند و ایسوس امیدوار است بتواند از این اعتماد کاربران برای رونق هر چه بیشتر بازار تبلت های خود -- منجمله تبلت فون پد -- بهره گیرد (برای مقایسه مشخصات تبلت نکسوس 7 و تبلت فون پد در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)

تبلت فون پد به یک صفحه نمایش 7 اینچی IPS LCD با رزولوشن 800x1280 پیکسل مجهز است. هرچند بدنه این تبلت فلزی است (بر خلاف بدنه پلاستیکی نکسوس 7) اما با داشتن وزنی 340 گرمی تبلت چندان سنگینی محسوب نمی شود. همچنین با داشتن ضخامت 10.4 میلی متری و لبه هایی که باریک تر از میانه تبلت هستند در دست گرفتن آن راحت به نظر می رسد.

Asus Fonepad - ایسوس فون پد

در داخل فون پد پردازنده Atom Z2420 اینتل با فرکانس 1.2 گیگاهرتز همراه با پردازنده گرافیکی PowerVR SGX540 و 1 گیگابایت RAM جا خوش کرده است. دو پیکر بندی حافظه داخلی 8 و 16 گیگابایتی برای فون پد در نظر گرفته شده است. امکان پشتیبانی از کارت های حافظه microSD با ظرفیت حداکثر 32 گیگابایت نیز برای این تبلت در نظر گرفته شده است.

دوربین پشتی تنها برای فون پد هایی که در برخی بازارها ارائه می شوند در نظر گرفته شده است. ظاهراً نسخه اروپایی به این دوربین مجهز است اما به جای 16 گیگابایت حافظه داخلی 8 گیگابایت حافظه داخلی دارد. در صورت وجود دوربین پشتی، این دوربین 3.15 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و امکان فیلمبرداری 720p خواهد بود. یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی نیز در جلوی تبلت برای مکالمات تصویری و احیاناً گرفتن عکس خود کاربر در تمامی فون پدها تعبیه شده.

Asus Fonepad - ایسوس فون پد

سخت افزار مورد نیاز برای پشتیبانی از میکرو سیم کارت و مکالمه تلفنی در این تبلت تعبیه شده و برای آنکه کاربران برای صحبت نیازی به گرفتن این تبلت 7 اینچی در کنار گوش نداشته باشند یک میکروفون دارای قابلیت خنثی نمودن نویز محیطی در آن به کار گرفته شده. هرچند به نظر می رسد کاربران کمی از به کار گیری یک تبلت به جای گوشی اصلی خود استقبال کنند، اما شاید تبلتی با قابلیت مکالمه بتواند آنها را از داشتن گوشی دوم خلاص کند.

فون پد به نسخه 4.1 سیستم عامل اندروید گوگل مجهز است که البته بالاترین نسخه موجود در زمان معرفی این تبلت محسوب نمی شود. با این وجود ایسوس این تبلت را به برخی برنامه های اضافه مجهز نموده. از میان این برنامه ها می توان به Floating APP برای مالتی تسکینگ (برای مرورگر، ویدیو، شمارش معکوس و ...)، SuperNote Lite برای یادداشت برداری با قابلیت تشخیص حروف دستنویس، BuddyBuzz و Asus Studio & Story برای مدیریت، ویرایش و تگ گذاری تصاویر و ساخت آلبوم عکس اشاره نمود.

Asus Fonepad - ایسوس فون پد

با خرید و رجیستر نمودن تبلت فون پد 5 گیگابایت فضای ابری Asus WebStorage در اختیار کاربر قرار می گیرد و علاوه بر آن با استفاده از سرویس آفیس آنلاین امکان خلق، ویرایش و به اشتراک گذاری فایل های آفیس وجود خواهد داشت.

فون پد احتمالاً در ماه آوریل یا ژوئن 2013 با قیمت 179 پوند در انگلستان، 219 یورو در اروپا و 249 دلار در آسیا-اقیانوسیه به بازار عرضه خواهد شد. ظاهراً در روسیه نیز این تبلت در انتهای مارس با قیمتی بیش از دیگر کشورهای اروپایی (10,590 روبل معادل 265 یورو یا 345 دلار) به بازار عرضه خواهد شد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا