معرفی بلک بری کیو 10 - نخستین گوشی دارای صفحه کلید فیزیکی مجهز به سیستم عامل بلک بری 10

نمایش خبر

تاریخ : 1391/11/15
برچسب‌ها : BlackBerry Q10 ، بلک بری BlackBerry

واحد خبر mobile.ir : در روز 30 ژانویه 2013 (11 بهمن 1391) کمپانی بلک بری (ریسرچ این موشن یا RIM سابق) در مراسمی تغییر نام RIM به برند محصولات این کمپانی -- یعنی BlackBerry -- را اعلام نمود و از نخستین اسمارت فون های مبتنی بر سیستم عامل جدیدی این کمپانی (سیستم عامل بلک بری 10) رونمایی کرد.

یکی از این اسمارت فون ها که پیشتر آن را معرفی نموده ایم فاقد صفحه کلید فیزیکی بوده و BlackBerry Z10 نام دارد و اسمارت فون دوم که در ادامه به معرفی آن می پردازیم BlackBerry Q10 نام داشته و به یک صفحه کلید فیزیکی مجهز است.

BlackBerry Q10 تا حدی شبیه به اسمارت فون های سری Bold بلک بری است که از محبوبیت خاصی نزد طرفداران این کمپانی برخوردارند. گوشی Q10 از یک صفحه کلید فیزیکی QWERTY کامل برخوردار است که مکمل خوبی برای صفحه نمایش لمسی این گوشی بوده و با جلب نمودن بسیاری از طرفداران قدیمی بلک بری، می تواند به جلوگیری از کاهش سهم بازار این کمپانی کمک نماید. چیدمان کلیدها در این صفحه کلید بر خلاف صفحه کلید بسیاری از گوشی های دیگر بلک بری -- نظیر Bold 9790 و Curve 9320 -- به صورت منحنی نیست و کلیدهای هر سطر در یک امتداد قرار گرفته اند.

BlackBerry Q10

گوشی BlackBerry Q10 به دلیل برخورداری از صفحه کلید فیزیکی ثابت، در مقایسه با BlackBerry Z10 فضای بسیار کمتری برای صفحه نمایش دارد. صفحه نمایش لمسی خازنی Super AMOLED این گوشی با قطری برابر 3.1 اینچ، مربعی بوده و از رزولوشن 720x720 پیکسل و تراکم 328 پیکسل بر اینچ برخوردار است (تقریباً مشابه تراکم 326 پیکسل بر اینچ صفحه نمایش آیفون 5).

گوشی Q10 به یک پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی مجهز است و از 2 گیگابایت RAM و 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. پشتیبانی از کارت های حافظه microSD تا ظرفیت 64 گیگابایت نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

BlackBerry Q10

گوشی BlackBerry Q10 به یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با فلش LED و قابلیت فوکوس خودکار مجهز است. یک دوربین ثانویه نیز برای مکالمات تصویری بر روی این گوشی تعبیه شده است.

در مورد قابلیت های ارتباطی این گوشی می توان به پشتیبانی از LTE (احتمالاً برای بازارهای مختلف متفاوت خواهد بود)، وای-فای، بلوتوث 4.0، ارتباطات نزدیک برد (NFC) و GPS اشاره نمود.

گوشی BlackBerry Q10 احتمالاً در ماه آوریل سال 2013 (اواسط فروردین 1392 به بعد) در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه خواهد شد. در زمان تهیه این مطلب از قیمت گوشی یاد شده اطلاعات رسمی منتشر نشده است.


به روزرسانی - قیمت بلک بری کیو 10 در بازار ایران

گوشی بلک بری Q10 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی بلک بری Q10 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا