قاضی دادگاه آمریکا اپل و آمازون را به گفتگو برای سازش بر سر استفاده از علامت (نام) تجاری اپ استور دعوت نمود

نمایش خبر

تاریخ : 1391/10/27
برچسب‌ها : فروشگاه برنامه های اپل App Store ، علامت تجاری Trademark ، اپل Apple ، آمازون Amazon

واحد خبر mobile.ir : Elizabeth Laporte قاضی دادگاهی در آمریکا از کمپانی های اپل و آمازون دعوت نمود تا در جلسه ای در روز 21 مارس با حضور وکلا و نمایندگان تام الاختیار خود اختلاف بر سر استفاده از نام تجاری Appstore را حل و فصل نمایند.

بدین ترتیب قاضی در نظر دارد تا اختلاف میان اپل و آمازون به صورت مسالمت آمیز توسط خودشان حل گردد. در صورتی که این کمپانی ها به توافق نرسند، موضوع روند قانونی خود را در دادگاه طی خواهد نمود.

اپل در سال 2008 فروشگاه نرم افزارهای سیستم عامل iOS را که در آن زمان محدود به نرم افزارهای آیفون بود با نام App Store راه اندازی نمود. آمازون نیز سرویسی با نام Appstore را برای فروش نرم افزارهای اندرویدی راه انداخت.

مدتی پس از راه اندازی این سرویس توسط آمازون اپل شکایتی را تقدیم دادگاه نمود و آمازون را متهم به نقض علامت تجاری متعلق به این کمپانی نمود و عملکرد آمازون را مصداقی از رقابت ناعادلانه (Unfair Competition) دانست. بعدها اپل آمازون را به تبلیغات گمراه کننده (False Advertising) نیز متهم نمود و بخشی را در این خصوص به شکایت خود اضافه کرد که البته چندی پیش قاضی دادگاهی در کالیفرنیا طی حکمی حذف بخش "False Advertising" از درخواست اپل را خواستار شد و یک پیروزی نه چندان بزرگ برای آمازون رقم خورد.

اپل علامت های تجاری App Store و Appstore را در اروپا برای خود به ثبت رسانده، اما درخواست این کمپانی برای ثبت این علامت های تجاری در آمریکا هنوز در وضعیت معلق (Pending) قرار دارد.

لازم به ذکر است که کمپانی های مایکروسافت، اچ تی سی، نوکیا و سونی اریکسون (که اکنون متعلق به سونی است) در ماه می 2011 درخواستی را مبنی بر ابطال علامت های تجاری ثبت شده App Store و App Store در اروپا تقدیم مقامات قضایی اروپا نمودند و اظهار داشتند که واژه App در اینجا به معنای Application است و واژه ای عمومی محسوب می شود و نمی توان آن را همراه با واژه عمومی Store به صورت انحصاری مورد استفاده قرار داد و کمپانی های دیگر نیز باید حق استفاده از واژه های App Store و Appstore را برای فروشگاه های نرم افزاری داشته باشند.

منبع : Bloomberg


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا