بازگشت موفقیت آمیز گوگل مپس به آیفون

نمایش خبر

تاریخ : 1391/9/23
برچسب‌ها : گوگل Google ، نقشه های گوگل برای موبایل Google Maps for Mobile ، آی او اس iOS ، Apple iPhone 5 ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : پس از مدت ها انتظار، کاربران آیفون دوباره می توانند برنامه نقشه های گوگل (Google Maps) را از فروشگاه برنامه های اپل (App Store) دریافت و بر روی دستگاه خود نصب نمایند.

تقریباً سه ماه پیش اپل در اقدامی عجولانه برنامه نقشه های اپل (Apple Maps) را جایگزین برنامه نقشه های گوگل (Google Maps) نمود و نسخه 6 سیستم عامل آی او اس (iOS 6) را با حذف نقشه های گوگل روانه بازار کرد. اما این جایگزینی نه تنها برای کاربران آیفون 5، بلکه برای بسیاری از کاربران نسخه های پیشین آیفون که سیستم عامل دستگاه خود را به iOS 6 ارتقاء داده بودند مشکلاتی را به دنبال داشت و اپل شکایات زیادی را در این مورد دریافت نمود.

مشکل تا آنجا گسترش یافت که تیم کوک -- مدیر عامل اپل -- بابت مشکلات برنامه نقشه های اپل از کاربران این کمپانی رسماً عذرخواهی نمود () و استفاده از برنامه ها و سرویس ها رقبای اپل را به عنوان راه حلی موقت به کاربران توصیه نمود. بسیاری از کاربران نیز به استفاده از سرویس آنلاین نقشه های گوگل روی آوردند، اما اپلیکیشن نقشه های گوگل را برای استفاده بر روی آیفون خود در اختیار نداشتند.

اشکالات موجود در برنامه نقشه های اپل مشکلات حادی را نیز برای برخی کاربران پیش آورد تا جایی که چندی پیش پلیس استرالیا نسبت به استفاده از آن هشدار داد. این برنامه تعدادی از افرادی که به دنبال شهر Mildura در استرالیا بودند را به مکانی در 70 کیلومتری محل اصلی شهر و در دل پارکی ملی -- جایی که دسترسی به آب وجود نداشت و دمای هوا 46 درجه سانتی گراد بود -- هدایت کرده بود و اگر پلیس به کمک این افراد نمی شتافت خطر مرگ آنها را تهدید می کرد.

Apple Maps Mildura Australia

نقشه های اپل جای شهر Mildura را (که در مکان پونز بنفش قرار دارد) به اشتباه 70 کیلومتر دورتر در داخل پارک ملی (مکان پونز قرمز) نشان می داد

در روز 13 دسامبر 2012 (23 آذر 1391) با بازگشت برنامه گوگل مپس به App Store بالاخره کاربران آیفون به اپلیکیشن گوگل مپس دست یافتند. تنها چند ساعت پس از عرضه این برنامه، گوگل مپس توانست بیشترین دانلود نرم افزارهای رایگان را در App Store به خود اختصاص دهد.

Daniel Graph -- از مدیران ارشد گوگل که ریاست گوگل مپس برای موبایل را عهده دار است -- در این مورد برنامه گوگل مپس برای آیفون می گوید:

«مردم از سراسر دنیا خواهان گوگل مپس برای آیفون بوده اند. ما مفتخریم که از امروز گوگل مپس اینجاست و از طریق App Store اپل در سرتاسر دنیا توزیع می شود. این برنامه دوباره از پایه طراحی شده تا بتواند جامع بودن و دقت نقشه های گوگل را با واسط کاربری که یافتن آنچه شما به دنبالش هستید را سریع تر ساده تر می کند در هم آمیزد.»

Google Maps For iOS

 برنامه نقشه های گوگل که از نقشه های بُرداری (Vector Based) بهره می گیرد به سرعت بارگذرای شده و حرکت و چرخش نرم در محیط دو بعدی و سه بعدی را به سادگی امکان پذیر می سازد. مطابق انتظار امکان جستجوی محلی، راهنمایی صوتی پیچ به پیچ مسیر (Turn-by-Turn Navigation) برای خودرو، راهنمایی و مسیریابی برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، نمای خیابان (Street View)، نمایش اطلاعات ترافیکی، نقشه ماهواره ای و بسیاری از امکانات دیگر در برنامه گوگل مپس برای آیفون عرضه شده است.

گوگل با کمک گرفتن از بازخوردهای کاربران ده ها هزار آپدیت روزانه را بر روی نقشه های خود اعمال می کند تا دقت آنها را افزایش دهد. کاربران آیفون اگر مشکلی را بر روی نقشه پیدا کنند به سادگی می توانند با تکان دادن سریع گوشی خود مشکل را به گوگل گزارش دهند.

Google Maps For iOS

گوگل کیت توسعه نرم افزار مربوط به نقشه های گوگل (Google Maps SDK) را نیز برای سیستم عامل iOS عرضه نموده. با استفاده از این SDK برنامه نویسان می توانند هنگام توسعه برنامه های ویژه آی او اس از نقشه های گوگل بهره برند.

در حال حاضر برنامه گوگل مپس برای آیفون و آی پاد تاچ (نسل چهارم) عرضه شده و نیاز به نسخه 5.1 یا بالاتر سیستم عامل آی او اس دارد. این برنامه در بیش از 40 کشور و به 29 زبان عرضه شده است. هرچند امکان نصب نمودن این برنامه بر روی آی پد هم وجود دارد اما فعلاً برای چنین استفاده ای بهینه نشده و گوگل اولویت خود را بر روی نسخه آیفون قرار داده است. البته این کمپانی وعده داده که نسخه آی پد نقشه های گوگل نیز در راه است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا