معرفی آپدیت پریمیوم سوئیت برای سامسونگ گلکسی نوت 10.1

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/9/4
برچسب‌ها : به روز رسانی Update ، Samsung Galaxy Note 10.1 N8000 ، Samsung Galaxy Note 10.1 N8010 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : چند ماه پیش سامسونگ فهرستی از دستگاه هایی که آپدیت اندروید 4.1 -- ملقب به جلی بین -- را دریافت می دارند ارائه داد . اینک این کمپانی اعلام نموده که آپدیت اندروید 4.1 را به زودی برای تبلت گلکسی نوت 10.1 خود ارائه می دهد. این آپدیت همراه با تعدادی برنامه و قابلیت ویژه -- تحت عنوان پریمیوم سوئیت (Premium Suite) -- عرضه خواهد شد. بدین ترتیب علاوه بر ویژگی ها و امکانات اندروید 4.1، کاربران می توانند امکانات جدید دیگری را نیز بر روی دستگاه خود شاهد باشند.

در زیر به قابلیت های جدیدی که Premium Suite برای کاربران گلکسی نوت 10.1 به ارمغان می آورد نگاهی خواهیم داشت:

داشتن چند پنجره همزمان

شاید بزرگترین تغییری که بر روی گلکسی نوت 10.1 شاهد خواهیم بود اضافه شدن ویژگی Multi Window است که امکان داشتن همزمان چند برنامه را به صورت همزمان در پنجره های مختلف فراهم می آورد.

کاربر می تواند ابعاد این پنجره ها را تغییر داده و آنها را در صفحه جا به جا نماید. بدین ترتیب شاهد واسط کاربری که ترکیبی از قابلیت های واسط کاربر تبلت های متداول و واسط کاربر کامپیوترهای دسکتاپ را دارد، بر روی تبلت گلکسی نوت 10.1 خواهیم بود. البته محدودیت 16 پنجره همزمان برای کار وجود خواهد داشت که به نظر می رسد فراتر از نیاز اکثر قریب به اتفاق کاربران باشد.

Samsung Galaxy Note 10.1 Premium Suite

مد کاری دیگری نیز تحت عنوان Dual View نیز وجود دارد که امکان نمایش دو برنامه را در کنار هم به صورت افقی یا عمودی فراهم می آورد. در این مد با جابجا نمودن مرز میان دو برنامه می توان یکی را بزرگ و دیگری را کوچک نمود.

Air View

سامسونگ نخستین بار با معرفی گلکسی نوت 2 ویژگی Air View را معرفی نمود -- که البته تا حدی مشابه قابلیت Floating Touch عرضه شده توسط سونی بود. با استفاده از ویژگی Air View کاربر قادر خواهد بود تا با قرار دادن S Pen (قلم مخصوص دستگاه) در بالای ایمیل ها، تصاویر، ویدیوها، S Note و S Planner پیش نمایشی از آنها و محتوایشان را بدون نیاز به باز نمودنشان مشاهده کند.

Samsung Galaxy Note 10.1 Premium Suite

دستور سریع (Quick Command)

با استفاده از S Pen کاربر می تواند از طریق نوشتن، دستور اجرای برنامه ها و سرویس های متداول را صادر نماید. مثلاً در زیر با نوشتن jane@ دستور خلق ایمیل برای jane صادر شده است.

Samsung Galaxy Note 10.1 Premium Suite

برش تصویری توسط S Pen

با فشردن کلید قرار گرفته بر روی S Pen کاربر می تواند با ترسیم یک ناحیه بر روی صفحه نمایش، این ناحیه را در قالب یک تصویر انتخاب کرده و برش دهد. پس از آن انجام عملیات گوناگونی منجمله انتقال تصویر برش داده شده به S Note و یا ارسال آن توسط ایمیل وجود خواهد داشت.

Samsung Galaxy Note 10.1 Premium Suite

بهبود امکانات دستنویسی

امکان ارسال یادداشت های دست نویس نوشته شده توسط S Pen به S Planner و یا ارسال آنها توسط ایمیل برای شما وجود خواهد داشت.

Samsung Galaxy Note 10.1 Premium Suite

بهبود S Note

جلوه های تصویری و قالب های جدیدی برای S Note فراهم شده است. با استفاده از افکت Sketch می توانید جلوه های تصویری خاصی را به تصاویر منتقل شده به S Note بدهید و و با استفاده از Color Picker رنگ دلخواه خود را از روی تصاویر انتخاب نمائید.

Samsung Galaxy Note 10.1 Premium Suite

Photo Note

Photo Note این امکان را برای شما فراهم می آورد که با استفاده از S Pen در پشت عکس هایتان یادداشتی بنویسید -- درست شبیه به آنچه برای عکس های چاپیتان می کنید.

Samsung Galaxy Note 10.1 Premium Suite

برنامه Paper Artist

با استفاده از این برنامه می توانید جلوه های هنری گوناگونی را بر روی عکس هایتان اعمال کنید. S Pen نیز به کمک شما خواهد آمد تا از آن در ترسیمات و رنگ آمیزی عکس هایتان در کنار اعمال افکت ها استفاده کنید.

Samsung Galaxy Note 10.1 Premium Suite

- - - - - - - - - - - - - - - -

با توجه به امکانات یاد شده و نیز ویژگی ها و امکانات جلی بین، به نظر می رسد که کاربران گلکسی نوت 10.1 استقبال زیادی از این به روز رسانی به عمل آورند و سامسونگ بتواند بیش از پیش رضایت این کاربران را فراهم آورد.

منبع : سامسونگ