30 ژانویه (11 بهمن) تاریخ رونمایی از اسمارت فون های بلک بری 10 خواهد بود

نمایش خبر

تاریخ : 1391/8/23
برچسب‌ها : ریسرچ این موشن Research In Motion (RIM) ، بلک بری BlackBerry

واحد خبر mobile.ir : شرکت کانادایی "ریسرچ این موشن" (Research In Motion) -- تولیدکننده تلفن های بلک بری -- در روز 12 نوامبر (22 آبان) اعلام کرد که از اسمارت فون های پرهیاهوی بلک بری 10 در 30 ژانویه 2013 (11 بهمن 1391) رونمایی خواهد کرد.

بلک بری که روزگاری نه چندان دور در صنعت تلفن های هوشمند پیشگام بود، حالا برای زنده ماندن و ادامه فعالیت در این بازار، چشم امید خود را به سری جدید اسمارت فون های خود که به سیستم عامل بلک بری 10 مجهز هستند، دوخته است. ریسرچ این موشن که به اختصار "RIM" خوانده می شود، بخاطر آمدن تلفن های هوشمند و قوی از کمپانی هایی نظیر سامسونگ و اپل در دو سال اخیر با چالش های بزرگی روبه رو شده و احتمال حذف آن از بازار روز به روز افزایش می یابد.

RIM در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که تلفن بلک بری 10 که رونمایی از آن دوبار با تاخیر مواجه شده، همزمان در چندین کشور عرضه خواهد شد. قرار است در برنامه 30 ژانویه از دو اسمارت فون بلک بری رونمایی شود.
خانم "جنیفر فریتش" تحلیل گر Wells Fargo می گوید: «در زمانی که آیفون 5 معرفی شده و ویندوز 8 هم با هزینه های کلان بازاریابی رونمایی شده، RIM شرایط سختی برای مبارزه دارد. البته ما اقدام شرکت RIM مبنی بر مشخص کردن تاریخ رونمایی از بلک بری 10 را مثبت ارزیابی می کنیم.»

RIM اعلام کرد که در ابتدا اسمارت فون هایی را عرضه خواهد کرد که صفحه نمایش لمسی دارند. تلفن هایی که صفحه کلید QWERTY دارند چند هفته بعد از آن عرضه خواهند شد. بعدها (طی سال 2013) هم قرار است ورژن هایی از هر دو این تلفن ها عرضه شوند که ویژگی های ضعیف تر و پایین تری نسبت به اولی ها خواهند داشت.

این شرکت در مورد زمان عرضه تلفن ها چیزی نگفت اما تاریخ عرضه در رویداد خبری رونمایی از تلفن های جدید بلک بری عنوان خواهد شد.

منبع : Reuters


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا