رونمایی از محصولات مبتنی بر ویندوز 8 ایسوس در ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1391/8/23
برچسب‌ها : ایران Iran ، ویندوز 8 Windows 8 ، ویندوز آر تی Windows RT ، Asus VivoTab RT TF600T ، ایسوس Asus

واحد خبر mobile.ir : دفتر ایسوس در ایران دوشنبه 22 آبان 1391 (12 نوامبر 2012) با دعوت از اصحاب رسانه های فناوری کشور و برخی دست اندرکاران بازار، از محصولات مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 8 و ویندوز RT ایسوس در ایران رونمایی نمود و اعلام نمود که برخی از این محصولات از هفته آینده تدریجاً به بازار کشور راه خواهند یافت. این محصولات در ایران با صفحه کلید فارسی عرضه خواهند شد.

به نظر می رسد ایسوس حرکت حساب شده ای را برای بازار ایران انجام داده، چرا که محصولات ویندوز 8 این کمپانی زودتر از سایر رقبا به صورت گسترده در بازار ایران عرضه خواهد شد و بدین ترتیب ایسوس می تواند سهم مناسبی را از بازار تبلت ها و نوت بوک های ویندوز 8 در ایران به دست آورد. لازم به ذکر است که پیش از این نیز این کمپانی پدفون ایسوس و تبلت نکسوس 7 را که محصولاتی مبتنی بر سیستم عامل اندروید گوگل هستند به بازار ایران معرفی نموده بود ().

Asus Iran Event - Nov. 2012

استراتژی جدید ایسوس که از آن با عنوان Customer Happiness 2 نام می برند، برآورده نمودن نیاز های مشتریان با به کار گیری فناوری های ابری، تعامل لمسی و کیفیت صوتی مناسب در قالب عرضه محصولاتی زیبا است.

Asus Iran Event - Nov. 2012

در ادامه مروری خواهیم داشت بر محصولاتی که در کنفرانس خبری ایسوس در ایران معرفی شدند:

نوت بوک / تبلت تایچی (TAICHI)

این دستگاه هایبرید مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 را می توان تلفیقی از یک نوت بوک و یک تبلت دانست. TAICHI در اصل نوت بوکی است که در پشتش یک صفحه نمایش اضافه دارد، به گونه ای که وقتی نوت بوک را می بندیم می توان از آن به عنوان یک تبلت استفاده کرد. هر دو صفحه نمایش TAICHI قطری 11.6 اینچی داشته و از رزولوشن 1920 x 1080 بهره می برند. صفحه نمایش پشتی (تبلت) امکان تاچ 10 انگشتی را برای کاربر فراهم می آورد. این صفحات نمایش به صورت مستقل از یکدیگر و همزمان می توانند کار کنند و بدین ترتیب امکان استفاده همزمان دو نفر از این دستگاه وجود خواهد داشت. وزن TAICHI برابر 1.25 کیلوگرم است که شاید استفاده از آن به عنوان تبلت را قدری دشوار سازد.

Asus Taichi

از دیگر ویژگی های تایچی می توان به عرضه آن با دو نوع پردازنده Intel Core i7 و Intel Core i5 و دارا بودن حافظه 4 گیگابایتی به همراه فضای ذخیره سازی 128 / 256 گیگابایتی اشاره نمود.

Asus Taichi

اولترابوک های VivoBook

ایسوس رنج گستره ده ای ازاولترابوک ها را با نام VivoBook به بازار عرضه می کند که از پیکربندی های متفاوت صفحه نمایش، حافظه و ... و قیمت های مختلفی برخوردارند. این دستگاه ها نیز به ویندوز 8 مجهزند و از انواع پردازنده های اینتل منجمله Core i5 ، Core i7 و Core i3 و نیز ULV Pentium بهره خواهند برد.

Ausu VivoBook

نوت بوک / تبلت ترانسفورمر بوک (Transformer Book)

ترانسفورمر بوک که ایسوس آنرا نخستین نوت بوک قابل جدا شدن (Detachable Notebook) می داند نیز همانند نوت بوک / تبلت تایچی قرار است که نقش یک دستگاه هایبرید را ایفا نماید. البته نحوه کار ترانسفورمر بوک با تایچی متفاوت است و به جای داشتن دو صفحه نمایش، از یک صفحه نمایش چند لمسی 13.3 اینچی با رزولوشن 1920 x 1080 که می تواند از صفحه کلید دستگاه جدا شود و نقش تبلت را ایفا کند بهره می برد.

ترانسفورمر بوک با دو پیکر بندی پردازنده متفاوت Intel Core i7 و Intel Core i5 به بازار عرضه می شود. دارا بودن 4 گیگابایت حافظه همراه با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و هارد 500 گیگابایتی (در داخل Dock) از دیگر ویژگی های این دستگاه است.

ترانسفورمر بوک قیمتی بیشتر از تبلت های Vivo خواهد داشت و حدود دی ماه -- مدتی پس از ورود تبلت های Vivo -- به بازار وارد می شود.

Asus Transformer Book

تبلت های VivoTab RT ،VivoTab و VivoTab Smart

ایسوس سه مدل تبلت VivoTab را روانه بازار کرده است که می توان گفت به نوعی رقیب تبلت های سرفیس مایکروسافت خواهند بود. این تبلت ها با امکان متصل شدن به داک صفحه کلید می توانند نقش یک نوت بوک را نیز ایفا نمایند و به زودی شاهد حضور آنها در بازار ایران خواهیم بود.

تبلت VivoTab به سیستم عامل ویندوز 8 مجهز است و از پردازنده دو هسته ای 1.8 گیگاهرتزی Intel Atom Z2760 بهره می برد. دارا بودن صفحه نمایش 11.6 اینچی با رزولوشن 1366 x 768 پیکسل، مجهز بودن به قلم (Stylus) برای ترسیمات و تعامل دقیق با دستگاه، طول عمر باطری 10.5 ساعته (که با داک موبایل به 19 ساعت خواهد رسید)، مجهز بودن به 2 گیگابایت RAM و فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی در کنار امکان بهره گیری از فضای ذخیره سازی تحت وب Asus WebStorage به میزان 32 گیگابایت (به مدت سه سال) از ویژگی های مهم این تبلت است.

تبلت VivoTab RT از ویندوز RT بهره می برد و به پردازنده چهار هسته ای NVIDIA Tegra 3 مجهز است. دارا بودن صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن 1366 x 768 پیکسل، 2 گیگابایت RAM و امکان بهره برداری از 64 گیگابایت فضای تحت وب Asus WebStorage (به مدت سه سال) و مجهز بودن به چهار اسپیکر با فناوری SonicMaster ایسوس از ویژگی های این تبلت است.

تبلت VivoTab Smart هم شباهت زیادی به دو تبلت دیگر هم خانواده خود دارد. این تبلت همانند تبلت VivoTab به سیستم عامل ویندوز 8 و پردازنده دو هسته ای 1.8 گیگاهرتزی Intel Atom Z2760 مجهز است اما صفحه نمایش آن ابعادی مشابه تبلت VivoTab RT -- یعنی 10.1 اینچ با رزولوشن 1366 x 768 پیکسل -- دارد. مجهز بودن به 2 گیگابایت RAM و فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی به همراه امکان استفاده از 32 گیگابایت فضای ی تحت وب Asus WebStorage (به مدت سه سال) از ویژگی های این تبلت به شمار می آید.

Asus VivoTab Series

اولترا بوک ZENBOOK Touch

ایسوس اولترابوک ZENBOOK Touch را دستگاهی معرفی می کند که تلفیقی از قدرت و زیبایی را در کنار هم فراهم آورده است. ZENBOOK Touch با مجهز بودن به پردازنده های Intel Core i7 و Intel Core i5 از کارآیی بالایی برخوردار خواهد بود و داشتن بدنه ای باریک ظرافت خاصی به آن داده است. این دستگاه به صفحه نمایش لمسی 13.3 اینچی با رزولوشن 1920 x 1080 پیکسل مجهز است و می تواند به خوبی از ویژگی های لمسی ویندوز 8 بهره برد.

داشتن 4 گیگابایت حافظه و فضای ذخیره سازی 128 / 256 گیگابایتی و طول عمر باطری 7 ساعته از ویژگی های اولترابوک جدید ایسوس است.

Asus ZENBOOK Touch



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا