سود سه ماهه سوم اچ تی سی 79 درصد کاهش یافت

نمایش خبر

تاریخ : 1391/7/18
برچسب‌ها : گزارش مالی Financial Report ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : کمپانی تایوانی اچ تی سی -- یکی از بزرگترین تولید کنندگان اسمارت فون در دنیا -- اعلام کرد که پیش بینی هایش برای سه ماهه سوم سال 2012 اشتباه از آب درآمده و سود خالص آن 79 درصد کاهش یافته است. این مسئله به خاطر عدم موفقیت تلفن های اچ تی سی در مبارزه با تلفن های اپل و گلکسی های سامسونگ اتفاق افتاده است.

اچ تی سی از نیمه دوم سال 2011 به بعد با مشکل کاهش سود خالص خود دست به گریبان بوده است. اما در این سه ماهه اخیر به کمترین سود خود در این یک سال دست پیدا کرده است.

طبق آماری که روز گذشته (دوشنبه) توسط تایوانی ها اعلام شد، سودخالص سه ماهه اخیر این کمپانی برابر با 3.9 میلیارد دلار تایوانی (معادل 133.17 میلیون دلار آمریکا) بوده است. جالب است بدانید که سال گذشته در همین تاریخ، اچ تی سی سود خالصی معادل 18.68 میلیارد دلار تایوانی کسب کرده و در سه ماهه دوم سال 2012 سود خالصی برابر با 7.4 میلیارد دلار تایوانی داشته است.

در مقایسه با اچ تی سی، سامسونگ الکترونیکس در جمعه ای که گذشت سود سه ماهه سوم خود را 7.3 میلیارد دلار اعلام کرد که نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است که این افزایش سود به خاطر موفقیت سری تلفن های گلکسی و تلویزیون های سطح بالای این کمپانی بوده است.

HTC

"دنیس چان" تحلیلگر "یوآنتا سکیوریتیز" در تایپه می گوید: «من پیش بینی می کردم که حاشیه سود اچ تی سی نسبت به سه ماهه دوم، دو درجه کاهش یابد. این بخاطر تغییر در ساختار محصولاتش بوده است. اچ تی سی قیمت ها را کاهش داده و اسمارت فون هایی که کمتر از تکنولوژی های روز بهره مند هستند (Low-End) را بهتر می فروشد.» او در ادامه گفت: «مدل های اخیری که از این کمپانی عرضه شده نمی توانند نتیجه بازی را به نفع اچ تی سی تغییر دهند، این گوشی ها فقط توان حفظ سهم بازار را برای تایوانی ها دارند.»

در هفته های گذشته اچ تی سی برای اینکه بتواند سه ماهه چهارم را با سهم بیشتری از بازار پشت سر بگذارد، از مدل های HTC J در ژاپن رونمایی کرد. همچنین اچ تی سی برای تثبیت این روند شروع به عرضه HTC One X+ ارتقا یافته اسمارت فون موفق HTC One X کرده است.

البته ماه گذشته اچ تی سی برای این که از بازار ویندوزفونی ها هم عقب نماند، از دو تلفن با نام های HTC 8X و HTC 8S هم رونمایی کرد. این تلفن ها اولین اسمارت فون های اچ تی سی با سیستم عامل ویندوزفون 8 به شمار می روند.

در آمد کل سه ماهه سوم 2012 اچ تی سی، 70.2 میلیارد دلار تایوانی بوده است.

(در زمان نگارش این مطلب 1 دلار آمریکا = 29.2860 دلار تایوانی)

منبع : Reuters


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا