هدیه یاهو به کارمندانش: یک سوپر اسمارت فون از میان 5 گزینه

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/6/27
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، Samsung I9300 Galaxy S III ، Apple iPhone 5 ، HTC One X ، Nokia Lumia 920 ، نوکیا Nokia ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : ظاهراً سال جاری غول های فناوری نسبت به هدایای کارمندانشان دست و دل باز تر شده اند و بعد از اینکه هفته گذشته خبر تصمیم مایکروسافت مبنی بر اهدای یک تبلت، یک اسمارت فون و یک نوت بوک/پی سی به کارمندان این شرکت در اینترنت منتشر شد، حالا نوبت به یاهو رسیده تا با دادن امکان انتخاب یک سوپر اسمارت فون، کارمندان خود را خوشحال کند.

این تصمیم جنجالی، توسط مدیر عامل جدید این غول جستجو یعنی خانم Marissa Mayer* و در راستای ایجاد تغییرات بنیادین در این شرکت اتخاذ شده است. Mayer در طی یک ایمیل، به 12,000 کارمند خود که شامل کارمندان تمام وقت و پاره وقت ساکن آمریکا می شود، وعده یکی از بهترین اسمارت فون های بازار به انتخاب خودشان را داده است.

پروژه جدید یاهو که "Yahoo! Smart Phones, Smart Fun" نام دارد، حدود 2 میلیون دلار خرج برای این کمپانی به همراه خواهد داشت، اما با توجه به مزایای استفاده از اسمارت فون، این یک حرکت کاملاً منطقی به نظر می رسد. Mayer نیز در خصوص این حرکت جدید چنین اظهار نظر کرد: «در بهترین حالت، ما می خواهیم کارمندانمان از گوشی های مشابه کاربران استفاده کنند، در این صورت ما می توانیم مانند اکثر آنها فکر و کار کنیم.»

شرکت یاهو در گذشته به کارمندان خود اسمارت فون های سری بلک بری را پیشنهاد می کرده، چرا که این پلتفرم برای کارهای بیزنسی مناسب ترین گزینه بوده. اما با عقب ماندن شرکت RIM از قافله اسمارت فون ها، شرکت یاهو چند هفته گذشته خبر از برنامه ای برای کنار گذاشتن بلک بری داد.

BlackBerry Devices

برخی از اسمارت فون های بلک بری

در عوض لیستی که یاهو به عنوان اسمارت فون های قابل انتخاب به کارمندان خود داده، گزینه های بسیار جذاب تری را شامل می شود. وجود اسمارت فون های بسیار محبوبی چون آیفون 5، گلکسی اس 3 و اسمارت فون لومیا 920 که به زودی عرضه می شود، انتخاب را برای کارمندان بسیار سخت خواهد کرد؛ البته یاهو دو اسمارت فون قدرتمند دیگر از شرکت اچ تی سی را نیز قرار داده تا برای کسانی که در سیستم عامل اندروید، گلکسی اس 3 را نمی پسندند، گزینه دوم و سومی نیز وجود داشته باشد.

Yahoo

لیست اسمارت فون های قابل انتخاب برای کارمندان یاهو:

این تصمیم که بیشتر از همه شرکت RIM را عصبانی خواهد کرد، می تواند برای کارمندان شرکتی چون یاهو بسیار مفید و مثمر فایده باشد. البته این به شرطی است که کارمندان این شرکت غرق بازی های بسیار جذاب این اسمارت فون ها و یا امکانات خارق‌العاده آنها در مقایسه با بلک بری های قدیمی و نه چندان کارآمد خود نشوند.

----------------

Marissa Mayer

نام: ماریسا مایر

متولد: 30 می 1973

خانواده: دارای همسر و در انتظار فرزند در تاریخ 7 اکتبر

درآمد: 117 میلیون دلار در 5 سال

تحصیلات: فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد در رشته علوم کامپیوتر و Symbolic Systems

شغل: مدیرعامل کنونی شرکت یاهو. مایر همچنین در گذشته به عنوان یکی از مدیران بلند پایه و سخنگوی شرکت گوگل ایفای نقش کرده است.

افتخارات: مایر به ترتیب در سال های 2008، 2009، 2010 و 2011 به عنوان یکی از 50 زن قدرتمند آمریکا در مجله Fortune و جوان ترین زن این لیست انتخاب شده است. مایر عنوان زن سال 2009 را نیز از مجله Glamour در کارنامه افتخارات خود دارد.

نقش مایر در گوگل: بسیاری معتقدند گوگل بدون حضور مایر به این نقطه نمی رسید. مایر که به تغییر صفحه اصلی موتور جستجو گوگل معروف است، در بخش های مکان یابی، تصاویر، اخبار، تجربه کاربری و ... نیز تلاش های بسزایی کرده است. به همین دلیل نیز پیش بینی می شود تحت هدایت این مدیر توانمند، یاهو از رکود کنونی خارج شود.

منبع : Slash Gear