LG Optimus G - اولین تلاش جدی ال جی برای ورود به دنیای سوپر اسمارت فون ها

نمایش خبر

تاریخ : 1391/6/7
برچسب‌ها : اندروید Android ، گوشی هوشمند Smartphone ، LG Optimus G E975 ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : مدت زمان نسبتاً طولانی است که شرکت ال‌جی از خط مقدم رقابت اسمارت فون های اندرویدی عقب مانده و تلاش های این شرکت برای کاهش فاصله خود با شرکت هایی چون سامسونگ، اچ تی سی و حتی موتورولا نیز چندان موفقیت آمیز نبوده است. این وضعیت بخصوص در سال 2012 باعث شده برخی از شرکت های چینی با استفاده از خلأ نوکیا، رشد بسیار سریع بازار چین و تمرکز بیشتر دیگر شرکت ها از جمله سامسونگ به اسمارت فون های گران قیمت، بخش قابل توجهی از بازار اسمارت فون های ارزان قیمت اندرویدی را در دست گرفته و با سبقت گرفتن از ال‌جی، خود را در جمع بازیگران اصلی بازار اسمارت فون ها قرار دهند.

اما این شرکت کره ای از سال گذشته استراتژی تمرکز بیشتر بر روی اسمارت فون را در پیش گرفت که شاید بتوان نتایج آن را هم اکنون و در اسمارت فون LG Optimus G این شرکت جستجو کرد. این اسمارت فون قطعاً یکی از پیشرفته ترین اسمارت فون های تولید شده در جهان و البته از آن مهمتر، جدی ترین تلاش ال‌جی برای تبدیل شدن به نامی قدرتمند در جهان اسمارت فون هاست. طراحی زیبا، سخت افزار بسیار قدرتمند و نرم افزارهای کاربردی سه عنصری است که LG Optimus G را تبدیل به یکی از جذاب ترین گزینه ها در بازار اسمارت فون های اندرویدی می کند.

LG Optimus G

طراحی:

از نظر طراحی ال‌جی واقعاً سنگ تمام گذاشته و با استفاده از شیشه بسیار با کیفیت در پشت این اسمارت فون، LG Optimus G را تبدیل به یکی از زیبا ترین اسمارت فون ها کرده که حسی متفاوت را نسبت به رقبای پلاستیکی بازار به کاربر القا می کند. همچنین این اسمارت فون از ابعاد بسیار فشرده 131.9*68.9*8.45 میلی متر  برخوردار بوده که با پشت سر گذاشتن رقیب اصلی یعنی Samsung Galaxy S III با ابعاد 136.6*70.6*8.6 میلی متر، تبدیل به باریک ترین اسمارت فون فوق پیشرفته در بازار شده است.

صفحه نمایش:

اما گذشته از طراحی، به سخت افزار بسیار قدرتمند LG Optimus G می رسیم که قطعاً یکی از بزرگترین نقاط قوت این اسمارت فون محسوب می شود. ال‌جی بالاخره تصمیم گرفت صفحات نمایش IPS LCD معمولی راکنار گذاشته و از فناوری +True HD IPS در تولید نمایشگرهای جدید خود بهره ببرد. این فناوری جدید که در صفحه نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 1280*768 پیکسلی اسمارت فون جدید ال‌جی استفاده شده، باعث شده قطر این نمایشگر 30 درصد کاهش یافته، حاشیه بسیار کمتری در اطراف اسمارت فون استفاده شود و زمانی که اسمارت فون خاموش است، تفاوت رنگی میان نمایشگر و حاشیه اطراف دیده نشود که به زیبایی آن بسیار کمک می کند.

البته جدای از موارد ذکر شده، نمایشگر دارای واحد روشنایی بسیار عالی 470 nits بوده در حالی که مصرف انرژی افزایش نیافته است. شفافیت نمایشگر نیز بهبود داشته به طوری که ال‌جی معتقد است این نمایشگر از صفحات AMOLED سامسونگ نیز بهتر است.

پردازنده و حافظه:

قطعاً یکی از نقاط درخشان LG Optimus G، پردازنده Snapdragon APQ8064 آن است که اکنون با داشتن 4 هسته Krait و واحد پردازش گرافیکی Adreno 320، این اسمارت فون را با فاصله نسبتاً زیادی بالاتر از رقبای خود قرار می دهد. این پردازنده 40 درصد از نسل پیشین خود قوی تر بوده و با داشتن واحد گرافیکی بسیار قدرتمند، حتی آی پد نسل سوم که تا کنون مجهز به قوی ترین واحد گرافیکی بوده را نیز پشت سر گذاشته است. همچنین لازم به ذکر است که LG Optimus G دارای 2 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 گیگابایتی است.

LG Optimus G

دوربین:

دوربین اسمارت فون های پیشین شرکت ال‌جی در بین رقبا از کیفیت پایینی برخوردار بوده اند، اما اکنون ال‌جی با استفاده از یک سنسور 13 مگاپیکسلی می خواهد ثابت کند که می تواند در بخش عملکرد دوربین نیز بهترین باشد. البته سنسور این اسمارت فون تنها یکی از بخش هایی است که بهبود داشته، چرا که پیش بینی می شود در LG Optimus G از فناوری های Exmor RS یا OmniVision استفاده شود. در هر یک از این حالات می توان امیدوار بود که LG Optimus G به سادگی تمام رقبا را پشت سر گذاشته و عملکرد یک Camera Phone واقعی را به نمایش بگذارد.

باتری:

معمولاً تولید کنندگان توضیح چندانی در مورد باتری استفاده شده در اسمارت فون های خود، نمی دهند. اما ال‌جی در این بخش نیز دستاورد هایی داشته که بررسی آن خالی از لطف نیست. این اسمارت فون جدید یک باتری بسیار قدرتمند 2100 mAh را در خود جای داده که هم اندازه ظرفیت باتری Samsung Galaxy S III است. اما نکته قابل توجه در مورد این باتری چرخه شارژ 800 مرتبه ای آن است که در برابر چرخه شارژ 500 مرتبه ای دیگر اسمارت فون های بازار، حدود 50 درصد عمر مفید بیشتری دارد.

LG

نرم افزار:

LG Optimus G نسخه 4.0.4 سیستم عامل اندروید با نام بستنی ساندویچی را اجرا می کند و هنوز در مورد بروز رسانی به اندروید 4.1 ملقب به جلی بین اطلاعاتی منتشر نشده است. اما در کنار این سیستم عامل، ال‌جی اقدام به نصب برنامه های کاربردی جانبی کرده که می تواند به نقطه تمایز این اسمارت فون تبدیل شود.

از جمله این نرم افزار ها و قابلیت های جدید می توان به امکان زوم روی ویدیو در حال پخش، Dual Screen Dual Play که امکان نمایش محتویات متفاوت بر روی مانیتور و نمایشگر اسمارت فون را می دهد، عکس برداری در هنگام شنیدن دستور صوتی مخصوص و امکان ترسیم، خلق و ویرایش نوت یا Screen Capture های گرفته شده به همراه امکان به اشتراک گذاری آسان آنها را می توان نام برد.

نتیجه گیری:

همانطور که در بالا اشاره شد، ال‌جی بالاخره توانست با معرفی این اسمارت فون خود را به عنوان یک تولید کننده موفق نشان دهد. LG Optimus G تمام آنچه که یک اسمارت فون برای موفقیت نیاز دارد را در خود جای داده که از مهمترین آنها می توان به نمایشگر با کیفیت، پردازنده بسیار قدرتمند، دوربین عالی و کیفیت ساخت بالا به همراه طراحی بسیار فشرده اشاره کرد. البته نباید فراموش کرد که شرکت های Samsung و HTC نیز قطعاً درمحصولات آتی خود از فناوری های پیشرفته تری نسبت به استاندارد کنونی بازار بهره می برند، اما LG Optimus G نیز با داشتن سخت افزاری فراتر از زمان خود، به این سادگی ها تسلیم رقبا نخواهد شد.

LG Optimus G از ماه آینده در کره و ژاپن عرضه می شود و هنوز در مورد عرضه جهانی آن اطلاعاتی در دسترس نیست.


به روزرسانی - قیمت ال جی اپتیموس جی ای 975 در بازار ایران

گوشی ال جی Optimus G E975 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی ال جی Optimus G E975 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا