سهم سیستم عامل های مختلف از بازار تبلت ها در سه ماهه دوم سال 2012

نمایش خبر

تاریخ : 1391/5/6
برچسب‌ها : اندروید Android ، تبلت Tablet ، آمار Statistics ، Apple iPad 3 Wi-Fi ، Apple iPad 3 Wi-Fi + 4G ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : تبلت آی پد شرکت اپل از زمان عرضه تا کنون توانسته سهم قابل توجهی از بازار تبلت ها را از آن خود کرده و محبوبیت بالایی کسب کند. تبلت های اندرویدی نیز با وجود اینکه چند ماهی بعد از عرضه اولین آی پد پا به عرصه رقابت در بازار تبلت ها نهادند، اما تا به امروز نتوانسته اند سهمی چشمگیر از این بازار را کسب کرده و همیشه مغلوب آی پد و شرکت اپل بوده اند. با نزدیک شدن به زمان عرضه تبلت های مبتنی بر ویندوز 8 نیز احتمالاً سهم کمتری از بازار تبلت ها برای سیستم عامل اندروید باقی می ماند، هرچند تبلت آی پد نیز در این میان سهم بالای خود را با این تبلت ها تقسیم خواهد کرد.

در خصوص سهم بازار تبلت ها، مرکز معتبر تحقیقاتی Strategy Analytics در آخرین گزارش خود که در تاریخ 25 جولای (4 مرداد) منتشر شده است، به افزایش تعداد فروش تبلت و سهم تبلت آی پد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته اشاره دارد. طبق این بررسی، تعداد تبلت های به فروش رفته در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با 67 درصد افزایش از میزان 14.9 میلیون عدد به 24.9 میلیون عدد رسیده است که گواهی بر افزایش محبوبیت تبلت ها در رقابت با پی سی ها و نوت بوک هاست.

The New iPad

تبلت آی پد نسل سوم شرکت اپل

در این مدت زمان اپل توانست با فروش 17 میلیونی تبلت آی پد، سهم خود از بازار تبلت ها را از 62 درصد در سال گذشته، به رقم 68 درصد برساند که این میزان بالاترین سهم تبلت آی پد شرکت اپل در دو سال گذشته محسوب می شود. در همین مدت زمان تبلت های اندرویدی بدون افزایش سهم، تنها توانستند سهم 29 درصدی خود از سال گذشته تا کنون را حفظ کنند. البته همانطور که در "بررسی استراتژی گوگل در تولید تبلت نکسوس 7" گفته شد، تبلت نکسوس 7 شرکت گوگل می تواند آغازی برای افزایش سهم تبلت های اندرویدی در آینده باشد.

Market Share

تبلت های دیگر برند ها نیز در این مدت، با کاهش چشمگیر سهم بازار رو برو بوده اند که از جمله آنها می توان به تبلت های PlayBook شرکت BlackBerry و TouchPad شرکت HP اشاره کرد. تبلت های مبتنی بر ویندوز 7 یا نسخه های پیشین ویندوز نیز همچنان در رکود به سر برده، هرچند با ورود تبلت های مبتنی بر ویندوز 8 به دلیل قیمت رقابتی تر، کیفیت سخت افزار بالاتر و سیستم عامل بهینه تر نسبت به تبلت های ویندوزی گذشته، پیش بینی می شود سهم بازار این سری از تبلت ها به میزان چشمگیری افزایش یافته و این محصولات به رقیب سر سختی برای تبلت آی پد شرکت اپل بدل شوند.
 

منبع : Strategy Analytics


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا