حکم قاضی دادگاه انگلستان: اپل باید در وب سایت خود و در نشریات اعلام کند که سامسونگ از روی آی پد کپی کاری نکرده است

نمایش خبر

تاریخ : 1391/4/29
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : در ادامه رسیدگی به پرونده قضایی اختلاف میان اپل و سامسونگ بر سر ادعای اپل مبنی بر اینکه سامسونگ در ساخت تبلت های گلکسی تب خود از طراحی های اپل اقتباس نموده است، قاضی دادگاه مسئول این پرونده در انگلستان حکمی عجیب را صادر نمود.

بر اساس این حکم اپل موظف شده است که در وب سایت خود در انگلستان و نیز در برخی نشریات کثیر الانتشار این کشور آگهی هایی با این مضمون که کمپانی سامسونگ طراحی های اپل را کپی ننموده است درج نماید. بر اساس حکم یاد شده اپل آگهی مذکور را باید به مدت 6 ماه درصفحه نخست سایت انگلستان خود درج نموده و آگهی های مشابهی نیز باید توسط اپل در نشریاتی نظیر دیلی میل، فایننشیال تایمز، مجله موبایل گاردین و نشریه T3 منتشر گردد.

این حکم در پی حکم پیشین دادگاه عالی لندن (حکم 9 جولای) مبنی بر تبرئه سامسونگ از اتهام نقض حق طراحی های اپل صادر شده است.

هدف از این آگهی ها بازگرداندن وجهه تبلت های گلکسی تب سامسونگ در انگلستان و زدودن باور ایجاد شده در اذهان انگلیسی تبارها در ارتباط با کپی شدن طراحی های اپل توسط سامسونگ است.

iPad 2 Wi-Fi 3G vs. Galaxy Tab 10.1

تبلت آی پد 2 اپل (سمت راست) در مقابل تبلت اندرویدی Galaxy Tab 10.1 سامسونگ (سمت چپ) - اپل مدعیست سامسونگ از طراحی های محصولات اپل بطور غیر قانونی تقلید نموده است

در پی این حکم ارزش سهام سامسونگ در بازار بورس کره جنوبی 3.5 درصد افزایش یافت و اپل نیز با کاهش 0.1 درصدی ارزش سهام خود در بورس نیویورک مواجه گردید.

البته یکی از وکلای اپل عنوان نموده که این کمپانی نسبت به حکم پیشین (حکم دادگاه 9 جولای) درخواست تجدید نظر می نماید، چرا که قاضی به اپل اجازه داده که دعوی یاد شده را به دادگاه استیناف ارجاع دهد.

کمپانی سامسونگ نیز که از چنین حکمی بسیار خرسند است و بزرگترین رقیبش اینک مجبور به تبلیغ غیر مستقیم این کمپانی گردیده، در بیانیه ای چنین عنوان نمود: «اگر اپل به ادعاهای قانونی خود مبنی بر [مالکیت]چنینطراحی های عمومی ای ادامه دهد، به نوآوری در صنعت آسیب وارد شده و انتخاب مشتریان به ناحق محدود می گردد.»

منبع : Bloomberg


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا