مدیر برنامه های می گو نوکیا این کمپانی را ترک می کند

نمایش خبر

تاریخ : 1391/4/16
برچسب‌ها : می گو MeeGo ، Nokia N9 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : مدیر برنامه های MeeGo نوکیا  -- Sotiris Makrygiannis -- در پستی که چند روز قبل در صفحه توئیتر خود ارسال نمود اعلام داشت که پس از 12 سال کمپانی نوکیا را ترک خواهد گفت.

آقای Makrygiannis در توئیت خود از گوشی نوکیا N9 به عنوان یک گوشی افسانه ای که با تلاشی سخت توسط او و همکارانش در نوکیا خلق شده یاد نمود.

نوکیا و اینتل در اوایل سال 2010 از سیستم عامل MeeGo به عنوان نتیجه یک فعالیت مشترک رونمایی نمودند (). MeeGo در اصل ادغام سیستم عامل های لینوکس محور Moblin اینتل و Maemo نوکیا بود. اما این سیستم عامل نتوانست موفقیت چشمگیری را -- فراتر از موفقیت نسبی نوکیا N9 -- در بازار کسب کند.

Sotiris Makrygiannis Tweet

هرچند نوکیا چند روز پیش خبر از عرضه به روز رسانی نرم افزاری نسخه 1.3 برای گوشی نوکیا N9 داده بود -- که ویژگی های بسیاری را به این گوشی اضافه نموده و باگ های مختلفی را رفع می کند -- اما به نظر می رسد خروج آقای Makrygiannis از این کمپانی که احتمالاً خروج کارمندان دیگری از بخش MeeGo را نیز به همراه دارد نشان دهنده کمرنگ شدن بیش از پیش این سیستم عامل نزد کمپانی نوکیا باشد -- که البته با سیاست نوکیا مبنی بر تمرکز بر روی اسمارت فون های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت کاملاً سازگاری دارد.

لازم به ذکر است که اینتل نیز در سال 2011 اعلام نمود که به جای فعالیت بر روی MeeGo، با همکاری سامسونگ و برخی کمپانی های دیگر به توسعه سیستم عامل لینوکس محور Tizen خواهد پرداخت.

Nokia N9

گوشی نوکیا N9 مجهز به سیستم عامل MeeGo

منبع : توئیتر


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا