عملکرد بسیار عالی پردازنده و شتاب دهنده گرافیکی سامسونگ گلکسی اس 3

نمایش خبر

تاریخ : 1391/2/15
برچسب‌ها : اندروید Android ، ساندویچ بستنی Ice Cream Sandwich ، Samsung I9300 Galaxy S III ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : همان طور که میدانید، Samsung Galaxy S III دیروز و در کنفرانس خبری شهر لندن معرفی شد که می‌توانید جزئیات بیشتر را در این پست بخوانید. اما امروز سایت‌های بسیاری، خبرهایی مبنی بر قدرت پردازشی یا توان گرافیکی پردازنده 4 هسته ای Exynos که قلب تپنده Samsung Galaxy S III محسوب می‌شود، منتشر کردند که در زیر بخشی از مقاله مربوط به توان گرافیکی و عملکرد مرورگر Samsung Galaxy S III از سایت معتبر Anandtech برای شما آماده شده است.

چیپست Exynos در Samsung Galaxy S III، از چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی ARM Cortex A9(ساخته شده با فناوری 32 نانومتری سامسونگ) و یک شتاب دهنده گرافیکی Mali 400 تشکیل شده و همان طور که می‌دانید این شتاب دهنده گرافیکی، دقیقاً همان مدلی است که در Galaxy S II سال پیش مورد استفاده قرار گرفت. اما اکنون این شتاب دهنده به اصطلاح "OverClock." شده و 50% سرعت بیشتری دارد، همچنین به لطف فناوری 32 نانومتری، این شتاب دهنده با وجود توانایی بالاتر، برق کمتری مصرف و بالطبع گرمای کمتری تولید می‌کند.

البته هنوز بسیاری معتقدند با وجود اورکلاک شدن شتاب‌دهنده، چیپست Exynos به توانمندی Tegra 3، Snapdragon S4 و البته A5 شرکت اپل نیست اما طبق تحقیقات سایت مذکور، این چیپست بسیار قدرتمند بوده و توانسته در اکثر تست‌ها بیشترین امتیاز را هم در بخش گرافیکی و هم در بخش عملکرد مرورگر بدست آورد.

عملکرد مرورگر:

ابتدا بیاید نگاهی به تست SunSpider JavaScript بیندازیم که هم سخت افزار و هم نرم افزار Samsung Galaxy S III را به خوبی محک می‌زند.

Samsung Galaxy S III Performance

همان طور که می‌بینید Samsung Galaxy S III توانسته امتیاز بسیار خوبی را که البته نزدیک به امتیاز اسمارت فون چهار هسته ای HTC One X است، بدست آورد.

BrowserMark نیز تست دیگری به منظور سنجش توانمندی Samsung Galaxy S III در عملکرد پردازنده است اما در این بخش، Samsung Galaxy S III توانسته بسیار خوب عمل کرده و با فاصله تقریباً 50%، در بالای رقیب خود یعنی HTC One X قرار گیرد.

Samsung Galaxy S III Performance

همان گونه که انتظار داشتیم، سامسونگ در بخش عملکرد مرورگر واقعاً خوب عمل کرده اما همچنان نقش آندروید 4 در این بخش، مهم‌تر از پردازنده 4 هسته ای Exynos است.

تست Vellamo توسط شرکت Qualcomm طراحی شده تا بتواند عملکرد رابط کاربری را در آندروید بسنجد و بنابراین باید بیشترین امتیاز در این بخش، مربوط به HTC One X باشد که آخرین نسخه از پردازنده این شرکت را در خود دارد. اما در این بخش نیز Samsung Galaxy S III بسیار خوب ظاهر شده و با اختلاف کمی در زیر HTC One X قرار گرفته است.

Samsung Galaxy S III Performance

توان واقعی شتاب دهنده گرافیکی:

سامسونگ همیشه در سری Galaxy S، از شتاب دهنده گرافیکی برتر بازار استفاده کرده و این بار نیز، با وجود نداشتن اطلاعات کافی در خصوص فرکانس Mali 400، می‌دانیم که سامسونگ ما را در این بخش نا امید نخواهد کرد. در تست‌های انجام شده نیز Samsung Galaxy S III توانست عملکرد بسیار عالی را نشان دهد و حتی از رقیب بسیار مدعی و سرسخت خود یعنی iPhone 4S نیز عبور کرده و تاج پادشاهی را در عملکرد شتاب دهنده گرافیکی از آن خود کند.

البته در برخی از تست‌های زیر، Samsung Galaxy S III امتیازی بسیار نزدیک به اسمارت فون های سری One شرکت HTC بدست آورده که این موضوع بیشتر به دلیل بهینه سازی این تست‌ها با چیپست Snapdragon شرکت Qualcomm است.

Samsung Galaxy S III Performance

Samsung Galaxy S III Performance

Samsung Galaxy S III Performance

Samsung Galaxy S III Performance

Samsung Galaxy S III Performance

Samsung Galaxy S III Performance

نتیجه گیری:

Samsung Galaxy S III واقعاً اسمارت فون تمام عیاری است که وظیفه به اوج رساندن سامسونگ در سال 2012 را دارد. وظیفه که این روز با وجود رقبای سرسختی از HTC، اپل و موتورولا بسیار دشوار شده است اما Samsung Galaxy S III این بار با توپخانه ای از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته به میدان آمده و هیچ ترسی از رقبا ندارد.

شتاب دهنده گرافیکی و پردازنده Samsung Galaxy S III نیز با وجود انتقاد برخی کارشناسان، بسیار خوب عمل کرده و حتی بیشتر از انتظارات ظاهر شده است. البته هنوز این اسمارت فون راه سختی در پیش دارد و رقبای بسیاری برای شکست دادن، از جمله iPhone 5 در پیش روی Samsung Galaxy S III قرار دارند.

منبع : Anandtech


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا