سامسونگ پس از 14 سال گوی سبقت را از نوکیا ربود

نمایش خبر

تاریخ : 1391/2/9
برچسب‌ها : آمار Statistics ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، نوکیا Nokia ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : سامسونگ بالاخره توانست پس از 14 سال به حکمرانی نوکیا در بازار گوشی های موبایل پایان دهد و عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی های موبایل (از نظر تعداد) را از آن خود ساخت.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics سامسونگ در سه ماهه نخست سال 2012 توانست 93.5 میلیون گوشی موبایل به فروش برساند که این رقم 36 درصد بیش از سه ماهه مشابه سال پیش است. در همین مدت نوکیا 82.7 میلیون گوشی موبایل به فروش رساند و بدین ترتیب سامسونگ توانست گوی سبقت را از نوکیا برباید و خود را به صدر جدول فروشندگان گوشی های موبایل برساند.

لازم به ذکر است که نوکیا در سال 1998 توانسته بود با کنار زدن موتورولا، عنوان بزرگترین فروشنده گوشی های موبایل را از آن خود کند.

رتبه سوم جدول فروشندگان گوشی موبایل نیز در دست کمپانی اپل است که توانست سه ماهه نخست سال 2012 را با فروش 35.1 میلیون گوشی آیفون که نسبت به سه ماهه مشابه سال 2011 رشد خارق العاده 88 درصدی داشت () به پایان رساند.

بر اساس این ارقام سامسونگ، نوکیا و اپل به ترتیب 25.4 ، 22.5 و 9.5 درصد سهم بازار گوشی های موبایل را در اختیار خود دارند.

بر اساس گزارش Strategy Analytics بازار جهانی گوشی های موبایل در سه ماهه نخست سال 2012 نسبت به سه ماهه مشابه سال 2011 رشدی 3.3 درصدی را تجربه نمود.

Samsung Headquarters

تصویر بالا: مقر اصلی سامسونگ در سئول

آماری که پیش از این یاد شد مربوط به کل بازار گوشی های موبایل بود اما اگر آمار را به گوشی های هوشمند محدود کنیم باز هم شاهد صدرنشینی سامسونگ خواهیم بود. سامسونگ که پیش از این رتبه نخست بازار گوشی های هوشمند را به اپل واگذار نموده بود توانست در سه ماهه نخست سال 2012 جایگاه خود را بازپس گیرد و با فروش 44.5 میلیون گوشی هوشمند و در دست داشتن 31 درصد بازار رتبه نخست را دوباره از آن خود کند. اپل در همین مدت با فروش 35.1 میلیون گوشی هوشمند و در اختیار داشتن 24 درصد بازار به جایگاه دوم تنزل نمود و نوکیا نیز رتبه سوم خود را حفظ کرد.

هرچند تا پایان سال 2012 مدت زیادی باقی مانده اما به نظر می رسد سامسونگ بتواند با گسترش بازار خود به ویژه در چین و هند در کل سال نیز جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی های موبایل و گوشی های هوشمند حفظ نماید.

باید دید سامسونگ در مراسم روز 14 اردیبهشت در لندن از چه محصول یا محصولات جدیدی رونمایی می کند () تا بتوانیم پیش بینی دقیقتری در مورد بازار آتی این کمپانی داشته باشیم.

منبع : Strategy Analytics


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا