آپدیت رسمی ویندوز فون 7.5 ملقب به مانگو به زودی عرضه خواهد شد

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1390/6/31
برچسب‌ها : مانگو Mango ، ویندوز فون 7 Windows Phone 7 ، ویندوز فون 7.5 Windows Phone 7.5 ، سیستم عامل Operating System ، به روز رسانی Update ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : کمپانی مایکروسافت آپدیت نسخه 7.5 ویندوز فون خود -- ملقب به مانگو (Mango) یا انبه -- را طی یک تا دو هفته آتی عرضه خواهد نمود.

براندون واتسون -- یکی از مدیران ارشد ویندوز فون مایکروسافت که امور مرتبط با توسعه دهندگان برای بستر ویندوز فون را مدیریت می نماید -- در توئیت خود به شایعات خاتمه داد و این خبر را اعلام نمود ().

اریک هاتالا یکی دیگر از مدیران ارشد مایکروسافت نیز در وبلاگ ویندوز فون چنین اظهار داشت: «برای ماه ها، ما و ده ها کمپانی شریکمان در حال آماده سازی زمینه برای آپدیت ویندوز فون 7.5 بودیم و به پیشرفت خوبی نائل شدیم. در نتیجه ما انتظار داریم که طی یک تا دو هفته آتی عرضه این آپدیت را آغاز نمائیم. در آن زمان ما جدول Where's My Phone Update? (جدول به روز رسانی ویندوز فون) را نیزبه روز خواهیم نمود.

بنا بر اظهارات اریک هاتالا همزمان با عرضه این به روز رسانی گوشی های ویندوز فون نرم افزارهای به روز شده را نیز از سازنده گوشی دریافت می دارند و firmware های مربوطه امکان بهره گیری از ویژگی های جدید نسخه 7.5 ویندوز فون را بر روی گوشی مهیا می سازند.

آقای هاتالا نسبت به استفاده از نسخه های غیر رسمی و به بیرون درز کرده ویندوز فون هشدار داده و به کاربران توصیه نموده که اگر پیش از این چنین نسخه هایی را نصب نموده اند، برای عملکرد صحیح گوشی خود این نسخه های غیر رسمی را پاک نمایند.

MangoUpdate Twitter

تصویر بالا: خبر عرضه ویندوز فون 7.5 طی یک تا دو هفته آتی در توئیت براندون واتسون

مایکروسافت پیش از این آپدیتی -- ملقب به NoDo -- را برای ویندوز فون عرضه نموده بود () که قابلیت انجام کپی و پیست (Copy and Paste) را فراهم آورده و برخی ویژگی های دیگر سیستم عامل ویندوز فون 7 را بهبود می بخشید. اما مانگو را می توان نخستین آپدیت اساسی ویندوز فون 7 قلمداد نمود.

صدها ویژگی جدید در نسخه 7.5 ویندوز فون عرضه شده است که برخی از آنها عبارتند از: قابلیت چند وظیفه ای برای برنامه های نصب شده (در کنار برنامه های سیستم)، بهبود برنامه های ایمیل و آفیس، قابلیت خلق گروه ها و ارتباط با فیس بوک، توئیتر، Linkedin، مسنجر ویندوز لایو و Outlook در هاب افراد (People Hub)، ارتباط نزدیک تر با SkyDrive (سرویس ذخیره سازی ابری مایکروسافت)، پشتیبانی کاملتر از HTML5 در مرورگر وب، ارتباط گسترده تر با فیس بوک، قابلیت درونی تبدیل متن به صوت و صوت به متن.

 HTC Radar with Mango

تصویر بالا: گوشی HTC Radar مجهز به نسخه 7.5 سیستم عامل ویندوز فون ملقب به مانگو

یکی از مزایای ویندوز فون نسبت به اندروید که مایکروسافت همواره بر روی آن تأکید می نماید عرضه یکپارچه به روز رسانی ها به دلیل عدم امکان تغییر سیستم عامل توسط تولید کننده گوشی است (هرچند باز نبودن دست کمپانی های سازنده را می توان یک نکته منفی نیز به شمار آورد.) بسیاری از کاربران اندروید با مشکل عدم عرضه و یا تأخیر در عرضه آپدیت سیستم عامل توسط سازندگان گوشی خود (هنگام ارائه آپدیت جدید اندروید از سوی گوگل) مواجه هستند، چرا که کمپانی های سازنده گوشی معمولاً نسخه ای سفارشی سازی شده را برای گوشی خود ساخته اند که هماهنگی کامل با نسخه اصلی اندروید ندارد و نمی توانند بلافاصله نسخه به روز شده اندروید را برای گوشی های خود عرضه نمایند. با عرضه مانگو کاربران این مزیت ویندوز فون را بیشتر احساس نموده و احتمالاً از سیستم عامل گوشی خود بیش از پیش راضی خواهند شد.