امید به آینده در بخش موبایل ال جی - باز هم زیان اما کمتر از گذشته

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1390/5/9
برچسب‌ها : گزارش مالی Financial Report ، LG Optimus 2X ، LG Optimus One P500 ، LG Optimus Black P970 ، LG Optimus 3D P920 ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : کمپانی کره ای ال جی در روز 27 جولای 2011 (5 مرداد 1390) گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2011 خود را منتشر نمود. بر اساس این گزارش بخش ارتباطات موبایل کمپانی ال جی (که خود شامل دو بخش گوشی ها و شبکه است) هنوز هم در حال زیان دهی بوده اما این زیان دهی نسبت به سه ماهه نخست سال 2011 تقریباً به نصف کاهش یافته است.

زیان سه ماهه دوم سال 2011 بخش ارتباطات موبایل ال جی معادل 49.8 میلیون دلار گزارش شده است. این پنجمین سه ماهه متوالی است که بخش ارتباطات موبایل ال جی زیان دهی می کند. البته فروش این بخش در سه ماهه دوم 11.6 درصد رشد داشته و به رقمی بالغ بر 3 میلیارد دلار رسیده است.

بخش ارتباطات موبایل کمپانی ال جی در رقابت سختی با کمپانی هایی نظیر سامسونگ و اچ تی سی بوده و نسبت به این دو کمپانی موفقیت کمتری در عرصه گوشی های اندرویدی داشته است. بر اساس گزارش ال جی فروش گوشی های هوشمند این کمپانی در سه ماهه دوم رشد داشته در حالی که فیچرفون های ال جی کاهش فروش را شاهد بوده اند. در آمریکای شمالی فروش گوشی های Optimus One و Optimus 2X و در اروپا فروش گوشی های Optimus 2X و Optimus Black دلایل اصلی رشد فروش گوشی های هوشمند ال جی بوده است.

LG Optimus 3D 

تصویر بالا: گوشی Optimus 3D ال جی با قابلیت ضبط و پخش تصاویر سه بعدی

بنا بر گفته ال جی این کمپانی در نظر دارد با عرضه رقابتی گوشی های هوشمند و ادامه سرمایه گذاری بر روی تحقیق و توسعه به تحکیم قابلیت های رقابتی خود ادامه دهد. ال جی انتظار دارد که با گسترش بازار گوشی های سه بعدی و توسعه نسل های جدید شبکه های موبایل در کشورهای در حال توسعه رقابت در عرصه گوشی های موبایل شدیدتر از گذشته گردد. ال جی که در آوریل 2011 با عرضه گوشی Optimius 3D -- که قابلیت ضبط تصاویر سه بعدی و پخش این تصاویر را بدون نیاز به عینک مخصوص دارا است -- گام مهمی را در عرصه جدید رقابت برداشته امیدوار است در آینده بتواند از این بازار رو به رشد به خوبی بهره برداری کند.