معرفی دو گوشی جدید از خانواده اکسپریا سونی اریکسون: Xperia mini و Xperia mini pro

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1390/2/16
برچسب‌ها : اندروید Android ، اکسپریا XPERIA ، Sony Ericsson Xperia mini ، Sony Ericsson Xperia mini pro ، سونی اریکسون Sony Ericsson

واحد خبر mobile.ir : سونی اریکسون در روز 5 می 2011 (15 اردیبهشت 1390) از دو گوشی جدید خود از خانواده گوشی های اکسپریا رونمایی نمود. این گوشی ها که Xperia mini و Xperia mini pro نام دارند به نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید گوگل (ملقب به Gingerbread یا شیرینی زنجبیلی) مجهزند.

بزرگترین تفاوت گوشی های Xperia mini و Xperia mini pro در وجود صفحه کلید فیزیکی QWERTY که بصورت کشویی باز می شود در گوشی Xperia mini pro است که یادآور تفاوت اصلی میان گوشی های Xperia X10 mini و Xperia X10 mini pro است که نزدیک به یک سال پیش به بازار عرضه شدند (برای مقایسه مشخصات فنی این چهار گوشی در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.) شاید بزرگ شدن قطر صفحه نمایش (از 2.55 اینچ به 3 اینچ و افزوده شدن امکان فیلمبرداری HD عمده ترین تفاوت های دو گوشی جدید نسبت به دو گوشی قبلی باشد.

گوشی Xperia mini pro به دلیل داشتن صفحه کلید فیزیکی نسبت به Xperia mini دو میلیمتر ضخیم تر بوده و طول و عرض آن نیز کمی بزرگتر است (92x53x18 میلی متر در مقابل 88x52x16 میلی متر). به همین دلیل وزن Xperia mini pro نیز بیشتر از وزن Xperia mini است (136 گرم در مقابل 99 گرم.)

سونی اریکسون از گوشی Xperia mini به عنوان کوچکترین گوشی با قابلیت ضبط تصاویر ویدیویی HD در دنیا یاد می کند. هر دو گوشی Xperia mini و Xperia mini pro به دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلش LED و قابلیت ضبط تصاویر ویدیویی 720p HD مجهزند. گوشی Xperia mini pro علاوه بر دوربین اصلی به یک دوربین ثانویه VGA نیز برای مکالمات تصویری مجهز است در حالی که Xperia mini فاقد دوربین ثانویه است.

Sony Ericsson Xperia min

تصویر بالا: گوشی Xperia mini سونی اریکسون

صفحه نمایش چند لمسی و ضد خش این گوشی ها که از فناوری های Reality Display همراه با Mobile BRAVIA Engine سونی اریکسون استفاده می نماید 3 اینچی بوده و از رزولوشن 320x480 پیکسل برخوردار است.

این دو گوشی از پردازنده Qualcomm Snapdragon یک گیگاهرتزی بهره می برند (مدل QSD8255 در گوشی Xperia mini و مدل MSM8255 در گوشی Xperia mini pro  بکار گرفته شده.) هر دوی این گوشی ها همراه با یک کارت حافظه microSD دو گیگابایتی عرضه شده و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 32 گیگابایت را دارند.

گوشی های Xperia mini و Xperia mini pro به نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید (Gingerbread) همراه با واسط کاربر سفارشی سازی شده توسط سونی اریکسون با آیکون هایی در چهار گوشه صفحه مجهزند. این واسط کاربر بهبود یافته امکان نمایش آیکون های حداکثر 16 برنامه را در صفحه اصلی برای کاربر فراهم می آورد.

Sony Ericsson Xperia mini pro

تصویر بالا: گوشی Xperia mini pro سونی اریکسون همراه با آیکون هایی در چهار گوشه صفحه اصلی

مجموعه نرم افزارهای آفیس مایکروسافت و ضد ویروس مک آفی بر روی گوشی Xperia mini pro نصب شده است. هر دو گوشی Xperia mini و Xperia mini pro به امکان جدیدی تحت عنوان Facebook inside Xperia که کمپانی سونی اریکسون در روز معرفی این دو گوشی آنرا معرفی نموده مجهزند. این امکان که به زودی در تعداد دیگری از گوشی های Xperia نیز لحاظ خواهد شد ارتباط با شبکه اجتماعی فیس بوک را در بسیاری از برنامه های گوشی -- نظیر گالری تصاویر، پخش کننده موسیقی، تقویم و دفترچه تلفن -- میسر خواهد کرد. بدین ترتیب به اشتراک گذاری، کامنت گذاری و لایک زدن موارد گوناگون در شبکه اجتماعی برای کاربر بیش از پیش ساده خواهد شد.

گوشی Xperia mini در رنگ های مشکی، سفید، صورتی تیره و آبی و گوشی Xperia mini pro در رنگ های مشکی، سفید، صورتی و فیروزه ای به بازار عرضه خواهد شد. زمان عرضه این گوشی ها سه ماهه سوم سال 2011 خواهد بود و در زمان نگارش این مطلب هنوز قیمت این گوشی ها اعلام نشده است. البته بدیهیست که قیمت گوشی Xperia mini pro بیش از قیمت گوشی Xperia mini خواهد بود.