CES 2022 - رونمایی گارمین از ساعت‌های Venu 2 Plus و vivomove Sport

نمایش خبر

تاریخ : 1400/10/16        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، گارمین Garmin
واحد خبر mobile.ir : اواخر آوریل سال 2021 بود که گارمین از نسل دوم ساعت‌های هوشمند سری Venu رونمایی کرد. این دیوایس‌های پوشیدنی – که Venu 2 و Venu 2S نام داشتند – نخستین ساعت‌های گارمین با نمایشگر AMOLED محسوب می‌شوند. حال، به تازگی باخبر شدیم گارمین روز سه‌شنبه 4 ژانویه 2022 (14 دی 1400) در جریان رویداد CES 2022، نسخه پیشرفته‌تری از این ساعت تحت عنوان Venu 2 Plus را معرفی کرده است. در کنار این ساعت هوشمند حرفه‌ای، گارمین از یک اسمارت‌واچ دیگر با نام viomove Sport نیز پرده برداشت که در عین هوشمندی، ظاهری کاملا آنالوگ داشته و قیمت آن بسیار پایین‌تر از Venu 2 Plus است. در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات این دو ساعت جدید آشنا می‌شویم.

Venu 2 Plus

به گفته برخی کارشناسان، Venu 2 Plus نسبت به دیگر ساعت‌های هوشمند گارمین، شکیل‌تر به نظر می‌رسد. برخلاف اپل‌واچ، Venu 2 Plus در بین ساعت‌های صفحه‌گرد قرار داشته و 3 دکمه فیزیکی در سمت راست آن به چشم می‌خورد. دیوایس جدید گارمین در ابعاد 43.6×43.6×12.6 میلی‌متر طراحی شده و 51 گرم وزن دارد. حلقه دور صفحه و قاب پشتی ساعت از استیل ضدزنگ تشکیل شده و جنس بدنه (case) از پلیمر تقویت‌شده با الیاف است. این ساعت تا فشار 5 اتمسفر در برابر آب مقاوم بوده و لذا در استخر نیز می‌توان از آن استفاده کرد. Venu 2 Plus در سه رنگ مشکی، سفید و نقره‌ای در دسترس است. بندهای سیلیکونی آن، همرنگ بدنه ساعت طراحی شده‌اند. البته این بندها قابل تعویض بوده و کاربر می‌تواند بندهای دیگری را با آنها جایگزین کند.

نمایشگر Venu 2 Plus از نوع AMOLED بوده و 1.3 اینچ قطر دارد. رزولوشن نمایشگر 416×416 پیکسل عنوان شده و با پوششی از گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. طبق ادعای شرکت سازنده، حتی زیر نور آفتاب نیز به راحتی می‌توان محتوای نمایشگر را مشاهده کرد. ناگفته نماند، با فعال کردن حالت always-on، می‌توان نمایشگر را همواره روشن نگه داشت.

Venu 2 Plus مجهز به GPS بوده با اتصال آن به گوشی هوشمند خود می‌توانید تماس تلفنی و پاسخ دادن به پیام‌ها را با خود ساعت انجام دهید. همچنین، بسیاری از نوتیفیکیشن‌های اسمارت‌فون شما – از جمله تماس، پیام، تقویم و یادآور، آپدیت‌های شبکه‌های اجتماعی، اخبار و ... – روی صفحه ساعت به نمایش درمی‌آیند. با توجه به پشتیبانی از دستیارهای صوتی مختلف – از جمله Google Assistant ،Siri و Bixby – حتی می‌توان کنترل دیوایس‌های خانه هوشمند را نیز از طریق همین ساعت به دست گرفت.

ساعت هوشمند Venu 2 Plus با چندین سرویس استریم موزیک – مثل اسپاتیفای، آمازون موزیک و Deezer – سازگار بوده و کاربر به راحتی می‌تواند تا سقف حدود 650 آهنگ (از جمله پلی‌لیست‌های مورد علاقه خود) را از سرویس‌های مذکور دانلود کند. پرداخت بدون تماس نیز از طریق سیستم Garmin Pay با این ساعت امکان‌پذیر خواهد بود. لازم به ذکر است، با دانلود و نصب اپلیکیشن Connect IQ Store در گوشی هوشمند خود، می‌توانید واچ‌فیس‌ها، دیتا فیلدها و اپلیکیشن‌های متنوع دیگری را به Venu 2 Plus اضافه کنید.

گارمین به ظرفیت باتری Venu 2 Plus اشاره‌ای نکرده، اما مدعی شده که باتری دستگاه در حالت اسمارت‌واچ 9 روز و در صورت روشن بودن GPS و پخش موسیقی تا 8 ساعت دوام خواهد داشت. به گفته گارمین، تنها با 10 دقیقه شارژ کردن باتری، انرژی لازم برای استفاده از ساعت در حالت اسمارت‌واچ به مدت 1 روز و یا در حالت GPS و موزیک به مدت 1 ساعت فراهم خواهد شد. همچنین به گفته شرکت سازنده، می‌توان با فعال کردن حالت صرفه‌جویی یا Battery Saver Mode، عمر باتری را به حداکثر رساند.

مثل بسیاری از ساعت‌های هوشمند، Venu 2 Plus نیز امکانات متنوعی در زمینه سلامتی داشته و به نظر می‌رسد گارمین در اینجا با دست پر به میدان آمده است. دیوایس جدید گارمین ضربان قلب را دائما زیر نظر داشته و چنان‌چه ضربان قلب کاربر بالاتر یا پایین‌تر از حد عادی باشد، به وی هشدار می‌دهد. اندازه‌گیری سطح اشباع اکسیژن خون، ردیابی نحوه تنفس، ردیابی استرس و ردیابی سیکل قاعدگی و بارداری برای بانوان از دیگر امکانات این ساعت به شمار می‌روند. جالب است بدانید، اگر متوسط میزان مایعات مصرفی خود در طول یک روز را در Venu 2 Plus ثبت کنید، این ساعت با یادآوری کردن نوشیدن مایعات به شما، نمی‌گذارد بدن‌تان دچار کم‌آبی شود.

یکی از قابلیت‌های جالب Venu 2 Plus – که کمتر در ساعت‌های مشابه دیده می‌شود – محاسبه سن فیتنس شماست. این ساعت با داشتن داده‌هایی از قبیل سن تقویمی، میزان فعالیت بدنی سخت در طول هفته، ضربان قلب در هنگام استراحت، شاخص توده بدنی (BMI) و یا درصد چربی موجود در بدن شما، می‌تواند اعلام کند که تا چه اندازه از سن تقویمی خود پیرتر و یا جوان‌تر هستید. در ادامه Venu 2 Plus پیشنهادهایی برای پایین آوردن سن فیتنس به شما ارائه خواهد کرد. قابلیت جالب دیگر این ساعت Body Battery (باتری بدن) نام دارد. در اینجا می‌توانید سطح انرژی خود در طول روز را مشاهده کرده و با توجه به آن، بهترین زمان را برای انجام فعالیت بدنی و یا استراحت انتخاب کنید.

در زمینه فعالیت‌های ورزشی نیز، Venu 2 Plus چیزی از سایر اسمارت‌واچ‌ها کم نداشته و در برخی موارد قوی‌تر ظاهر شده است. تمرینات ورزشی متنوعی – از جمله ایروبیک، قدرتی، یوگا، پیلاتس و تمرینات با شدت بالا در بازه‌های زمانی کوتاه (موسوم به HIIT) – به صورت انیمیشن در این ساعت موجود بوده و کاربر می‌تواند انیمیشن‌های بیشتری را از طریق Garmin Connect دانلود کند. گفتنی‌ست بیش از 25 ورزش مختلف – از جمله دو، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا در استخر، گلف و ... – در این ساعت ردیابی می‌شوند. جالب است بدانید در پایان فعالیت ورزشی، این ساعت ضمن ثبت رکوردهای شما، از طریق شکل‌های گرافیکی نشان می‌دهد در طول تمرین روی کدام گروه از عضلات شما کار انجام شده است.

فروش ساعت هوشمند Venu 2 Plus از طریق وب‌سایت گارمین آغاز شده است. این ساعت 450 دلار قیمت دارد که با استانداردهای گارمین، چندان هم گران‌قیمت به نظر نمی‌رسد.

vivomove Sport

می‌رسیم به دومین ساعتی که گارمین به‌تازگی از آن پرده برداشته است. این دیوایس پوشیدنی vivomove Sport نام داشته و مثل مدل‌های پیشین این سری، در واقع یک اسمارت‌واچ هیبریدی به شمار می‌رود، زیرا گارمین در ساخت آن، ظاهر کلاسیک یک ساعت آنالوگ را با قابلیت‌های هوشمند تلفیق کرده است. می‌توان این ساعت را جایگزین ارزان‌قیمت‌تر و در عین حال شکیل‌تری برای Venu 2 Plus دانست. vivomove Sport فاقد GPS است اما خوشبختانه تمام قابلیت‌های حوزه سلامتی و تناسب اندام که در Venu 2 Plus ذکر شد، در این ساعت نیز به چشم می‌خورد.

ساعت vivomove Sport با عقربه‌های واقعی طراحی شده است. نکته جالب در آنجاست که نمایشگر لمسی این ساعت به نوعی مخفی بوده و در صورت نیاز نمایان می‌شود. به محض اینکه کاربر تعامل با صفحه لمسی را آغاز می‌کند، عقربه‌ها به کنار می‌روند. با توجه به کوچک‌تر بودن باتری در این ساعت، دوام باتری در حالت اسمارت‌واچ به 5 روز و در حالت ساعت معمولی به 6 روز می‌رسد. مثل Venu 2 Plus، در اینجا نیز نوتیفیکیشن‌های مربوط به تماس‌های ورودی، پیام‌ها، آپدیت‌های شبکه‌های اجتماعی و ... پشتیبانی می‌شوند، البته فقط صاحبان گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با استفاده از ساعت به پیام‌ها پاسخ دهند.

ساعت هیبریدی vivomove Sport در چهار رنگ مشکی، سبز نعنایی، شکلاتی و عاجی با بندهای سیلیکونی همرنگ به تولید می‌رسد. علاقه‌مندان می‌توانند هم‌اکنون این ساعت را به قیمت 180 دلار از وب‌سایت گارمین خریداری کنند.

منبع : Garmin


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا