معرفی Moto G51 – نخستین اسمارت‌فون مجهز به +Snapdragon 480

نمایش خبر

تاریخ : 1400/8/13        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 480 پلاس 5 جی Snapdragon 480 Plus 5G ، نسل پنجم 5G ، Motorola Moto G51 ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : سری G‌ یکی از محبوب‌ترین رده گوشی‌های هوشمندی‌ست که از سوی موتورولا به تولید رسیده و این کمپانی همواره در حال گسترش آن است. در همین راستا، موتورولا روز چهارشنبه 3 نوامبر 2021 (12 آبان 1400) از جدیدترین اسمارت‌فون خود با نام Moto G51 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند در نتیجه همکاری با اپراتور China Mobile به تولید رسیده و عرضه آن فعلا محدود به چین است. می‌توان گفت موتورولا این گوشی جدید را به پشتوانه موفقیتش در فروش Moto G50 – که در اواخر مارچ سال جاری میلادی معرفی شد – به تولید رسانده است. در ادامه این مطلب، قصد داریم شما را بیشتر با مشخصات و امکانات Moto G51 آشنا کنیم.

از لحاظ طراحی ظاهری، Moto G51 تا حدی با Moto G50 تفاوت دارد. موتورولا با کاهش حاشیه‌های نمایشگر (به ویژه در قسمت پایین) و همچنین جایگزین کردن ناچ قطره آب با حفره، موفق شده تا Moto G51 را به معیارهای فول-اسکرین نزدیک‌تر کند. اطلاع دقیقی از رنگ‌بندی این محصول در دست نیست، اما از تصاویر منتشر شده این طور برداشت می‌شود که موتورولا این گوشی را فقط در رنگ آبی به تولید رسانده است.

موتورولا در ساخت نمایشگر این گوشی از پنل ال‌سی‌دی (از نوع IPS) استفاده کرده است. این نمایشگر قطری برابر با 6.8 اینچ داشته و رزولوشن آن +HD است. درست است که این نمایشگر از نوع AMOLED نبوده و رزولوشن نسبتا پایینی دارد، اما جالب است بدانید نرخ به‌روزرسانی آن 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ آن 240 هرتز اعلام شده که در این رده از دیوایس‌ها کمتر دیده شده است.

Moto G51 نخستین گوشی هوشمندی‌ست که در ساخت آن از تراشه جدید Snapdragon 480+ 5G استفاده شده است. این چیپ‌ست – که در واقع ورژن اورکلاک‌شده اسنپ‌دراگون 480 است – مشتمل بر 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و Adreno 619 وظیفه پردازش گرافیکی آن را بر عهده دارد. 8 گیگابایت RAM (قابل ارتقا تا 3 گیگابایت دیگر به طور مجازی) و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز به این دیوایس اختصاص یافته است.

مجموعه‌ای متشکل از سه دوربین در پشت دستگاه به چشم می‌خورد که عبارتند از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی. این مجموعه امکانات متنوعی دارد که از جمله آنها می‌توان به حالت شب (night vision)، ضبط ویدئو با دوربین‌های عقب و جلو به طور همزمان و همچنین عکاسی با برجسته کردن یک رنگ (spot color photography) اشاره کرد. ناگفته نماند، در حفره مرکزی بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

انرژی Moto G51 توسط یک باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی (مجهز به استاندارد شارژ 10 واتی) تأمین می‌شود. حسگر اثر انگشت گوشی طبق انتظار در پشت دستگاه و روی لوگوی موتورولا تعبیه شده است. سیستم‌عامل دیوایس اندروید 11 بوده و پوسته اختصاصی موتورولا – یعنی MY UI 2.0 – در آن فعال است. اسپیکرهای استریوی دالبی نیز از جمله مشخصات این گوشی بر شمرده شده است.

اسمارت‌فون Moto G51 یک گوشی دو سیم‌کارته است و از تکنولوژی ارتباطی نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. وای-فای 5، بلوتوث 5.2، پورت USB-C، جک هدفون و GPS سایر گزینه‌های ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

گوشی هوشمند Moto G51 تنها در یک پیکربندی (8GB/128GB) به تولید رسیده و قیمت آن 1,499 یوان چین اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 235 دلار. شرکت سازنده هنوز تاریخ دقیقی را برای عرضه این محصول اعلام نکرده و ورود آن به سایر بازارها نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا