نگاهی به تبلت مخصوص کودکان HUAWEI MatePad T Kids Edition

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/2/15
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : در دنیای امروز، کارکرد تبلت‌ها فقط به وب‌گردی و سرگرمی محدود نمی‌شود؛ بلکه به ابزارهای رسمی یادگیری و آموزش به خصوص برای کودکان تبدیل شده‌اند. به همین دلیل بسیای از خانواده‌ها به دنبال تبلتی هستند که به صورت ویژه برای کودکان طراحی شده باشد. هواوی با عرضه تبلت‌های MatePad T Kids Edition به این نیاز پاسخ می‌گوید. چه به دنبال گذراندن کلاس‌های آنلاین باشید و چه از تبلت به عنوان ابزاری برای سرگرم کردن فرزند خود استفاده کنید، حتماً به دنبال محصولی هستید که بتوان آن را با خیالی آسوده در اختیار کودکان قرار داد.

در همین زمینه تبلت‌های 8 اینچی مخصوص کودکان هواوی در سری MatePad T Kids Edition در کنار قابلیت‌های نظارتی والدین، در زمینه سلامت چشمان کودک نیز حرف‌هایی برای گفتن دارند.

این تبلت از نمایشگری با رزولوشن 1280x800 پیکسل (وضوح HD)، رابط کاربری EMUI 10.1، باتری 5,100 میلی‌آمپر ساعتی، تراشه هشت‌هسته‌ای Mediatek MT8768 و دو دوربین ۵ و 2 مگاپیکسلی در پشت و جلو، بهره می‌برد. در ادامه با قابلیت‌ها و مشخصات تبلت مخصوص کودکان هواوی بیشتر آشنا می‌شویم.

استحکام مناسب و قلم ویژه کودکان

تبلت میتپد نسخه کودکان، محصولی با تجهیزات جانبی مناسب برای پرورش خلاقیت در کودکان است که از آن جمله باید به قلم ویژه‌ای برای نقاشی و پروش خلاقیت‌های کودک اشاره کرد.

این تبلت از بدنه‌ای با پوشش سیلیکونی سخت استفاده می‌کند که در برابر افتادن از ارتفاع یا برخورد با دیگر وسایل، مقاوم است. همچنین به دلیل ابعاد و وزن مناسب، کودکان می‌توانند آن را با خود حمل کنند. از سوی دیگر، این تبلت به پایه نگهدارنده‌ای مجهز شده که کودک می‌تواند از آن در حین تماشای انیمیشن یا نقاشی استفاده کند.

محیط کاربری مناسب و جذاب

یکی از تفاوت‌های کودکان با بزرگسالان، تمایل آنها به محیط‌های پررنگ و لعاب و کارتونی است. از این رو، هواوی بخشی از محیط این تبلت را با نام Kids Corner جهت استفاده ویژه کودکان طراحی کرده است.

در این بخش، رابط کاربری تبلت به صورت تعاملی و با ساختار کارتونی، در دسترس کودک قرار گرفته و مراجعه به نرم‌افزارهایی مانند پخش‌کننده ویدئو، نقاشی، دوربین و... با tap کردن روی آیکون‌های متفاوت انجام می‌شود. همچنین والدین می‌توانند به نحوی تبلت را تنظیم کنند که فقط این بخش در اختیار کودک باشد و دیگر بخش‌ها در دسترس وی قرار نداشته باشند. به این شکل از قرار گرفتن کودک در معرض محتوای مدیریت‌نشده و نامناسب جلوگیری می‌شود.

مراقبت از چشمان کودک و قابلیت نظارت والدین

تبلت ویژه کودکان باید بتواند مراقبت دقیقی از چشمان کودکان به عمل آورد. در این زمینه از قابلیت‌هایی مانند فیلتر نور مضر آبی و حالت مطالعه کتاب (eBook Mode) در MatePad T Kids Edition استفاده شده که از نورهای مخرب نمایشگر کاسته و شرایطی ایجاد می‌کند تا کودک بتواند با آسودگی به کار با تبلت بپردازد.

همچنین قابلیتی برای تعیین محدودیت زمان استفاده از تبلت در نظر گرفته شده که شرایطی فراهم می‌کند تا کودک تنها در مواقعی که والدین اجازه می‌دهند، بتواند به کار با تبلت بپردازد.

سیستم محافظتی هنگام شارژ دستگاه

برای ایجاد هر چه بیشتر امنیت و مراقبت از کودکان، سیستم شارژ امن نیز در تبلت MatePad T Kids Edition قرار داده شده که مانع از دسترسی کودک به تبلت در هنگام شارژ می‌شود.

به همین دلیل هیچ خطری بابت وارد شدن شوک الکتریکی به بدن کودک شما هنگام استفاده از این تبلت وجود نخواهد داشت؛ چرا که در حین شارژ، تبلت توسط کودک قابل استفاده نخواهد بود.

فروشگاه نرم‌افزار و بازی مخصوص کودکان

یکی دیگر از ویژگی‌های این تبلت ارائه بازارچه‌ای برای دانلود بازی و نرم‌افزار در گروه سنی کودک شماست. با استفاده از این برنامه می‌توانید مطمئن باشید که کودک شما هیچ‌گاه با نرم‌افزارهای نامناسب روبرو نمی‌شود.

همچنین در این بخش، ابزارهایی که در اختیار کودک قرار می‌گیرد مناسب سن او و با اهدافی مانند افزایش خلاقیت یا پرورش استعدادها طراحی شده‌اند تا بتواند به شناخت بهتر ویژگی‌های فردی و مهارتی کودک بی‌انجامد.