معرفی Honor Play 5T Life – محصول جدید آنر در رده پایین بازار

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/2/4        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو پی 35 Helio P35 ، Honor Play 5T Youth ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : کمپانی تازه مستقل شده آنر روز سه‌شنبه 20 آوریل 2021 (31 فروردین) در فضایی به دور از هیاهو، از جدیدترین اسمارت‌فون خود یعنی Honor Play 5T Life رونمایی کرد. صفحه پیش‌سفارش این گوشی هم‌اکنون در قسمت فروشگاه وب‌سایت اصلی آنر بارگذاری شده، اما جای تعجب دارد که آنر برای معرفی این محصول حتی یک بیانیه مطبوعاتی هم منتشر نکرده است. اسمارت‌فون Honor Play 5T Life – که به شکل Honor Play 5T Youth/Vitality Edition نیز ترجمه شده – یک دیوایس رده پایین بوده و مشخصات چندان بالایی را نمی‌توان از آن انتظار داشت. این گوشی در حال حاضر صرفا برای بازار چین در نظر گرفته شده و شرکت سازنده فعلا برای عرضه آن در خارج از چین برنامه‌ای ندارد.

اسمارت‌فون Honor Play 5T Life در ابعاد 9.2×76×165.2 میلی‌متر طراحی شده و 191 گرم وزن دارد. ال‌سی‌دی 6.6 اینچی گوشی از نوع IPS بوده و رزولوشن آن +HD (معادل 1600×720 پیکسل) است. این نمایشگر دارای نسبت تصویر 20:9 بوده و یک ناچ قطره آب در بالای آن مشاهده می‌شود. طبق ادعای شرکت سازنده، این نمایشگر با داشتن تأییدیه از کمپانی آلمانی TÜV Rheinland می‌تواند تا حدی نور آبی را فیلتر کرده و از آسیب بیشتر به چشمان کاربر بکاهد. پشتیبانی از حالت مطالعه (موسوم به E-book Mode 2.0) نیز از دیگر امکانات نرم‌افزاری نمایشگر محسوب می‌شود.

در ساخت Honor Play 5T Life از چیپ‌ست نه چندان قدرتمند Helio P35 (محصول مدیاتک) استفاده شده است. این تراشه 12 نانومتری مشتمل بر 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی (همگی مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex-A53) بوده و پردازنده گرافیکی آن PowerVR GE8320 نام دارد. علی‌رغم اینکه با یک گوشی رده پایین سر و کار داریم، شرکت سازنده 6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا تا 512 گیگابایت دیگر) را برای این دیوایس در نظر گرفته که در گوشی‌های هم‌رده آن کمتر مشاهده شده است.

در دپارتمان اپتیک، شاهد وجود 4 دوربین هستیم که در یک ماژول مستطیل‌شکل در پشت دستگاه قرار گرفته‌اند. اطلاعات زیادی از این 4 دوربین منتشر نشده و صرفا می‌دانیم اعضای این مجموعه عبارتند از: دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین التراواید 5 مگاپیکسلی و دو دوربین عمق و ماکرو، هر یک به وضوح 2 مگاپیکسل. حالت عکاسی حرفه‌ای، حالت پانوراما، HDR دستی، تشخیص چهره و تشخیص لبخند از امکانات این دوربین برشمرده شده‌اند. ناگفته نماند، دوربین جلوی گوشی نیز وضوحی معادل 8 مگاپیکسل دارد.

باتری قدرتمند 5,000 میلی‌آمپر ساعتی نیز، یکی دیگر از نکات مثبت Honor Play 5T Life به شمار می‌رود. این باتری از شارژ سریع 22.5 واتی پشتیبانی کرده و ظرف 30 دقیقه می‌توان ذخیره باتری این گوشی را از 0 به 43 درصد رساند. طبق ادعای شرکت سازنده، این باتری می‌تواند انرژی لازم برای تماشای ویدئوی آنلاین تا 18.6 ساعت، بازی آنلاین تا 12.2 ساعت و تماس تصویری تا 10.2 ساعت را تأمین کند.

طبق ادعای شرکت سازنده، Honor Play 5T Life دارای اسپیکرهایی قدرتمند است که می‌توانند صدای خروجی را با تراز 86 دسی‌بل پخش کنند. همچنین به لطف قابلیتی که آنر از آن با عنوان Co-broadcast یاد می‌کند، چند گوشی به صورت همزمان می‌توانند یک آهنگ را پخش کنند.

علی‌رغم اینکه ماه‌ها از عرضه اندروید 11 می‌گذرد، آنر این گوشی را با سیستم‌عامل اندروید 10 روانه بازار می‌کند. رابط کاربری Magic UI 4.0 نیز ظاهر و امکانات سیستم‌عامل را تا حدی تغییر می‌دهد. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور قرار داشته و برای قفل‌گشایی از تشخیص چهره نیز می‌توان استفاده کرد.

Honor Play 5T Life یک گوشی دو سیم‌کارته 4G است که اسلات دوم آن از نوع هیبریدی‌ست؛ یعنی انتخاب با کاربر است که در اسلات دوم سیم‌کارت قرار دهد یا میکرو اس‌دی. بلوتوث 5.1، جک هدفون، پورت USB-C و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری BeiDo ،GPS و GLONASS از دیگر امکانات ارتباطی این محصول هستند.

گوشی هوشمند Honor Play 5T Life در رنگ‌های مشکی (Magic Night Black) و آبی (Aurora Blue) وارد بازار خواهد شد. ثبت پیش‌سفارش برای خرید این محصول هم‌اکنون در جریان بوده و عرضه آن رسما از 27 آوریل (7 اردیبهشت) در چین آغاز می‌شود. Honor Play 5T Life قیمتی معادل 1,299 یوان چین دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 200 دلار آمریکا.

منبع : Honor