گزارش کانترپوینت از فهرست 10 گوشی پرفروش در ژانویه 2021- حاکمیت بلامنازع اپل

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/1/22        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : آمار Statistics ، کانترپوینت Counterpoint ، Apple iPhone 12 Pro Max ، Apple iPhone 12 Pro ، Apple iPhone 12 ، Apple iPhone 12 mini ، Samsung Galaxy A21s ، Samsung Galaxy A31 ، Xiaomi Redmi 9A ، Xiaomi Redmi 9 ، Apple iPhone SE 2020 ، Apple iPhone 11 ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : موسسه کانترپوینت در روز جمعه 9 آوریل سال جاری میلادی (20 فروردین 1400) گزارش خود را از فهرست 10 مدل پرفروش گوشی هوشمند در جهان در ژانویه 2021 منتشر کرده است. بر اساس گزارش سرویس Market Pulse این موسسه، در فهرست 10 مدل اسمارت‌فون پرفروش جهان در ماه ژانویه، شش جایگاه به کمپانی اپل اختصاص یافته است. همچنین پس از آیفون 12 که در صدر این فهرست قرار دارد، محصولاتی همچون آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. به این ترتیب، این سه مدل آیفون 12 در مجموع 71 درصد از کل فروش اپل را در نخستین ماه سال جدید میلادی از آنِ خود ساخته‌اند.

به گزارش کانترپوینت، نزدیک به یک‌سوم فروش سری آیفون 12 در ایالات متحده محقق شده است. از دید تحلیلگران این موسسه، رشد تقاضا برای ارائه محصولاتی با پشتیبانی از فناوری نسل پنجم توسط اپل، در کنار تبلیغات قوی و پیشنهادهای جذاب اپراتورهای مخابراتی، فروش قابل توجه آیفون‌های سری 12 را در پی داشته است. علاوه بر این، اپل سری جدید آیفون را دیرتر از بازه زمانی معمول خود در سالیان اخیر، به بازار عرضه کرده و در نتیجه تقاضای زیادی برای این مدل‌ها به ژانویه 2021 انتقال یافته است. در این میان، آیفون 12 پرومکس پرفروش‌ترین مدل در ایالات متحده آمریکا بوده و مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به خرید نسخه پیشرفته‌تر با قیمت بالاتر داشته‌اند. البته مدل‌های قدیمی‌تر یعنی آیفون 11 و iPhone SE 2020 نیز همچنان به عملکرد مطلوب خود ادامه داده‌اند و به ترتیب در مکان‌های چهارم و دهم این فهرست قرار گرفته‌اند.

10 گوشی هوشمند برتر جهان از لحاظ میزان فروش در ژانویه 2021

جالب آن که مدل آیفون 12 مینی نیز با وجود ناکامی در فروش و ثبت ارقام ضعیف‌تر نسبت به دیگر نمونه‌های این سری، در فهرست 10 محصول پرفروش ژانویه 2021 در جایگاه هشتم جای گرفته است. این گوشی با داشتن ویژگی‌هایی مشابه با آیفون 12، علی‌رغم قیمت پایین‌تر به سبب نمایشگر کوچک‌تر و ظرفیت باتری کمتر، در جذب شمار زیادی از مخاطبان موفقیت چندانی به دست نیاورده است.

در کنار محصولات اپل، گوشی‌های با قیمت کمتر از 150 دلار شیائومی، یعنی Redmi 9A و Redmi 9 نیز موفق شدند در ماه ژانویه به ترتیب مکان‌های پنجم و ششم این فهرست را به خود اختصاص دهند. این دو اسمارت‌فون در مجموع 25 درصد از کل فروش کمپانی چینی را در این ماه محقق کرده‌اند و افزایش سهم شیائومی در منطقه خاورمیانه و آفریقا، در این میان، جالب توجه به نظر می‌رسد.

Xiaomi Redmi 9A

کمپانی سامسونگ الکترونیکس نیز توانسته است با گوشی گلکسی A21s در میان 10 محصول برتر، جایگاهی را از آنِ خود سازد. دیگر محصول این شرکت کره‌ای یعنی گلکسی A31 نیز موفق شده برای نخستین بار در فهرست 10 گوشی برتر ژانویه 2021 حضور داشته باشد. دستگاه‌های سری گلکسی A با طراحی پیشرفته، رنگ‌های زنده و ویژگی‌های به‌روز با قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌شوند و سامسونگ با در پیش گرفتن سیاست تهاجمی برای تبلیغ و فروش توجه بازار را به این گروه محصولات خود جلب کرده است. در واقع، به نظر می‌رسد سامسونگ در پی آن است که سری A را به عنوان جایگزینی برای محصولات آنر معرفی کند که مشتریان زیادی در اروپا، آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه دارد.

با افزایش سرعت راه‌اندازی شبکه‌های نسل پنجم، دستگاه‌های سازگار با 5G در بازه‌های گوناگون قیمتی توسط تولیدکنندگان به بازار عرضه می‌شوند. البته این شبکه‌ها هنوز در بسیاری از مناطق فعال نیستند، با این حال، سازندگان اسمارت‌فون در همین مناطق نیز محصولات جدید خود را عرضه می‌کنند. زیرا مشتریان ترجیح می‌دهند با خرید دستگاه‌های سازگار با 5G از مشکلات بعدی مرتبط با چرخه جایگزینی گوشی پرهیز کنند. از نگاه تحلیلگران کانترپوینت، فناوری نسل پنجم به تدریج به چارچوبی استاندارد بدل خواهد شد و با کاهش قیمتها، در ماه‌های آینده شاهد عرضه نمونه‌های بیشتری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده در این عرصه خواهیم بود.

منبع : Counterpoint