پاسخ اچ تی سی در مورد مشکل آنتن دهی گوشی HTC HD7

نمایش خبر

تاریخ : 1389/9/14
برچسب‌ها : آنتن Antenna ، Death Grip ، HTC HD7 ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : کمپانی تایوانی HTC بالاخره سکوت خود را در پاسخ به گزارشات مربوط به مشکل آنتن دهی گوشی HTC HD7 شکست.

اوایل تابستان امسال بود که کمپانی اپل  در میان شور و اشتیاق طرفداران خود اقدام به عرضه گوشی آیفون 4 نمود. اما هنوز اندکی از عرضه این گوشی نگذشته بود که سیل شکایات و انواع و اقسام تحلیل ها در مورد مشکل آنتن دهی این گوشی به راه افتاد -- مشکلی که آنرا چنگال مرگ (Death Grip) نامیدند.  با در دست گرفتن آیفون 4 به گونه ای خاص آنتن دهی گوشی مختل شده و سطح سیگنال نزول می نمود (برای اطلاعات بیشتر به مطلب "مشکل آنتن گوشی آیفون 4 - آیا سلطان طراحی اشتباهی را مرتکب شده است؟" مراجعه نمائید.) پس از این ماجرا مسئولان اپل و طرفداران این کمپانی مدعی شدند که این مشکل منحصر به آیفون 4 نبوده و گوشی های دیگری نیز کمابیش چنین مشکلی را دارند. البته در این میان گوشی آیفون 4 بدلیل وجود نوار فلزی دور بدنه که نقش آنتن را بازی کرده و در ارتباط مستقیم با دست قرار می گیرد با اکثر قریب به اتفاق گوشی ها متفاوت است و یک راه حل پیشنهادی اپل برای حل این مشکل استفاده از ضربه گیرهای پلاستیکی برای دور بدنه است که مانع تماس دست با آنتن می شود.

با عرضه گوشی HTC HD7 که یک گوشی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون 7 است توسط کمپانی تایوانی اچ تی سی مشکل آنتن دهی گوشی ها بار دیگر بر سر زبان ها افتاد. کارشناسان دریافتند که سطح سیگنال دریافتی این گوشی نیز در صورتی که گوشی به نحوی خاص در دست گرفته شود (بطور مثال با پوشش دادن کامل بخش پائینی گوشی توسط دست) ممکن است کاهش یابد. این مسئله خصوصاً در مکان هایی که سطح سیگنال دریافتی ضعیف است می تواند منجر به مشکلاتی برای کاربر گردد.

HTC HD7

به تازگی کمپانی اچ تی سی که تا کنون در مورد مشکل آنتن دهی گوشی HTC HD7 سکوت پیشه کرده بود پاسخ زیر را -- که از لحنی مشابه با پاسخ اپل به منتقدان برخوردار است -- ارائه داده است:

«کیفیت در طراحی صنعتی از اهمیتی کلیدی برای HTC برخوردار است. به منظور اطمینان از دریافت بهترین سیگنال ممکن، آنتن ها در جایی تعبیه شده اند که هنگام استفاده کمترین احتمال پوشیده شدن با دست یا صورت را داشته باشند. با این حال هنگامی که گوشی بطور کامل بوسیله کف دست و انگشتان پوشش داده شده باشد اندکی کاهش شدت سیگنال اجتناب ناپذیر است. ما تمامی گوشی های خود را بطور گسترده ای تحت آزمون قرار می دهیم و مطمئن هستیم که در شرایط عادی هنگامی که پوشش دهی شبکه نیز مناسب است شدت دریافت و کارآیی برای عملکرد گوشی بیش از حد کفایت است.»



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا