CES 2021: رونمایی آلکاتل از گوشی‌های 1S ،Alcatel 3L و 1L به همراه تبلت Alcatel 1T 7 Wi-Fi

نمایش خبر

تاریخ : 1399/10/25        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، Alcatel 1L 2021 ، Alcatel 1S 2021 ، Alcatel 3L 2021 ، آلکاتل Alcatel
واحد خبر mobile.ir : در دنیایی که گوشی‌های 1,300 دلاری به سرعت به فروش می‌رسند، جای خوشحالی‌ست که هنوز هم کمپانی‌هایی پیدا می‌شوند که گوشی‌های خود را به بهای تنها چند صد دلار عرضه کنند. آلکاتل، که سال‌هاست به تولید اسمارت‌فون‌های رده‌پایین مشغول بوده و در حال حاضر در تملک TCL قرار دارد، به‌تازگی در جریان رویداد CES 2021، از تولید 3 گوشی هوشمند در رده قیمتی زیر 200 دلار خبر داد. این گوشی‌های جدید Alcatel 1S ،Alcatel 3L و 1L نام داشته و مناسب افرادی‌ست که صرفا به یک گوشی اندرویدی ساده با دوربین قابل‌قبول نیاز داشته و نسبت به قیمت دستگاه، بسیار حساسند. گفتنی‌ست، در کنار این سه گوشی، یک تبلت رده‌پایین با نام Alcatel 1T 7 Wi-Fi نیز معرفی شد.

Alcatel 3L

در بین سه گوشی جدید آلکاتل، Alcatel 3L مشخصات بالاتری دارد، اما باز هم نمی‌توانیم آن را به معنای واقعی کلمه، یک میان‌رده بنامیم. اسمارت‌فون Alcatel 3L از یک ال‌سی‌دی 6.52 اینچی، با نسبت تصویر 20:9 و رزولوشن +HD، برخوردار است. این نمایشگر – که شرکت سازنده از آن با عنوان Vast Display یاد می‌کند – 88.5 درصد از سطح بدنه را پوشش داده و طراحی شیشه آن به شکل 2.5 بعدی انجام شده است. در این نمایشگر 4 حالت مختلف تعریف شده است که عبارتند از: Eye Comfort Mode (برای کاهش تشعشعات آبی و محافظت از چشم)، Reading Mode (حالت سیاه و سفید و کاغذگونه، مناسب برای مطالعه)، Dark Mode (مناسب برای استفاده در تاریکی) و Sunlight Mode (برای سهولت استفاده از گوشی زیر نور مستقیم آفتاب).

علی‌رغم اینکه شرکت سازنده در معرفی این دیوایس‌ها از چیپ‌ست خاصی نام نبرده، اما به گفته برخی منابع، در هر سه اسمارت‌فون از تراشه 8 هسته‌ای Helio A25 (محصول مدیاتک) استفاده شده است. Alcatel 3L تنها در یک پیکربندی با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا با میکرو اس‌دی) به تولید می‌رسد. باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی با استاندارد شارژ 10 واتی و از طریق پورت microUSB شارژ می‌شود. علی‌رغم اینکه پنج سال از معرفی درگاه USB-C به صنعت اسمارت‌فون می‌گذرد، شاهد آن هستیم که Alcatel 3L (و همچنین دو گوشی دیگر) همچنان از پورت قدیمی microUSB استفاده می‌کنند.

ماژول مستطیل‌شکلی که در گوشه بالا سمت چپ در پشت دستگاه قرار گرفته، در بردارنده 3 دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی است. رزولوشن دوربین اصلی 48 مگاپیکسل اعلام شده، اما با توجه به تکنولوژی ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل (به منظور عملکرد بهتر در محیط‌های کم‌نور) این دوربین به صورت پیش‌فرض عکس‌های 12 مگاپیکسلی به دست می‌دهد. تکنولوژی هوش مصنوعی نیز به کمک این دوربین آمده و امکان تشخیص 22 منظره مختلف به صورت خودکار را برای این دوربین فراهم کرده است. در کنار دوربین اصلی، دو دوربین عمق و ماکرو (هر کدام به وضوح 2 مگاپیکسل) به چشم می‌خورند.

از جمله امکانات نرم‌افزاری مجموعه دوربین می‌توان به ویژگی "آلبوم هوشمند" (Smart Album) اشاره کرد که در آن عکس‌ها بر اساس یک الگوریتم هوشمند، در دسته‌های مختلف طبقه‌بندی می‌شوند. ناگفته نماند، دوربین جلو – که در ناچ قطره آب بالای نمایشگر جای گرفته – رزولوشنی معادل 8 مگاپیکسل دارد. این دوربین به HDR مجهز شده و قابلیت ردیابی چهره یا Face Tracking، به منظور برداشت بهتر پرتره در آن فعال است. حسگر اثر انگشت در پشت گوشی تعبیه شده است. سیستم‌عامل گوشی اندروید 11 بوده و یک دکمه اختصاصی برای فعال نمودن دستیار دیجیتال گوگل، یعنی Google Assistant، در بدنه گوشی پیش‌بینی شده است.

اسمارت‌فون Alcatel 3L در رنگ‌های مشکی (Jewelry Black) و آبی (Jewelry Blue) به تولید رسیده و از ماه مارچ با قیمت 149 یورو در بازارهای منتخب در سراسر دنیا عرضه می‌شود.

Alcatel 1S

در این گوشی با مشخصات پایین‌تری مواجه هستیم. نمایشگر Alcatel 1S همان ال‌سی‌دی 6.52 اینچی با رزولوشن +HD بوده و نسبت تصویر (20:9) و نسبت صفحه به بدنه (88.5 درصد) در آن تغییری نکرده است. البته شرکت سازنده در معرفی نمایشگر این گوشی به برخی قابلیت‌های نرم‌افزاری جالب اشاره نموده است؛ به عنوان مثال حالت یک دستی (one-hand mode) که در آن برای سهولت کار کردن با یک دست، می‌توان برای ناحیه کاربری نمایشگر، اندازه‌ای مشخص تعریف کرد. همچنین، به لطف قابلیت تقسیم نمایشگر یا split screen، می‌توان دو کار مختلف را همزمان انجام داد.

3 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی به کمک تراشه 8 هسته‌ای این گوشی می‌آیند. دپارتمان اپتیک نیز از یک دوربین 13 مگاپیکسلی (مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز) و دو دوربین 2 مگاپیکسلی عمق و ماکرو تشکیل شده است. وضوح دوربین جلو نیز 5 مگاپیکسل بوده و به HDR مجهز است.

ظرفیت باتری نسبت به مدل قبلی تغییر نکرده و همان 4,000 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده است. البته در معرفی باتری این گوشی، از قابلیتی موسوم به Smart Manager نام برده شده که طبق ادعای شرکت سازنده با بهینه‌سازی، مصرف را کاهش و عملکرد دستگاه را افزایش می‌دهد. اندروید 11 و حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه، از دیگر موارد قابل ذکر در این دیوایس هستند.

اسمارت‌فون Alcatel 1S در رنگ‌های مشکی (Elegant Black) و آبی (Twilight Blue) طراحی شده و با قیمت 109 یورو از ماه فوریه به بازارهای منتخب در سراسر جهان راه پیدا خواهد کرد.

Alcatel 1L

می‌رسیم به ساده‌ترین گوشی در بین محصولات جدید آلکاتل، یعنی Alcatel 1L. در این مدل شاهد یک نمایشگر ال‌سی‌دی به قطر 6.1 اینچ و رزولوشن +HD هستیم که 86 درصد از سطح بدنه را پوشش می‌دهد. نسبت تصویر نمایشگر 19.5:9 بوده و برای محافظت از چشمان کاربر، به حالت Eye Comfort مجهز شده است.

حافظه RAM دستگاه تنها 2 گیگابایت و حافظه داخلی آن 32 گیگابایت اعلام شده که با افزودن میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 128 گیگابایت دیگر ارتقا داد. مجموعه دوربین در پشت تنها از یک دوربین 13 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین جلو نیز وضوحی معادل 5 مگاپیکسل دارد. ظرفیت باتری در این گوشی به 3,000 میلی‌آمپر ساعت تنزل پیدا کرده، اما ویژگی Smart Manager می‌تواند تا حدی جلوی مصرف زیاد را بگیرد.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های Alcatel 1L نسبت به دو مدل قبلی در سیستم‌عامل آن است. با توجه به مشخصات پایین‌تر Alcatel 1L، شرکت سازنده تصمیم گرفته تا این دیوایس را با اندروید 11 "ویرایش Go" روانه بازار کند.

گوشی هوشمند Alcatel 1L در رنگ‌های خاکستری (Power Gray) و آبی (Twilight Blue) تولید شده و از ماه مارچ با قیمت 135 دلار در بازارهای منتخب سراسر دنیا عرضه خواهد شد. با توجه به اعلام قیمت این محصول به دلار، می‌توان حدس زد که به احتمال زیاد یکی از مقصدهای این گوشی ایالات متحده باشد.

Alcatel 1T 7 Wi-Fi

در پایان بد نیست اشاره‌ای داشته باشیم به تبلت جدید آلکاتل. همان طور که از نام محصول پیداست، این تبلت سیم‌کارت نمی‌پذیرد و برای اتصال آن به اینترنت، به ناچار باید از وای-فای استفاده کرد. سیستم‌عامل این دیوایس اندروید 10 "ویرایش Go" بوده و قابلیتی موسوم به Kids Mode در آن تعریف شده است. Kids Mode (حالت کودکان) دارای رابط کاربری مورد پسند کودکان بوده و محتوای آموزشی STEAM+ در آن به‌روزرسانی شده است. برخی از اپلیکیشن‌های دستیار شخصی مثل Assistant Go و Google Go نیز در این تبلت فعال هستند.

تبلت Alcatel 1T 7 Wi-Fi در رنگ‌های مشکی (Obsidian Black) و سبز نعنایی (Mint Green) طراحی شده و تا قبل از پایان ژانویه در بازارهای منتخب سراسر جهان، آماده فروش خواهد بود. نسخه 16 گیگابایتی این تبلت 59 یورو و نسخه 32 گیگابایتی آن 69 یورو قیمت‌گذاری شده است.

منبع : TCL


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا