معرفی Nokia C1 Plus – ارزان‌قیمت‌ترین گوشی 4G با برند نوکیا

نمایش خبر

تاریخ : 1399/9/26        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : اندروید گو Android Go ، گوشی هوشمند Smartphone ، Nokia C1 Plus ، نوکیا Nokia
واحد خبر mobile.ir : طی سال‌های اخیر، کمپانی فنلاندی HMD Global (صاحب امتیاز نوکیا) با در پیش گرفتن استراتژی موتورولا (عرضه اسمارت‌فون در تمام رده‌های قیمتی) موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. Nokia C1 – که اواخر سال 2019 معرفی شد – ارزان‌قیمت‌ترین گوشی هوشمند نوکیا به حساب می‌آمد که تنها به ارتباطات 3G مجهز بود و کشورهای در حال توسعه بازار هدف آن به شمار می‌رفتند. اما باخبر شدیم نسخه پلاس این گوشی به زودی وارد بازار خواهد شد. کمپانی HMD روز دوشنبه 14 دسامبر 2020 (24 آذر 1399) یک گوشی رده پایین به نام Nokia C1 Plus را معرفی کرد. پسوند پلاس از ارتقاء سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این گوشی حکایت می‌کند، در حالی که ظاهر بدون تغییر مانده است.

گوشی جدید نوکیا در اندازه‌های 8.75×71.2×149.1 میلی‌متر طراحی شده و 146 گرم وزن دارد. قاب پشتی گوشی از پلی‌کربنات تشکیل شده که البته چیزی جز پلاستیک نیست. اما HMD در معرفی این محصول تأکید زیادی روی مقاومت بدنه داشته و مدعی‌ست که این دیوایس، 50 تست را برای سنجش دوام سخت‌افزاری پشت سر گذاشته است.

اندازه نمایشگر نسبت به نسخه قبلی تغییر نکرده و در اینجا هم با یک نمایشگر 5.45 اینچی با نسبت تصویر 18:9 روبرو هستیم، اما رزولوشن صفحه نمایش به +HD (معادل 720×1440 پیکسل) ارتقا یافته است. HMD از پروسسور گوشی اسم نبرده و تنها به این نکته اشاره کرده که در ساخت Nokia C1 Plus از یک تراشه 4 هسته‌ای با حداکثر سرعت کلاک 1.4 گیگاهرتز استفاده شده است. یک گیگابایت RAM (از نوع DDR3) و 16 گیگابایت حافظه داخلی برای این دیوایس پیش‌بینی شده که با توجه به پشتیبانی از کارت حافظه، می‌توان آن را تا 128 گیگابایت دیگر ارتقا داد. به گفته شرکت سازنده، حافظه داخلی گوشی به اندازه‌ای هست که 3 هزار آهنگ و یا 13 ساعت فیلم HD را در خود جا دهد.

مثل Nokia C1، در نسخه پلاس نیز HMD به یک دوربین در پشت و یک دوربین در جلو (هر دو به همراه فلش ال‌ای‌دی) بسنده کرده است. حتی وضوح دوربین‌ها نسبت به نسخه استاندارد تغییری نداشته و هر دو 5 مگاپیکسلی هستند. باتری Nokia C1 Plus قابل‌تعویض بوده و ظرفیتی برابر با 2,500 میلی‌آمپر ساعت دارد. این باتری با شارژر 5 واتی و از طریق پورت قدیمی microUSB شارژ می‌شود و به گفته شرکت سازنده در صورت استفاده معمولی، به‌راحتی تا یک روز دوام دارد.

Nokia C1 Plus در دو نسخه تک‌سیم و دوسیم‌کارته تولید شده و در هر دو مدل، سیم‌کارت از نوع نانو است. همان طور که در مقدمه هم گفته شد، این گوشی از ارتباطات 4G بهره می‌برد که سرعت دیتا در آن روی کاغذ به‌گفته نوکیا تا 10 برابر شبکه 3G است. پشتیبانی از سامانه ناوبری GPS، بلوتوث 4.2، دریافت‌کننده FM (در صورت اتصال هدست) و جک 3.5 میلی‌متری هدفون از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی به شمار می‌روند.

سیستم‌عامل Nokia C1 Plus نسخه سبکی از اندروید 10 و در واقع همان اندروید Go است که برای دیوایس‌های با مشخصات سخت‌افزاری پایین بهینه شده است. به گفته شرکت سازنده، بهترین‌های اپلیکیشن Google Go در این دیوایس فعالند که از آن جمله می‌توان به Lens اشاره نمود؛ برنامه‌ای که با کمک آن می‌توان با استفاده از دوربین گوشی، متن را به سرعت ترجمه کرد. ناگفته نماند، گوشی جدید HMD فاقد حسگر اثر انگشت است، اما کاربر با استفاده از قابلیت تشخیص چهره می‌تواند گوشی را قفل‌گشایی کند.

اسمارت‌فون Nokia C1 Plus در رنگ‌های آبی و قرمز به تولید می‌رسد. این گوشی تا قبل از پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد. قیمت این محصول از سوی شرکت سازنده 69 یورو اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 84 دلار آمریکا. به گفته HMD، اسمارت‌فون Nokia C1 Plus ارزان‌قیمت‌ترین گوشی 4G این شرکت به حساب می‌آید. هنوز مشخص نیست این دیوایس راهی چه بازارهایی می‌شود، اما با توجه به اعلام قیمت به یورو، می‌توان حدس زد مقصد نخست Nokia C1 Plus کشورهای اروپایی خواهد بود.

منبع : HMD Global


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا