معرفی Mi Reader Pro کتابخوان تازه شیائومی با نمایشگر 7.8 اینچی

نمایش خبر

تاریخ : 1399/9/26        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : اندروید Android ، کتاب‌خوان Ebook Reader ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : کمپانی شیائومی در روز سه‌شنبه 15 دسامبر سال جاری میلادی (25 آذر 1399) به طور رسمی از کتابخوان الکترونیکی (e-reader) جدید خود با نام Mi Reader Pro در چین رونمایی کرد. مشخصات این دستگاه در مقایسه با Mi Reader سال گذشته بسیار بهبود یافته که آن را به رقیب جدی برای Kindle Oasis آمازون، برادر بزرگ‌تر Kindle Paperwhite، تبدیل می‌کند. کتابخوان تازه شیائومی از یک نمایشگر بزرگ بهره می‌برد که با فناوری جوهر الکترونیک یا e-ink ساخته شده و به قابلیت جست‌وجوی صوتی مجهز شده است.

در حالی که نسخه استاندارد Mi Reader به یک نمایشگر 6 اینچی با تراکم پیکسلی 212ppi مجهز شده بود، صفحه‌نمایش Mi Reader Pro یک نمونه مسطح 7.8 اینچی از نوع e-ink با وضوح 1874x1404 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی آن 300ppi اعلام شده است. این پنل LED با 24 سطح قابل تنظیم نور پس‌زمینه ارائه می‌شود و تن رنگ آن بسته به محیط اطراف، برای خوانش راحت‌تر متن می‌تواند از گرم به سرد تغییر کند. ضخامت کتابخوان جدید شیائومی حدود 7 میلی‌متر بوده و 251 گرم وزن دارد.

پردازش در این دستگاه بر عهده چیپ‌ستی چهار هسته‌ای است و میزان رم و حافظه داخلی آن در مقایسه با نمونه سال گذشته 2 برابر شده و به ترتیب به 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی افزایش یافته است.

Mi Reader Pro از نظر ویژگی‌های ارتباطی به وای‌فای با دوباند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز، نسخه 5 بلوتوث و درگاه USB-C مجهز شده و از پلتفرم‌های چینی مانند Baidu cloud و WeChat Reading برخوردار است. به علاوه، شیائومی برخی از قابلیت‌های دستیار صوتی Xiao AI را برای این کتابخوان در نظر گرفته که امکان جست‌جوی سریع‌تر را برای کاربر فراهم می‌سازد.

این دستگاه از همه قالب‌های شناخته‌شده متنی مانند تکست، پی‌دی‌اف، ای‌پاب (epub) و حتی مایکروسافت آفیس پشتیبانی می‌کند و اگر گوشی و کتابخوان در یک شبکه وایرلس حضور داشته باشد، کاربران می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از گوشی به کتابخوان منتقل کنند.

انرژی مورد نیاز این محصول از طریق یک باتری 3 هزار و 200 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که در وضعیت آماده‌باش تا 70 روز دوام خواهد داشت.

Mi Reader Pro با رابط کاربری مبتنی بر اندروید 8.1 اورئو تنها در رنگ مشکی به تولید می‌رسد و قیمت رسمی آن 1,299 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 199 دلار) اعلام شده است. این در حالی است که نسخه 32 گیگابایتی Kindle Oasis آمازون با قیمت 279 دلار در اختیار کاربران قرار گرفته است. شیائومی در حال حاضر این محصول را تنها در کشور چین از طریق پلتفرم تأمین مالی جمعی Mi Crowdfunding عرضه خواهد کرد و خریداران اولیه می‌توانند آن را با قیمت 1,099 یوان (نزدیک به 168 دلار) خریداری کنند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا