معرفی Amazfit GTS 2e و GTR 2e- ساعت‌های هوشمند جدید Huami

نمایش خبر

تاریخ : 1399/9/25        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable
واحد خبر mobile.ir : مجموعه Huami در روز سه‌شنبه 15 دسامبر 2020 (25 آذر 1399) از دو ساعت هوشمند جدید با نام‌های Amazfit GTS 2e و GTR 2e رونمایی کرده که آپدیتی برای دو اسمارت‌واچ پیشین این برند یعنی GTS 2 و GTR 2 به‌حساب می‌آیند که اواخر سپتامبر گذشته معرفی شده بودند. از بین این دو ساعت هوشمند مدل GTS 2e با صفحه‌نمایش مستطیلی به اپل واچ شباهت دارد و مدل GTR 2e نیز به یک صفحه‌نمایش دایره‌ای مجهز شده است. امکانات و مشخصات این مدل به همنام پیشین خود شباهت نزدیکی دارد با این‌ تفاوت که با حذف برخی از امکانات پیشین، شرایط برای ارائه نمونه‌هایی اقتصادی‌تر و ارزان‌تر فراهم شده است.

ساعت مستطیلی این جمع یعنی GTS 2e به یک صفحه‌نمایش 1.65 اینچی مجهز شده که در کناره آن یک دکمه تکی دیده می‌شود صفحه‌نمایش مدل دوم یعنی GTR 2e اما به‌صورت دایره‌ای بوده و 1.39 اینچی بوده و در کناره آن نیز دو دکمه دیده می‌شود. نکته مشترک در بین صفحه‌نمایش‌های این دو ساعت، AMOLED بودن آن‌هاست که کنتراست و خوانایی بالاتری را به همراه داشته و در مصرف انرژی نیز نقشی موثری را ایفا می‌کند.

ابعاد GTS 2e برابر با 9.85×35.6×42.8 میلی‌متر بوده که تنها چند صدم میلی‌متر نسبت به GTS 2 در ضخامت با افزایش روبرو شده است. وزن 25 گرمی آن نیز تغییر بزرگی را نسبت به قبل نشان نمی‌دهد. این وضعیت تقریبا به همین صورت در GTR 2e نیز تکرار شده و ابعاد 10.8×46.5×46.5 میلی‌متری این اسمارت واچ تقریبا همانی‌ست که در GTR 2 نیز تکرار شده بود. وزن این مدل بدون بند 32 گرم اعلام شده است.

طراحی و جنس بدنه نیز در این دو اسمارت‌واچ تا حدودی تغییر کرده که از آن جمله باید به حذف شیشه 3D و تبدیل آن به شیشه‌ای با لبه‌های تخت‌تر 2.5D هر دو مدل اشاره کرد.

از جمله دیگر تغییرات در این میان همچنین می‌توان از تبدیل جنس بدنه فولاد ضد زنگ در GTR 2‌ به آلیاژ آلومینیوم در GTR 2e و تبدیل پوشش الماسه oDLC در هر دو مدل GTR 2 و GTS 2 به شیشه در نسخه‌های 2e یاد کرد.

هر دو ساعت در برابر نفوذ آب فشار 5 اتمسفر یعنی تا عمق 50 متری مقاوم بوده و می‌توان از آن‌ها علاوه بر اندازه‌گیری شاخص اکسیژن خون و ضربان قلب برای دنبال کردن 6 فعالیت ورزشی مختلف نیز استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های مشترک در بین این دو ساعت باید از مکانیزم دنبال کردن کیفیت خواب، پشتیبانی از دستیار هوشمند شیائومی (XiaoAI)، قابلیت ارتباطی NFC و امکان اندازه‌گیری درجه حرارت محیط و پوست دست یاد کرد.

ظرفیت باتری GTS 2e برابر با 246 میلی آمپر ساعت اعلام شده که به‌گفته شرکت سازنده با یک بار شارژ، قادر به تأمین انرژی دستگاه برای 14 روز در حالت عادی و 24 ساخت در حالت نمایش ساده ساعت یا Basic watch خواهد بود برای مقایسه، این دو رقم در GTS 2 به‌ترتیب 7 و 20 روز اعلام شده بود. در GTR 2e اما از باتری بزرگ‌تری با ظرفیت 471mAh استفاده شده که دوام آن را به 24 روز کامل افزایش می‌دهد. یک تفاوت مهم این دو ساعت با همتایان پیشین آن‌ها را باید در حذف گزینه وای‌فای در آن‌ها جست‌وجو کرد که با وجود آن‌که برای دسترسی به اینترنت راهی جز اتصال به اینترنت موبایل گوشی باقی نمی‌گذارد اما در مصرف انرژی و دوام باتری تأثیر بسزایی بر جای گذاشته است. برای نمونه کافی‌ست بدانید که مدل دایره‌ای GTR 2e در زمان استفاده از حالت ساخت نمایش ساعت یا Basic watch با یک بار شارژ به دوام 45 روزه دست پیدا می‌کند که این رقم در GTR 2 تنها 38 روز اعلام شده بود.

Amazfit GTR 2e در سه‌رنگ مشکی، خاکستری و سبز با قیمت 799 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 122 دلار) ارائه شده و GTS 2e نیز در رنگ‌های صورتی، سبز تیره و مشکی با همین قیمت یعنی 799 جهت پیش‌سفارش در دسترس قرار گرفته و قرار است هر دو برای اولین بار در 24 دسامبر (4 دی 1399) به بازار چین عرضه شوند. از حضور احتمالی و قیمت این دو مدل در دیگر بازارها هنوز خبری در دست نیست.

منبع : Amazfit


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا