معرفی AirPods Max- جدیدترین هدفون اپل با قابلیت حذف نویز فعال

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/9/20        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : لوازم جانبی accessories ، AirPods ، هدست استریوی بی‌سیم واقعی True Wireless Stereo Headset ، هدفون تماما بی‌سیم TWS Earbuds ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپل در روز سه‌شنبه 8 دسامبر سال جاری میلادی (18 آذر 1399) از جدیدترین هدفون خود با نام AirPods Max مجهز به قابلیت حذف نویز فعال رونمایی کرده است. این ابزار جدید که بنا بر شنیده‌ها قرار بود در سال 2021 میلادی عرضه شود، در ادامه سری ابزارهای شنیداری اپل در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت و با هدف رقابت با هدفون‌های مطرح بازار با قابلیت حذف نویز همچون محصولات Sony و Bose تولید شده است. AirPods Max با ویژگی‌های جذاب و متنوع خود، می‌تواند بخت اپل را برای حضور موثرتر در بازار و رقابت جدی‌تر با تولیدکنندگان برتر هدفون افزایش دهد.

همان طور که می‌توان از محصولی ساخت اپل انتظار داشت، AirPods Max طراحی زیبا و قیمت بالایی دارد. این هدفون از یک دکمه اختصاصی برای حذف نویز برخوردار است که می‌تواند به دلخواه کاربر میان دو حالت ANC (حذف نویز فعال) و Transparensy (تقویت صداهای محیطی) جابه‌جا شود. البته ظاهرا باید در کنار این دو حالت یک وضعیت پایه نیز در نظر گرفته می‌شد که چنین نیست. همچنین دکمه‌ای برای خاموش یا روشن کردن هدفون نیز در این محصول به چشم نمی‌خورد که این دو ویژگی را می‌توان در راستای رویکرد مینی‌مال اپل برای طراحی محصول جدید خود تفسیر کرد.

AirPods Max از یک دکمه دیجیتال (Digital Crown) نیز بهره می‌برد که با الهام از اپل واچ طراحی شده و برای پخش و قطع موزیک، تنظیم صدا، پاسخ به تماس و همچنین فعال کردن Siri کاربرد دارد. نکته جالب آن که هدفون جدید اپل بر خلاف برخی هدفون‌های پیشرفته مجهز به قابلیت حذف نویز، از هیچ کنترل لمسی بهره نمی‌برد. در واقع اپل به جای این کنترل‌ها از حسگرهای نوری و موقعیتی در هدفون جدید خود بهره گرفته است که برای تشخیص قرار گرفتن روی سر کاربر به کار می‌روند. به این ترتیب به محض برداشته شدن یکی از هدفون‌ها از گوش، پخش صدا نیز به صورت خودکار متوقف می‌شود.

همچنین AirPods Max بر اساس موقعیت سر کاربر، ترکیبی دقیق از قابلیت صدای مکانی و اکوالایزر سازگار را در اختیار شنونده قرار می‌دهد. قابلیت اکوالایزر فعال یا Adaptive Eualizer صدای در حال پخش را بر اساس منبع صدا، نویز محیط و نحوه قرار گرفتن هدفون روی سر کاربر تنظیم می‌کند. صدای مکانی یا Spatial Audio هم که قابلیتی آشنا برای کاربران آیفون و آیپد محسوب می‌شود، تجربه صدای فراگیر تئاتری را به کاربر عرضه می‌کند و می‌تواند محتوای ضبط‌شده را در فرمتDolby Atmos با چینش 5.1 و 7.1 پخش کند؛ امری که با تکیه بر ژیروسکوپ و شتاب‌سنج داخلی AirPods Max صورت می‌پذیرد و با آیفون و آیپد به عنوان منبع صدا سازگاری دارد.

هدفون تازه اپل در مجموع به 9 میکروفن مجهز شده که شش تای آن‌ها به طور انحصاری برای حذف نویز فعال، یکی برای دریافت صدا و دو میکروفن دیگر برای انجام هر دو کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. داخل هدفون همان تراشه H1 به کار رفته که در AirPods Pro نیز شاهد آن بوده‌ایم. بنابراین می‌توان ویژگی‌های مشابهی همچون قابلیت جفت شدن سریع و جابجایی آسان میان دستگاه‌های اپل، دوام بالای باتری و مصرف بهینه انرژی را در این هدفون نیز انتظار داشت. شارژ باتری دستگاه از طریق درگاه فیزیکی lightning انجام می‌شود و بر اساس اعلام شرکت سازنده در حالت روشن بودن حذف نویز فعال، 20 ساعت پخش مداوم را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مدیران کوپرتینویی AirPods Max را با عباراتی چون «طراحی نمادین و مشهور اپل» و همچنین «طراحی اکوستیک سفارشی» توصیف کرده‌اند. این هدفون با سربند بافته‌شده و مشبک برای توزیع وزن نسبتا زیاد 385 گرمی آن طراحی شده تا فشار حاصل از وزن دستگاه در منطقه‌ای وسیع‌تر روی سر کاربر تقسیم شود. برای مقایسه بهتر است بدانید که XM4 سونی تنها 254 گرم وزن دارد. درون این پوشش نیز یک قاب فولادی ضد زنگ در نظر گرفته شده که به صورت تلسکوپی، چرخش و جابجایی مستقل گوشی‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد. به علاوه، اپل سازوکاری خم‌شونده و انعطاف‌پذیری برای این هدفون در نظر گرفته و کاربر هنگام برداشتن آن از سر می‌تواند گوشی‌ها را به طور افقی بچرخاند و آنها را در یک راستا قرار دهد تا فضای کمتری را اشغال کند. همچنین حضور یک قاب هوشمند (smart case) برای حمل هدفون از دیگر ویژگی‌های محصول جدید اپل است. جالب آن که دستگاه با قرار گرفتن در قاب به طور خودکار به وضعیت کم‌مصرف وارد می‌شود.

این هدفون با tvOS 14.3 ،watchOS 7.2 ،MacOS Big Sur 11.1 ،iPadOS 14.3 ،iOS 14.3 و بالاتر سازگار است و در خصوص امکان کار آن با دستگاه‌های غیر اپلی خبری در دست نیست. ابزار پوشیدنی تازه اپل با رنگ‌های خاکستری (space gray)، نقره‌ای، آبی (sky blue)، سبز و صورتی عرضه خواهد شد. دوستداران این محصول می‌توانند از روز معرفی با پرداخت 549 دلار، پیش‌سفارش خرید آن را به ثبت برسانند و تحویل و فروش آن به طور رسمی از روز سه‌شنبه 15 دسامبر (25 آذر) آغاز خواهد شد.

منبع : Apple