همکاری میان E-Ink و Plastic Logic برای تولید نخستین نمایشگر رنگی انعطافپذیر در جهان

نمایش خبر

تاریخ : 1399/9/19        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : صفحه نمایش Display ، صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر Flexible Display
واحد خبر mobile.ir : از طراحی و تولید نمایشگرهای E Ink دهه‌ها می‌گذرد و بسیاری از کاربران از طریق دستگاه‌های کتاب‌خوان با آن‌ها آشنایی دارند. اما این فناوری بر خلاف انتظار با گذشت زمان چندان توسعه نیافته و کمابیش به همان صورت اولیه در ابزارهای مطالعه به کار گرفته می‌شود. حال همراستا با روند نمایشگرهای انعطاف‌پذیر، انقلابی در تولید نمایشگرهای کاغذ الکترونیک یا electronic paper displays ایجاد شده و دو شرکت E Ink و Plastic Logic نخستین صفحهنمایش رنگی انعطاف‌پذیر را در معرض دید عموم قرار داده‌اند. این نمایشگر را می‌توان در ابزارهای پوشیدنی و موارد دیگری مورد استفاده قرار داد که امکان به‌کارگیری نمایشگرهای سخت وجود ندارد.

نمایشگر Legio Colour در واقع پنلی 2.1 اینچی با تراکم پیکسلی 132ppi و وضوح 240 در 146 پیکسل است که توانایی نمایش رنگ‌های قرمز، آبی، سبز، زرد، مشکی و سفید را داراست. این نمایشگر به جای شیشه از پلاستیک ساخته شده و به همین سبب انعطاف پذیر است. به این ترتیب، نمایشگر جدید از نمونه‌های قبلی با فناوری رنگی ACeP محصول E Ink متمایز می‌شود، چرا که کاربرد آن‌ها بیشتر به مواردی همچون نشانگرها و تابلوهای دیجیتالی محدود بود.

Legio Colour به مانند دیگر نمایشگرهای E Ink راه‌حلی کم‌مصرف به شمار می‌رود که در زمان نشان دادن یک تصویر ایستا و ثابت، الکتریسته مصرف نمی‌کند و تغییر و به‌روزرسانی تصاویر را نیز با صرف مقدار اندکی انرژی انجام می‌دهد. این نمایشگر همچنین از زاویه دید بسیار باز و توانایی مشاهده در نور محیطی (بدون نیاز به نور پس‌زمینه) پشتیبانی می‌کند.

در حالی که Plastic Logic از نمایشگر رنگی و انعطاف‌پذیر خود، نمونه لمسی تولید نکرده، اما اعلام کرده که می توان با مشارکت دیگر سازندگان چنین محصولی را به تولید رساند.

از دید E Ink و Plastic Logic، نمایشگرهای انعطاف‌پذیر پلاستیکی افزونه‌ای کامل برای فناوری‌های پوشیدنی و فرایند طراحی آن‌ها به شمار می‌روند. وزن کم این صفحات، آن‌ها را برای یکپارچگی با طیف وسیعی از پوشیدنی‌ها، از جمله جواهرات و لباس هوشمند، به گزینه‌ای مطلوب بدل می‌سازد. البته می‌توان انتظار داشت که از این نمایشگرها در دستگاه‌هایی همچون ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های سلامتی نیز استفاده شود.

البته برخی تحلیل‌گران این نوآوری را چندان انقلابی نمی‌دانند، زیرا نرخ تازه‌سازی و رزولوشن پایین در این نمایشگرها، همچنان نوعی ایراد به شمار می‌رود. با این حال انتظار می‌رود که این نمایشگرها بتوانند جایگاه خود را به تدریج در زمینه پوشیدنی‌ها باز کنند. چرا که مسئله بهره‌وری انرژی در این ابزارها، نسبت به کیفیت نمایش تصویر، اولویت بیشتری دارد.

منبع : E Ink Holdings


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا