Realme 7 5G – نسل پنجمی ارزان‌قیمت برای بازار اروپا

نمایش خبر

تاریخ : 1399/9/2        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، نسل پنجم 5G ، دایمنسیتی 800 یو Dimensity 800U ، ریل‌می Realme ، Realme 7 5G ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : برند ریل‌می در روز پنج‌شنبه 19 نوامبر 2020 (29 آبان 1399) از گوشی جدیدی به نام Realme 7 5G برای بازار اروپا رونمایی کرد که با وجود آن‌که از لحاظ ظاهری تقریبا هیچ تفاوتی با Realme 7 Pro معرفی شده در ماه سپتامبر ندارد اما این تنها ظاهر ماجراست و المان‌های درونی آن و در رأس آن پردازنده دستگاه با تغییر روبرو شده و این بار از شبکه ارتباطی 5G نیز پشتیبانی می‌کند. Realme 7 5G به یک پروسسور نسل پنجمی ساخت شرکت مدیاتک مجهز شده که نشان چندانی از آن در بازارهای خارج از چین تا به امروز مشاهده نشده و باوجود آن‌که نسبت به پردازنده‌های نام‌آشنای دیگری از کوالکام کمتر شناخته شده است اما همچنان قدرت و توان مناسبی را ارائه می‌کند.

Realme 7 5G با طول و عرض 162.2 و 75.1 میلی‌متری و ضخامت 9.1 میلی‌متری، گوشی نسبتا بزرگ و حجیمی به نظر می‌رسد و وزن 195 گرمی آن نیز چندان سبک احساس نمی‌شود ظاهر این مدل اما همچنان قابل قبول بوده با صفحه‌نمایش بزرگ با حفره ناچ داخلی و ترکیب دو رنگ بخش پشتی، کاملا مدرن به نظر می‌رسد.

Realme 7 5G به یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس یا 1080×2400 پیکسل مجهز است که از نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 90.5 درصدی برخوردار بوده و روی آن را پوششی از جنس گوریلاگلس (با ورژن نامشخص) پوشانده است. با این‌که فناوری ساخت این صفحه‌نمایش LCD است امانرخ به‌روزرسانی آن رقم بسیار بالای 120 هرتز انتخاب شده که برای دیوایسی در این رده قیمتی کاملا کم‌نظیر است. در کناره سمت چپ بالای این پنل حفره‌ای برای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دستگاه در نظر گرفته شده که از لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.1 برخوردار است و از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی نمی‌کند.

دوربین‌های بخش پشتی دستگاه شامل سه واحد 48 مگاپیکسلی اصلی با f/1.8، التراواید 8 مگاپیکسلی با f/2.3 و میدان دید 119 درجه‌ای و 2 مگاپیکسلی ماکرو با f/2.4 و امکان برداشت تصویر از فاصله 4 سانتی‌متری می‌شوند و یک واحد 2 مگاپیکسلی دیگر با f/2.4 و بدون امکان تصویربرداری نیز برای تغیین عمق میدان در این مجموعه به‌‌کار می‌رود. سنسور اثر انگشت در این مدل به کناره سمت راست و روی دکمه پاور منتقل شده است.

پردازش در محصول جدید ریل‌می با پروسسور 7 نانومتری Dimensity 800U انجام می‌شود که به 2 هسته 2.4 گیگاهرتزی ARM Cortex-A76 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی A55 مجهز بوده و گرافیک 3 هسته‌ای آن نیز از نوع Mali-G57 است. این پروسسور به مودم ارتباطی 5G تحت شبکه sub-6GHz در هر دو حالت SA و NSA با تجمیع اپراتور دوگانه مجهز بوده و با این‌که برخلاف همتایان پیشرفته خود از شبکه سریع‌تر mmWave پشتیبانی نمی‌کند اما برای یک گوشی میان‌رده ترکیب جالب‌توجه‌ای را ارائه می‌کند. حافظه داخلی دستگاه 128 گیگابایت از نوع UFS 2.1 بوده و 6 گیگابایت رم LPDDR4x دارد. اسلات حافظه microSD نیز در این گوشی پیش‌بینی شده هرچند این اسلات به‌صورت ترکیبی و مشترک با سیم‌کارت دوم است.

باتری گوشی که بخش بزرگی از علت افزایش وزن و حجم دستگاه را باید در آن جست‌وجو کرد یک نمونه 5 هزار میلی آمپر ساعتی‌ست که به‌گفته شرکت سازنده برای 25 روز قرارگیری در حالت استندبای، 35 ساعت تماس، 17 ساعت مشاهده یوتوب و 9 ساعت بازی PUBG (البته همگی تحت شرایط آزمایشگاهی) کفایت می‌کند. شارژر ارائه شده همراه این مدل یک نمونه سریع 30 واتی موسوم به Dart Charge است که برای پر کردن باتری گوشی تنها به 65 دقیقه زمان نیاز دارد.

وای‌فای دو باند ac، بلوتوث 5.1 و مسیریاب‌های GPS/GLONASS/BeiDou/Galileo دیگر گزینه‌های ارتباطی مهم این گوشی را تشکیل می‌دهند. Realme 7 5G از جک 3.5 میلی‌متری هدست بهره می‌برد اما ظاهرا از NFC در آن صرفنظر شده است.

Realme 7 5G در یک رنگ یعنی آبی ترکیبی با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری Realme UI با قیمت 279 یورو به بازار اروپا عرضه شده و قرار است در تخفیف بلک‌فرایدی برای مدتی محدود با قیمتی پایین‌تر نیز به بازار عرضه شود.


به روزرسانی - قیمت ریلمی 7 5 جی در بازار ایران

گوشی ریلمی 7 5G به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی ریلمی 7 5G از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا