آشنایی با Realme C17 –پایین‌رده‌ای با نمایشگر 90 هرتزی و باتری پرچمدار

نمایش خبر

تاریخ : 1399/7/2        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 460 Snapdragon 460 ، ریل‌می Realme
واحد خبر mobile.ir : همزمان با معرفی گوشی‌های هوشمند سری Narzo 20 در هند، برند ریلمی در روز دوشنبه 21 سپتامبر 2020 (31 شهریور 1399) از جدیدترین گوشی هوشمند خود در سری C با نام Realme C17 رونمایی کرد. برخلاف مدل‌های قبلی این سری که همگی در بازار هند عرضه شده بودند، ظاهرا ریلمی تصمیم گرفته C17 را فعلا فقط در کشور بنگلادش به فروش برساند. اسمارت‌فون جدید Realme C17 یک گوشی رده پایین محسوب می‌شود، اما وجود مشخصات پیشرفته‌ای چون باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر 90 هرتزی، این دیوایس را یک سر و گردن از هم‌رده‌های کنونی خود بالاتر می‌برد. در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات Realme C17 آشنا می‌شویم.

گوشی هوشمند Realme C17 ابعادی برابر با 8.5×75.5×164.1 میلی‌متر داشته و با توجه به انحنای قاب پشتی دستگاه، ضخامت آن به 8.9 میلی‌متر هم می‌رسد. این گوشی در رنگ‌های سرمه‌ای (Navy Blue) و سبز (Lake Green) به تولید رسیده و 188 گرم وزن دارد. نمایشگری ال‌سی‌دی در این دیوایس 6.5 اینچی بوده و رزولوشن آن +HD (معادل 720×1600 پیکسل) عنوان شده است. نرخ به‌روزرسانی نمایشگر 90 هرتز بوده و صفحه‌نمایش 90 درصد از بدنه را پوشش می‌دهد که برای یک گوشی پایین‌رده امتیاز بزرگی محسوب می‌شود. ناگفته نماند، این نمایشگر با پوششی از شیشه مقاوم گوریلا گلس (ورژن نامعلوم) محافظت می‌شود.

برخلاف اسمارت‌فون‌های C12 ،C11 و C15 که در ساخت همه آنها از تراشه Helio G35 (محصول مدیاتک) استفاده شده، ریلمی برای گوشی Realme C17 چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 460 را برگزیده است. این تراشه 11 نانومتری از 8 هسته پردازشی Kryo 240 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 610 است. 6 گیگابایت RAM (از نوع LPDDR4X) و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای این گوشی پیش‌بینی شده که با توجه به وجود اسلات اختصاصی برای کارت حافظه، می‌توان با افزودن میکرو اس‌دی آن را تا 256 گیگابایت دیگر ارتقا داد.

در پشت گوشی یک ماژول مستطیل‌شکل به چشم می‌خورد که 4 دوربین با چیدمان L درون آن قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/2.2 است. این دوربین لنزی 5 تکه داشته و به فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) مجهز شده است. یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی (f/2.2) با میدان دید 119 درجه، به کمک دوربین اصلی می‌آید. یک دوربین ماکرو و یک دوربین پرتره (هر دو به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4) این مجموعه را کامل می‌کنند. به گفته شرکت سازنده، قابلیت نرم‌افزاری Super Nightscape در این گوشی می‌تواند کیفیت عکاسی در شب را تا حد قابل‌توجهی بالا ببرد. فیلم‌برداری با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه نیز از دیگر امکانات این دوربین بر شمرده شده است. ناگفته نماند، یک دوربین 8 مگاپیکسلی (f/2.0) نیز در حفره نمایشگر قرار گرفته و با بهره‌مندی از ویژگی‌هایی مثل AI Beauty و حالت پرتره، روی کاغذ سلفی‌های قابل‌قبولی را به دست می‌دهد.

همان طور که قبلا هم گفته شد، باتری قدرتمندی به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت برای Realme C17 در نظر گرفته شده است. طول عمر این باتری در حالت‌های مختلف از سوی شرکت سازنده به این شرح اعلام شده است: در حالت استندبای 34 روز، در هنگام پخش موسیقی از اپلیکیشن Spotify تا 83.4 ساعت، در هنگام تماس تا 35.7 ساعت، در صورت استفاده مداوم از برنامه Google Maps تا 21.4 ساعت، در حالت تماشای ویدئو از یوتیوب تا 18.6 ساعت و نهایتا در هنگام بازی تا 12.3 ساعت. این باتری از شارژر سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند.

باتری در C17 از قابلیت شارژ معکوس نیز بهره‌مند است. به این ترتیب، با فعال کردن OTG می‌توان باتری دیوایس‌های دیگر را نیز با استفاده از باتری C17 شارژ نمود. نکته مثبت دیگر در این باتری وجود حالت صرفه‌جویی یا power-saving است. با فعال کردن این حالت، نهایتا 6 اپلیکیشنِ از پیش تعیین شده می‌توانند در آن واحد اجرا شوند، اما به گفته ریلمی، چنانچه تنها 5 درصد از ذخیره باتری باقی مانده باشد، با فعال کردن حالت power-saving می‌توان پخش موسیقی از Spotify را تا 4.6 ساعت دیگر ادامه داد.

اسمارت‌فون Realme C17 فاقد ارتباطات نسل پنجم بوده و یک گوشی 4G محسوب می‌شود. از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی دو سیم‌کارته، می‌توان به بلوتوث 5.0، جک هدفون، پورت USB-C و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری BeiDou ،GPS و GLONASS اشاره کرد. حسگر اثر انگشت نیز در پشت دستگاه تعبیه شده است. لازم به ذکر است، سیستم‌عامل این گوشی اندروید 10 بوده و رابط کاربری اختصاصی Realme UI تا حدی ظاهر و امکانات آن را دست‌خوش تغییر کرده است.

ریلمی در معرفی این محصول از مقاومت آن در برابر پاشیده شدن آب صحبت کرده، اما به درجه حفاظت IP اشاره‌ای نکرده است. به گفته ریلمی، تست‌های فراوانی روی این دستگاه انجام شده تا میزان دوام و استحکام آن را بهتر نشان دهد. از جمله این تست‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تست فشردن دکمه پاور تا 200 هزار بار، تست افتادن دستگاه از فاصله 10 سانتی متری تا 28 هزار بار، تست فشردن دکمه تنظیم صدا تا 10 هزار بار، تست جا زدن و درآوردن کابل شارژر به پورت USB-C تا 10 هزار بار، تست جا زدن و در آوردن هدفون در جک 3.5 میلی‌متری تا 10 هزار بار و تست استحکام پورت شارژ تا 10 هزار بار.

گوشی هوشمند Realme C17 قیمتی معادل 15,990 تاکای بنگلادش دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 190 دلار آمریکا. فروش ویژه C17 از 22 سپتامبر (1 مهر) در فروشگاه اینترنتی daraz آغاز شده و تخفیف مختصری به نخستین خریداران داده می‌شود، اما این محصول رسما از 24 سپتامبر (3 مهر) وارد بازار بنگلادش خواهد شد. درباره عرضه C17 در بازار هند یا سایر مناطق، هنوز حرفی به میان نیامده، اما به گفته برخی منابع، جزییات مربوط به عرضه بین‌المللی این محصول، در آینده منتشر خواهد شد.

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا